Paard anstig & poept hele stal onder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:01

JDexpl schreef:
quartel schreef:
Met zo een post kan je net zo goed bukken en vragen wie er schoppen wil. :')

laat het dier toch gewoon lekker buit zoals het hoort.
Het zijn paarden hoor.....ze smelten niet zo maar.

Met zo een post? Er staan zo veel 2 jarigen op training die kort in haren staan...is dat zo een Probleem? Ik vroeg daar niets over, het is om de situatie uit te leggen. Moeten de mensen eens normaal leren reageren en als ze het niet eens zijn gewoon niet reageren, want dat is niet waar het topic over gaat. Ik ga ook niet lopen liegen om jullie commentaren niet te krijgen. Sorry maar dit is hoe ik mijn paard voorbereid op een show en daar hebben jullie niets op te zeggen vind ik.
Ik vraag raad over het stal probleem, en heb er al 1 tip gekregen...en dat is waar ik op doel.

Ik dacht ik quote je maar even want ineens zijn je vorige posts weg.......
Dit is bokt....je vraagt om raad....die krijg je....en vervolgens doe je boos.
Open dan niks als je niet tegen kritiek kan.
In iedere topic vind je wel een vorm van commentaar.......het is maar hoe je daar mee om gaat.
Je reageert zelf ook op een manier die nou niet bepaald vriendelijk over komt hoor

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:02

Ik vind de reacties heel erg logisch en vind het raar dat je alleen de stal een probleem vind en niet het feit dat je paardje in de stress schiet. :(

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:03

Pauline schreef:
Nah behalve dat een tweejarige nog veel te jong is, is het geen probleem. Verder heeft hij die deken op juist omdat hij het anders koud zou hebben,= de deken compenseert de vacht = hij kan dus naar buiten. Met deken koud is dan weer een verkeerde deken.
Dat je deken kapot gaat, tja. Moet je hem maar niet scheren.
Kortom, iets doe je niet goed. Neem tenminste aan dat je geen centrale verwarming in die stal hebt.

Hij is geschoren omdat hij op voorbereiding staat. Anders word hij niet zomaar geschoren.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:03

phormicola schreef:
Ik vind de reacties heel erg logisch en vind het raar dat je alleen de stal een probleem vind en niet het feit dat je paardje in de stress schiet. :(

Aub niet zo gaan beginnen, want hier kan ik niet tegen. Ik werk me kapot omdat paard gelukkig te krijgen dus NIET zo gaan doen!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:04

Gewoon overdag naar buiten, met of zonder deken, ligt aan het weer.
Voor de nacht kan je dan nog de deken erop doen als hij overdag zonder zou kunnen lopen.
Doen we hier ook zo met ons oudje als ze geschoren is, want voor haar zijn de nachten te koud.
Je kan ze voor de nacht op stal zetten en de 2 jarige de deken op doen, of gewoon buiten laten lopen (hem met deken) en stal open zetten.

Tegen het knagen aan de dekens heb je goede producten, die "meestal" helpen. Ik zeg meestal want onze andere pony sloopt de dekens van het oudje als ze de kans heeft, ze doet dat dus zelf niet.
Of je kan zo'n flap aan de halster hangen zodat hij niet kan knagen. (vind ik zelf niet zo'n leuk idee, maar ok als je de deken in orde wil houden wel een optie omdat het maar tijdelijk zou zijn)

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:07

Ewona schreef:
Gewoon overdag naar buiten, met of zonder deken, ligt aan het weer.
Voor de nacht kan je dan nog de deken erop doen als hij overdag zonder zou kunnen lopen.
Doen we hier ook zo met ons oudje als ze geschoren is, want voor haar zijn de nachten te koud.
Je kan ze voor de nacht op stal zetten en de 2 jarige de deken op doen, of gewoon buiten laten lopen (hem met deken) en stal open zetten.

Tegen het knagen aan de dekens heb je goede producten, die "meestal" helpen. Ik zeg meestal want onze andere pony sloopt de dekens van het oudje als ze de kans heeft, ze doet dat dus zelf niet.
Of je kan zo'n flap aan de halster hangen zodat hij niet kan knagen. (vind ik zelf niet zo'n leuk idee, maar ok als je de deken in orde wil houden wel een optie omdat het maar tijdelijk zou zijn)

Hi

Dankje voor de fijne reactie, heb ik wat aan.
Zelf bijt hij niet in zen eige deken, tis de andere die ik niet vertrouwen, die sloopt alles..
Ik kan proberen de andere snachts ook binnen te zetten, maar de eigenaar gaat dat niet zo fijn vinden.
Voor het product ga ik zeker kijken....of k kan er een dun regen deken overdoen...dat mag hij van mijn part wel kapot bijten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:09

Enige paardvriendelijke tip die ik kan geven is: zorg ervoor dat hij niet zoveel stress meer hoeft te ervaren. Oorzaak oplossen dus! Paard naar buiten, met risico van kapotte dekens, of andere paard binnen. Wil je beide niet? Zoek dan een andere lokatie waar hij wel normaal samen kan staan met soortgenoten. Ook geen optie? Tja, accepteer dan maar dat je dagelijks moet uitmesten. (btw, ik zou het veel erger vinden dat hij zoveel stress heeft, wat boeit dat uitmesten nou?)

