Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoefferd schreef:Dit was ook zo met mijn shetlanderuiteindelijk tot de L1 dressuur gereden ook heb ik eventing gedaan en ons record springen. 75cm maar dat boeit allemaal niet haha
je moet er voor zorgen dat je hem niet alleen maar afstraft dan toon je geen respect voor hem en laat staan dat je respect dan terug krijgt het is dus belangrijk dat je hem goed beloont voor ALLES wat die goed doet! Maar als die eenmaal stout doet wel meteen boos worden. Hier ligt de fout want veel paardenmensen maken deze fout
e straffen meer en vergeten te belonen wat je paardje goed doet zo kom je er nooit ! Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als je respect geeft ook terug krijgt en zorgt dat je een goede band krijgt (straks wil je geen haflinger meer en vind je um veelste leuk
) maar goed het blijven shetlanders en die hebben nou eenmaal wat streekjes
Mandyxxxxx schreef:Ik heb een weddenschap met mijn stiefmoeder; als ik voor deze zomer laat zien dat ik goed aan de gang ga met een Shetlander en hem heropvoed krijgt ik een eigen paard; een Haflinger. En natuurlijk wil ik dat heel graag, dus mijn vraag voor jullie; TIPS??
De Shetlander is heel erg vervelend; hij bijt en kan amper normaal mee lopen. Wel houd hij heel erg van springen, en hij is 2.