Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoeska schreef:Ik denk dat het allemaal een beetje gel*l is van wijsneusjes op bokt die allemaal mensen kennen, of gehoord hebben over mensen die weer mensen kennen, die heel slecht zijn voor hun (dressuur/sport)paarden, maar zelf altijd geweldig met hun paard om gaan.
Ik sta op een best grote stal, met alle soorten en maten ruiters. En ik ken echt niemand die z'n dressuurpaard alleen maar met 3 slofteugels en 4 paar sporen buiten kan rijden. Ik kan zelf prima met mijn Z dressuurpaard aan een lang teugeltje door het bos rijden, en al m'n vriendinnen waar ik regelmatig mee op wedstrijd ga ook. Paarden staan ook allemaal gewoon op het land, sommige langer, andere wat korter.
Volgens mij allemaal meer bokt-wijsheid dan in de realiteit ook echt waar.
. Ik heb het niet over een slof en 4 teugels gehad dus waarom dat erbij wordt gehaald? En Bokt bestond nog niet toen ik leerde rijden dus mijn wijsheid heb ik niet hier vandaan, grappige aanname
.
.
ik haak bij deze af
xSlvna schreef:Zo heb ik evengoed op een stal gestaan waar sommige paarden maar een halve zak hooi (ongeveer 3, 4 kilo) kregen "Want ze moesten afvallen voor de sport", maar wel vervolgens 2 scheppen krachtvoer per dag kregen. Er was altijd wel een paard met een flinke blessure of koliek omdat ze niks gewend waren.
Maar oké, op die stal staan de paarden ook 8 maanden per jaar 24/7 op stal. Was niet erg, want de paarden waren toch 'voor de sport', en vervolgens geen enkel paard dat uberhaupt boven M niveau presteert.
Geryon, missen dat beetje pit? Vind je het gek, die zijn niet afgedraaid als ze eindelijk 'bewegen mogen'.
. Ik snap die felle reacties eerlijk gezegd ook niet. Ik heb in de openingspost duidelijk geschreven dat dit MIJN bevindingen zijn en was benieuwd of anderen het ook zo ervaren. Blijkbaar dus wel.
) naar het stuk kan kijken, zit er wel wat in. Iig ben ik blijkbaar niet de enige die het zo ervaart
.
.
xSlvna schreef:Ja want 20.000 is ja ook al zo een jackpot dat het dier geen paard meer mag zijn.
arizonagreen schreef:Mijn dressuurpony en paard staan zomers gewoon lekker in de grote groep op de weide 24/7, en de prestaties zijn er echt niet minder om! Nooit blessures of te dik oid, in vergelijking met de sportpaarden die op een postzegeltje staan.
Soraya10 schreef:xSlvna schreef:Ja want 20.000 is ja ook al zo een jackpot dat het dier geen paard meer mag zijn.
Wie heeft het over geen paard zijn?? Ik zijn alleen dat je voorzichtiger bent en idd 20.000 zijn niet de paarden die voor miljoenen verkocht worden, maar ik vind 20.000 een fors bedrag om te verliezen. Ik zei ook dat ze best in een wei konden als je goed gelezen had alleen denk je wel 3 x na wie je erbij zet, wat de conditie van de wei is, wat voor weer t is etc etc
!