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:11

laat het dier toch gewoon lekker buit zoals het hoort.
Het zijn paarden hoor.....ze smelten niet zo maar.
[/quote]

Met zo een post? Er staan zo veel 2 jarigen op training die kort in haren staan...is dat zo een Probleem? Ik vroeg daar niets over, het is om de situatie uit te leggen. Moeten de mensen eens normaal leren reageren en als ze het niet eens zijn gewoon niet reageren, want dat is niet waar het topic over gaat. Ik ga ook niet lopen liegen om jullie commentaren niet te krijgen. Sorry maar dit is hoe ik mijn paard voorbereid op een show en daar hebben jullie niets op te zeggen vind ik.
Ik vraag raad over het stal probleem, en heb er al 1 tip gekregen...en dat is waar ik op doel.[/quote]
Ik dacht ik quote je maar even want ineens zijn je vorige posts weg.......
Dit is bokt....je vraagt om raad....die krijg je....en vervolgens doe je boos.
Open dan niks als je niet tegen kritiek kan.
In iedere topic vind je wel een vorm van commentaar.......het is maar hoe je daar mee om gaat.
Je reageert zelf ook op een manier die nou niet bepaald vriendelijk over komt hoor[/quote]

""""Het is off-topic en daar gaat het niet over. Ik wil reactie of het stal probleem - en zijn stress niet over hoe ik mijn paard wel of niet moet scheren."""""

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:13

Zwerte schreef:
Enige paardvriendelijke tip die ik kan geven is: zorg ervoor dat hij niet zoveel stress meer hoeft te ervaren. Oorzaak oplossen dus! Paard naar buiten, met risico van kapotte dekens, of andere paard binnen. Wil je beide niet? Zoek dan een andere lokatie waar hij wel normaal samen kan staan met soortgenoten. Ook geen optie? Tja, accepteer dan maar dat je dagelijks moet uitmesten. (btw, ik zou het veel erger vinden dat hij zoveel stress heeft, wat boeit dat uitmesten nou?)

Hier krijg ik dus het *** van, net of het mij niet kans schelen dat hij stress heeft??
Ik werk een hele dag en heb maar een gelimiteerde tijd die ik bij mijn paard kan door brengen, en dan wil ik niet liggen uitmesten!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:15

en waar precies staat het woord scheren in mijn tekst???

jeetje....misschien moet je even de tijd nemen eerst goed wakker te worden.
Dit was een reactie op stress van het paard......maar ik ga je ook niet ieder detail uitleggen.
Veel plezier er mee

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:17

quartel schreef:

Dit was een reactie op stress van het paard......maar ik ga je ook niet ieder detail uitleggen.
Veel plezier er mee

k wil gewoon normale reacties en tips. Meer niet. Mijn hart doet pijn als je zo iets zegt van alsof het mij niet kan schele dat ie stress heeft. Mensen moeten leren nadenken voor ze iets posten!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:19

Even heel bot gezegd "je roept steeds het is off topic"
Maar het is wel de oorzaak van het probleem.
Hij schiet in de stress als hij alleen binnen moet staan. Kan niet naar buiten omdat het:
A, te koud is omdat hij geschoren is
B, Omdat je andere paard de deken stuk bijt.

En zolang dat niet verandert blijft zijn gedrag gestrest en zijn stal een zooitje :)*

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:19

JDexpl schreef:
quartel schreef:

Veel plezier er mee

k wil gewoon normale reacties en tips. Meer niet. Mijn hart doet pijn als je zo iets zegt van alsof het mij niet kan schele dat ie stress heeft. Mensen moeten leren nadenken voor ze iets posten!

Ook die woorden kwamen niet van mij.......ik denk dat jij een probleem hebt en niet wij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:20

Niemand zegt dat jij niks om hem geeft, alleen het enige wat je aan de stress kunt doen is hem s´nachts ook buiten zetten. Dat is misschien niet wat je wilt horen, de andere manier zou zijn hem op een tranquilizer te zetten maar dat lijkt me niet de bedoeling en werkt vaak ook nog niet genoeg.
Een paard is een kuddedier en die wil bij zijn maatje bliven, een paard voelt zich dan ook onveilig als hij ergens alleen achter moet blijven. Zo simpel is het :)

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:20

Joolien schreef:
Niemand zegt dat jij niks om hem geeft, alleen het enige wat je aan de stress kunt doen is hem s´nachts ook buiten zetten. Dat is misschien niet wat je wilt horen, de andere manier zou zijn hem op een tranquilizer te zetten maar dat lijkt me niet de bedoeling en werkt vaak ook nog niet genoeg.
Een paard is een kuddedier en die wil bij zijn maatje bliven, een paard voelt zich dan ook onveilig als hij ergens alleen achter moet blijven. Zo simpel is het :)

Ja hij mag van mij snachts buiten, ik wil alleen niet dat de ander zijn deken sloopt....

