shetlander van 15 vervelend bij het poetsen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beaudirksen

Re: shetlander van 15 vervelend bij het poetsen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:51

je hebt gelijk Femeke2902... Ik weet niet wat ik nou moet doen, ik heb het vandaag weer met de eigenaar gesproken... Maar dat helpt niet echt. :( Ik vond het ook raar dat ze helemaal alleen staat!

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:15

beaudirksen schreef:
je hebt gelijk Femeke2902... Ik weet niet wat ik nou moet doen, ik heb het vandaag weer met de eigenaar gesproken... Maar dat helpt niet echt. :( Ik vond het ook raar dat ze helemaal alleen staat!

Wilt ze geen pony erbij? Er staan nu heel veel shetjes op ikzoekbaas van de dierenbescherming! Die mogen voor niks weg voor een goed tehuis..

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:58

beaudirksen schreef:

Tja, heel jammer, maar omdat je afhankelijk bent van de eigenaar, kan je er alleen het beste van maken. Dus dingen die je niet kan veranderen, zal je toch moeten loslaten. En tenzij de eigenaresse helemaal niet naar het dier omkijkt, wacht je gewoon totdat er wat wordt gedaan. Want zoals ik het hoor, let die eigenaresse wel op de pony, er zullen vast geen hoeven van een jaar onder zitten. Dus dan moet je gewoon wachten.

Over dat de pony alleen staat, je kan haar er op wijzen, maar goed het blijft wel haar pony, dus als zij zegt dat hij prima alleen kan staan of dat ze geen andere pony wil en daar dus al wel over heeft nagedacht, dan kun je alleen maar zorgen dat je de pony lekker bezig houdt en poetst ed. Zodat hij toch een beetje aandacht krijgt.

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 10:16

Femek2902 de eigenaar doet helemaal niets. ze geeft hem eten en drinken maar dan staat ze in het bos waar je aan het begin een open plek hebt. En de pony staat bijna altijd in de wei... Ik ben zorg ervoor dat hij gezond blijft en poetsen, en natuurlijk moet ik haar ook vermaken..... Maar als de eigenaresse niet naar me luistert......

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 10:21

Ik heb gekeken bij ik zoek baas, staat 2 shetlanders op en 1 mini paard.... Ik weet niet of de eigenaresse zomaar nog een pony er bij neemt

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:24

Het is misschien erg gemeen maar het werkt wel. Als je zeker weet dat ze het doet om jou te pesten en niks lichamelijk aan de hand is zou ik zeggen. Bijt je pony jou bijt dan terug. Dan in de oor of neus dat voelen ze goed en ze doet het nooit meer :Y). Maar alleen echt doen als ze niks lichamelijk mankeert hoor!!!!!

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 10:26

Lianne484 dat is nou juist het probleem, ik weet niet of ze me in de maling neemt of dat ze echt pijn heeft.... :n

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:22

Heb je al een foto van de pony? En dan ook van zn hoeven?
Zijn ze hoeven echt zo lang? Want ik denk dat de eigenaresse meer doet dan jij denkt.. Want als de pony zolang niet bekapt was dan hoefde je ook niet te twijfelen over of zn hoeven te lang waren, en of hij wel goed kon lopen..

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 11:51

ik heb een goede foto van haar, zet ik er zo bij.

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 12:08

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:09

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:14

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:23

Nu zie ik de foto's wel! Ik vind het moeilijk te zien zo!

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 12:43

Ik vind wel dat ze nodig bekapt moet worden!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:50

Tja, ze heeft lange hoeven, maar niet super dramatisch.. Het is iig nog minder dan een half jaar geleden dat die hoeven bekapt zijn. Opzich kan ze goed een bekapbeurt gebruiken, maar het is niet vreselijk en nog lang geen mishandeling/verwaarlozing...
Ik heb 2 jaar bij een man geholpen die zijn shetten ook ongeveer 2-3 x in het jaar bekapte en ik heb niet een keer gemerkt dat ze er last van hadden.

Je zou lekker over het harde kunnen gaan wandelen, dan slijten de hoeven vanzelf een stuk af. En dan kan ze direct een beetje afvallen, want ze is wel een beetje dik, niet extreem hoor, maar kan zeker slanker.

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 15:50

Bedankt Femke2902! Dus ze neemt me ook een beetje in de maling.... Ik zou gewoon wat strenger moeten worden!

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 15:55

Maar ze wil nog steeds niet dat ik haar hoeven schoon maak....

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:00

Tja, dat is gewoon volhouden :) Maar probeer niet te lang over elk hoefje te doen. Pak de hoef op (dat doet ze wel toch?) schuif met je duim van de hand waarmee je de hoef vast hebt de haren opzij en snel even krabben/borstelen. Neerzetten en belonen. Klaar :) Maar je moet wel zorgen dat jij de hoef neerzet, dus als zij zelf zonder dat jij het wilt haar hoefje weer neerzet, pak je hem weer op en begin je opnieuw.

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 16:05

ik moet haar hoeven zelf oppakken. Maar bedankt voor de tips daar heb ik wat aan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:08

xxDreamlove schreef:
beaudirksen schreef:

Wilt ze geen pony erbij? Er staan nu heel veel shetjes op ikzoekbaas van de dierenbescherming! Die mogen voor niks weg voor een goed tehuis..

He, daar ga ik dus een shet van verzorgen (eigenlijk 2) en ga ik proberen om het vertrouwen weer te winnen. Daarna gaan we ook verder met andere dingen :)

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 16:10

oke, leuk! waar staan ze dan??

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:11

beaudirksen schreef:
ik moet haar hoeven zelf oppakken. Maar bedankt voor de tips daar heb ik wat aan! :D

Ik heb mijn welsh verwaarloosd gekocht en had hier ook problemen mee.. Ging ze me bijten etc.. Elke dag gewoon doen, en rustig opbouwen dan komt het vanzelf goed, is het bij mij ook gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:12

beaudirksen schreef:
oke, leuk! waar staan ze dan??

De eigenaresse van de stal gaat ze volgende week ophalen :) Weet niet precies waar, maar daarna komen ze te staan bij haar :)

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:12

Wilt ze geen pony erbij? Er staan nu heel veel shetjes op ikzoekbaas van de dierenbescherming! Die mogen voor niks weg voor een goed tehuis..[/quote]

He, daar ga ik dus een shet van verzorgen (eigenlijk 2) en ga ik proberen om het vertrouwen weer te winnen. Daarna gaan we ook verder met andere dingen :)[/quote]

Dat is leuk! Als je eenmaal het vertrouwen heb van ze, gaan ze door het vuur voor je! Mijn welsh ook verwaarloosd gekocht, en is nu mijn beste maatje!

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 16:16

Awhh, leuk!