Je paard voelt het wanneer je je onzeker voelt, dus zal die minder snel reageren omdat jij maar twijfelachtige hulpen heeft.
Ook is een begeleider ook wel fijner met een buitenrit
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

upendo schreef:De vraag is dus:
Hoe krijg ik het vertrouwen in het paard op een buitenrit en geef ik haar ook het vertrouwen?
Ik ben al heel blij dat ze aan de hulpen is, daardoor zit ik er toch wat fijner op.

En ik heb medelijden met jouw paard als hij zelfs buiten in de perfecte dressuurprikkerhouding buiten moet lopen hoor, de mijne mag lekker met een lang teugeltje haar eigen tempo bepalen als we buiten zijn. En nee, ze struikelt niet over haar eigen voeten. 
. Ik vind het zelf ideaal voor je vertrouwen (ook al gebeurd er niks natuurlijk, het is ook meer voor je gevoel).
knetterhard schreef:Meestal komt het vertrouwen met de tijd.
wat bij mij veel heeft geholpen is om een touw om de nek van je paard te doen. Als er wel wat gebeurd, kun je jezelf hieraan vasthouden en heb je veel meer steun vergeleken zonder. Met de tijd heb je zoveel vertrouwen gekregen, dat je zonder rijd. Ik vind het zelf ideaal voor je vertrouwen (ook al gebeurd er niks natuurlijk, het is ook meer voor je gevoel).
Hopelijk gaat het met een tijdje beter tussen jullie
edit: nou is Baroe enorm braaf, maar een halstertouw heeft mij echt enorm vaak gered uit moeilijke situaties
1 klein stapje vooruit geeft een boost voor je vertrouwen, maar dat ene kleine stapje té snel vooruit gaan geeft een deuk in het vertrouwen wat nog 3x zo groot is.
upendo schreef:knetterhard schreef:Meestal komt het vertrouwen met de tijd.
wat bij mij veel heeft geholpen is om een touw om de nek van je paard te doen. Als er wel wat gebeurd, kun je jezelf hieraan vasthouden en heb je veel meer steun vergeleken zonder. Met de tijd heb je zoveel vertrouwen gekregen, dat je zonder rijd. Ik vind het zelf ideaal voor je vertrouwen (ook al gebeurd er niks natuurlijk, het is ook meer voor je gevoel).
Hopelijk gaat het met een tijdje beter tussen jullie
edit: nou is Baroe enorm braaf, maar een halstertouw heeft mij echt enorm vaak gered uit moeilijke situaties
Haha, ja, ik zat erover te twijfelen, maar ik dacht, dat borsttuig geeft me voor nu voldoende vertrouwen.![]()
Volgende keer maar even doen, als ze dan begint te hobbelen kan het toch wel meehelpen en zit ik haar niet in haar mond!![]()
Komt vast wel goed, ik sleep Eef gewoon lekker mee!
upendo schreef:Ze heeft het ook over hulpteugels en dat ik die verkeerd gebruik..

upendo schreef:Nee hoor aeolus, dat ligt bij mij, mijn vertrouwen in het paard, niet bij het paard zelf. Ik heb gemerkt dat het paard het kon dus dit heeft niks met training te maken. Wie ben jij om te oordelen over mijn respect naar het paard toe? Als het aan jou ligt moet ik dus rondjes met haar blijven rijden in de bak als er de keus is tussen naar buiten met een borsttuigje om of niet lekker het bos in met dit weer? Dan verschilt jouw manier van denken over fijn dingen doen met je paard met die van mij.
Sassol, zelfreflectie is geen probleem. Ik heb echter nergens gevraagd om commentaren over les of hulpteugels. Jouw eerste post kon ik wel wat mee, de rest van het commentaar niet. Excuses.

.