Wat doen jullie met je oude paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RavenIris

Re: Wat doen jullie met je oude paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:13

Ik heb een oudje van 31. Hij ziet er best wel "op" uit. Erg mager en artrose, en vermoedelijk ook cushing (maar nog niet bevestigd). Momenteel heeft hij ook luis dus nu is het echt een zielig hoopje :P Rijden kan niet meer maar wa gaan nog geregeld aan de hand wandelen en een beetje tutten.
Ik gebruik hem ook nog voor mijn equicoaching-praktijk. Hij is echt het beste coaching-paard dat ik ooit gezien heb! :D Meestal laat ik mensen simpele oefeningetjes met hem doen, zoals hem van punt A naar punt B brengen. Of over een zeiltje wandelen, of een slalomparcours afleggen. Vindt hij echt dolle pret! :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:14

Mijn verzorgpony is de 30 al gepasseerd en sinds een aantal jaar wordt er niet meer op gereden (qua conditie zou het nog best rustig kunnen) hij geniet nu lekker van zijn oude dag. Lekker poetsen vind ie heerlijk en lekker wandelen. Wij lopen vanuit stal binnen een paar minuten het bos in. Verder een beetje grondwerken en in de zomer doen we altijd mee met de veteranen 'keuring' op de jaarlijkse feestweek. Dan lijkt hij soms wel een jonge hengt i.p.v. een oude ruin. Al die paarden om hem heen die druk doen, en hij die vrolijk mee doet 8)7 ach beter zo levendig dan een oude pony waar het leven er uit is gezogen :j

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:17

Mijn merrie is 18 (juni wordt ze 19). Ze wordt 6 dagen per week gereden. Ze loopt nu op L1 niveau.
Ze is nog super fit. Sinds ze van mij is, is ze flink afgevallen en begint ze steeds beter bespierd te worden.
Ze is dol op springen en dan lijkt ze wel 6.

Ze mankeerd nog niks.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:23

Pony van 22 loopt nog voor de wagen, onder het zadel. Beginnende kinderen rijden met haar. En verder alles waar we zin in hebben doen we nog gewoon.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:25

De mijne word in Mei 21 jaar maar iedereen schat hem een jaar of 9 :-) Meneer wil niet oud worden in zijn doen en laten dus dat is prima! Het is ook geen paard wat je met pensioen kan sturen want dan word hij heel ongelukkig. We rijden gewoon dagelijks en pas de training niet echt aan eigenlijk...ben een recreatie ruiter zonder wedstrijdambitie en dat scheelt ook wel denk ik! We hebben nog een hoop lol samen in de bak of in het bos!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:55

Ik heb een shet van in de 30, maar hij doet nog van alles! Longeren, wandelen, mn nichtje leert op hem rijden, mijn verzorgster rijdt erop, vrijheidsdressuur, dressuur aan de lange teugel.
hij is alleen maar blij als hij aan het werk mag!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:00

Tot nu toe zijn al mijn oude paarden bij ons gebleven tot dat het niet langer kon en ze afgemaakt moesten worden. Ben ik ze wel verschuldigd vind ik. Kan ook als je zelf de ruimte er voor hebt. Als je ze op duur pension hebt wordt het anders denk ik.