Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shariell schreef:Nou ik jaag die andere paarden wel weg maar in je eentje kom je Exht niet ver... En als kiara gaat rennen rent ze gelijk op ariel af En.dan is arie ook weer weg ... Als ik ariel heb blijven ze wel op een afstand...
PocoGaucha schreef:De paarden in Argentinië waren heel moeilijk te pakken, de gaucho's waren er super goed in. Die konden soms in hun eentje een paard pakken waar je anders 5 man voor nodig had.
Loop gewoon rustig op je paard af, maar loop er nooit recht op af, altijd een klein beetje schuin. als ze ziet dat je paard naar je kijkt en wil wegrennen stop dan meteen met lopen, dan blijven ze meestal staan. En ga dan heel voorzichtig, een beetje door je knieen steeds een stukje dichterbij. Als je dichtbij genoeg ben doe je snel een halstertouw om zen nek, en het halster aan. Werkt bijna altijd.
Wat je ook kan proberen is andere paarden gaan aaien zodat ze nieuwschierig wordt.
! testes76 schreef:Wat is er mis met wat lekkers geven? Als dit ook gewoon prima werkt! Ik loop altijd de wei in en roep haar. Ze komt dan zelf naar me toelopen en dan klik ik het halstertouw rustig vast! Dan krijgt ze een snoepje... Dit doe ik al drie jaar zo en ze is nog nooit weggelopen! Maarja alle paarden zijn anders natuurlijk. Succes
Maar de meningen hierover mogen zeker verdeeld zijn hoor, dit is alleen hoe ik er over denk
LovingTweety schreef:Gelukkig is Monty heilig....
TS, kijk gewoon wat bij jullie het beste werkt, elk paard is anders. De ene doet alles voor een snoepje, de ander doet zijn hoofd er niet eens voor omhoog (ja, die bestaan, ik heb er 1).