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:22

quartel schreef:

Veel plezier er mee

k wil gewoon normale reacties en tips. Meer niet. Mijn hart doet pijn als je zo iets zegt van alsof het mij niet kan schele dat ie stress heeft. Mensen moeten leren nadenken voor ze iets posten![/quote]
Ook die woorden kwamen niet van mij.......ik denk dat jij een probleem hebt en niet wij.[/quote]

"""""""""""""""Excuseer mij, maar zo praat je niet tegen mensen. Wie denk jij dat je bent om zo iets te zeggen tegen mij? Sorry maar dit gaat er ronduit over."""""""""""""""""""""""""""

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:22

JDexpl schreef:
phormicola schreef:

Aub niet zo gaan beginnen, want hier kan ik niet tegen. Ik werk me kapot omdat paard gelukkig te krijgen dus NIET zo gaan doen!

Kijk naar je paard en maak hem dan gelukkig. Als hij met deken buiten gelukkig is dan is dat toch de oplossing :)* En dan zal er wel eens een deken sneuvelen, maar jij wil toch dat hij geschoren wordt en voorbereid wordt. Dan moet je er ook voor zorgen dat je paard ondanks dat wel gelukkig is. Dat is JOUW verantwoordelijkheid.
In dit topic zijn genoeg oplossingen aangedragen maar die wil je schijnbaar niet horen. Mensen houden er nou eenmaal niet van om tegen een muur te praten en worden dan soms wat minder vriendelijk. Zul je mee moeten leren omgaan ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:22

JDexpl schreef:
Joolien schreef:

Ja hij mag van mij snachts buiten, ik wil alleen niet dat de ander zijn deken sloopt....

Hoe doe je dat overdag dan als het wat kouder is. Want ik neem aan dat ze dan samen buiten staan en hij een deken op heeft....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:23

JDexpl schreef:
phormicola schreef:

Dan: minder hard werken en dat paard gewoon laten groeien. Hij is echt veel te jong, de groeischijven in de botten zijn niet gesloten. Door zo jong te beginnen ontwikkel je allerlei ellende, dat is wat jenumerkt. Dat paard zegt op allerlei manieren tegen je dat hij ongelukkig is. Daarnaast hoef je een paard niet zomaar te scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:23

JDexpl schreef:
Joolien schreef:

Nou koop dan eerst een goedkoop 2ehands deken om het uit te testen. Je weet niet of die andere uberhaupt aan de deken gaat zitten. Als ie t niet doet, prima, doet ie t wel, dan idd kribbebijt of sambal erop. Pas wel op met kribbebijt want daar gaat je paard heel erg van stinken.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:25

JDexpl schreef:
Joolien schreef:

Hoe doe je dat overdag dan als het wat kouder is. Want ik neem aan dat ze dan samen buiten staan en hij een deken op heeft....[/quote]

Hij is net terug van de trainer, en daar stond hij binnen. Hij is nog maar net van vrijdag terug bij ons. En omdat het hier sinds zaterdag 'warm' is staat hij overdag enkel buiten. Moest het terug kouder worden moet ik nog even over nadenken. Ik heb nu toch al wat tips gekregen..

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:27

phormicola schreef:

Aub niet zo gaan beginnen, want hier kan ik niet tegen. Ik werk me kapot omdat paard gelukkig te krijgen dus NIET zo gaan doen![/quote]
Dan: minder hard werken en dat paard gewoon laten groeien. Hij is echt veel te jong, de groeischijven in de botten zijn niet gesloten. Door zo jong te beginnen ontwikkel je allerlei ellende, dat is wat jenumerkt. Dat paard zegt op allerlei manieren tegen je dat hij ongelukkig is. Daarnaast hoef je een paard niet zomaar te scheren.[/quote]

Ik train hem 5-10min per dag, wat is toegelaten. Wat niet eens trainen is maar meer spelen.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:28

Joolien schreef:

Ja hij mag van mij snachts buiten, ik wil alleen niet dat de ander zijn deken sloopt....[/quote]

Nou koop dan eerst een goedkoop 2ehands deken om het uit te testen. Je weet niet of die andere uberhaupt aan de deken gaat zitten. Als ie t niet doet, prima, doet ie t wel, dan idd kribbebijt of sambal erop. Pas wel op met kribbebijt want daar gaat je paard heel erg van stinken.[/quote]

Ik weet dat hij het sloopt....heeft het al eerder gedaan met andere dekens.
Ik was al vanplan een tweede deken aan te schaffen, dankje

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:29

Een 2 jarige in training, vol met stress en veel te veel binnen? Ben ik even blij dat het 1 april is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:30

Mijn paard is ook geschoren en staat sinds afgelopen weekend ook 24/7 buiten, zonder deken. Zo koud zijn de nachten echt niet meer en als ze genoeg te eten hebben kunnen z zich prima warm houden.