Bijna elke dag met pony rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:13

Volgens mij heeft een bareback pad nog niet zo veel zin. Het helpt wel tegen stuiteren en is fijn voor jouw bips, maar dat verdeeld het gewicht nog niet. (weet ik overigens niet zeker)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:18

Heerlijk toch en juist hartstikke goed dan wordt ze ook niet zo snel stijf!!
Samen lol maken

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:20

Mirjam1202 schreef:
Wdj schreef:
Hoi, hoe oud is je pony?

Oh sorry vergeten... Was wel handig geweest ;)
Ze is net 20 geworden, maar ze is nog super fit, en rent 's ochtends graag ff een stukje door de weide :)
Haar (en die van mij := ) conditie word al steeds beter (tijd niet kunnen rijden, door ongeluk van mijn kant)

Als je haar conditie eerst op bouwt door eerst drie keer per week te rijden etc moet het wel kunnen hoor. :) Zorg wel voor afwisseling zodat het leuk blijft voor beide.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:25

Ik weet het nu helemaal niet meer... Barebackpad, zonder zadel, boomzadel, boomlooszadel?!!
- Mensen die ik er zo over spreek zeggen allemaal dat het prima zonder zadel kan, maar dat een barebackpad net ietsjes fijner is voor jou en je paard.. Maar dat het dus prima zonder kan
- Mensen op Bokt zeggen bijna allemaal dat het slecht is om zonder te rijden, en dat het met een boomloos of boomzadel moet.
- Sommige mensen (op Bokt en mensen in het 'echt') zeggen dat het ook een beetje aan je gewicht licht en aan je pony (een bredere 'dikkere' pony kan best met een niet al te zwaar iemand zonder zadel of met bareback gereden worden. Een smallere pony waarbij je de ruggengraat meer kan voelen kan beter niet zonder zadel of met barebackpad gereden worden.)

Ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen....

fourseasons

Re: Bijna elke dag met pony rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:29

Een goed passend boomzadel of boomlooszadel. :j Zonder zadel kan op lange termijn de rug heel erg verpesten en het zelfde geldt voor een slecht passend zadel.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:32

naomi_1998 schreef:
Een goed passend boomzadel of boomlooszadel. :j Zonder zadel kan op lange termijn de rug heel erg verpesten en het zelfde geldt voor een slecht passend zadel.

Oké :) Ik laat denkik een keer mijn boomzadel nakijken, of het goed ligt enzo :) Dus een barebackpad bestaat dus eigenlijk voor niks?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:34

Mirjam1202 schreef:
naomi_1998 schreef:

Oké :) Ik laat denkik een keer mijn boomzadel nakijken, of het goed ligt enzo :) Dus een barebackpad bestaat dus eigenlijk voor niks?

Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou er zelf niet mee gaan rijden. Is volgens mij alsnog hetzelfde als zonder zadel maar dan met een extra dekentje.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:36

[/quote]
Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou er zelf niet mee gaan rijden. Is volgens mij alsnog hetzelfde als zonder zadel maar dan met een extra dekentje.[/quote]

Oké :) Ik dacht nml zodat het ook het gewicht verdeeld (niet zo erg als een zadel natuurlijk) maar dat je nog wel het gevoel van zonder zadel hebt :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:04

Een barebackpad haalt alleen de scherpe randen van jouw botten af. Want ja, je zit met je zitbeenknobbels recht op de rug van het paard, met een lekker dik barebackpad ertussen 'prikken' ze niet zo.

Met een goede zit bedoel ik dat je soepel bent in je heupen en stabiel zit. Zodat je niet stuiterd, of het paard tegenwerkt.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:02

Oké :) Dus een bareback is eigenlijk niet echt wat? :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:28

Niet als vervanger van een zadel, maar als je toch van plan bent om zonder zadel te rijden is een barebackpad voor beiden wel iets prettiger dan zonder.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 17:21

Hee!
Ik heb al een paar daagjes niet gereden.. Omdat ik was wezen logeren ;)
Maar wanneer het paard het niet fijn vind om zonder zadel gereden te worden zou hij/zij dit toch wel laten weten op één of andere rede?
Maar ik kwam dus daarmee aan het denken, en soms (wanneer we stil staan) begint ze een beetje te 'slaan' met haar rechter achterbeen...? Maar ik dacht dat dit kwam doordat ze graag weer verder wilde lopen. Klinkt misschien raar, dat mij dit nog niet eerder is 'opgevallen'...
Denken jullie dat dit komt doordat ik zonder zadel reed? :)
Alvast bedankt!

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:25

Ik zou gewoon gaan rijden ook al is die 20 als hij of zij nog fit is dan gewoon lekker doen en ik denk dat je dan buitenritten moet maken want wij hadden op manege ook ouden pony van 25 en met die gingen we gewoonn nog mee buitenrijden stappen en draven en als ze het zelf wou en ook hard wou dan deden we galopperen