Weglopen bij opstappen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:58

Goh ja als ik ernaast sta ben ik al wat gespannen omdat ik schrik zou hebben dat ze weg rent, waarschijnlijk voelt ze dit dan ook aan. Verdere signalen vallen mij eigenlijk niet op, ze is wel erg oplettend.
Ik heb er niet echt op haar houding gelet maar meestal staat ze gewoon vierkant en houd ze haar hoofd vrij hoog.

Mijn vader houd de teugels vast en hij staat dan naast haar hoofd, naast mij. Hij houd er wel wat druk op en meestal maak hij zich ook wat groter, niet dat het veel zal helpen maar toch. Op de ene weide heb ik een boomstam en die gebruik ik als opstapje, daar gaat ze niet echt lopen maar zet ze een paar stappen vooruit. Het is vooral in een open omgeving dat ze de benen neemt, want op de weide waar ze nu staat moet ik buiten de (lage) poort opstappen wat problemen geeft..

Zoals ik hiervoor als gezegd ga ik mij overmorgen in de weide bezighouden met een opstapje :) Hopelijk zie ik wat verschil!

fjordnina

Re: Weglopen bij opstappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:43

Er gebeuren in ieder geval een heleboel interessante dingen op dat moment. Ik zou binnenkort eens gaan observeren. Gewoon in deze situatie, alleen is het doel niet erop komen, maar observeren. Je hoeft er helemaal niet op, je wil vooral zien wat er in verschillende stadia gebeurt. Welke signalen geeft het paard, welke signalen geeft je vader, welke signalen geef jij?
Je kunt je vader daarin betrekken door samen naar elkaars lichaamstaal te gaan kijken en die van het paard.

In een open omgeving valt veel te zien. Als het goed is is jouw paard gefocust op jou en andersom. Als dat goed zit maakt de omgeving niet zoveel meer uit.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:41

Sorry voor het late antwoord, maar ik heb gisteren en vandaag met een stoel opgestapt en ze verzette geen hoef! Zowel binnen als buiten :D Ik heb ook wat naast haar gehupst en ze deed niets, waarschijnlijk vond ze het niet leuk als ik aan het zadel hing.. Bedankt voor jullie hulp!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:11

fijn dat het opgelost is :D

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:14

Het voortlopen is dus niet altijd, en jij zegt nu tjaaa als mijn vader ze vast houdt, als ik die boomstam heb , als het niet een te open veld voor haar is, ......
Dat zijn veel te veel als als als
een paard blijft stilstaan of hij blijft niet stilstaan, in jouw geval is dat dus het laatste, het paard blijft dus niet (altijd) stilstaan.
Ieder paard kan dit leren, dus ook jouw paard, en dit is niet eens zo heel moeilijk, al binnen de eerste training moet dit lukken, en dus zonder dat iemand het paard moet vasthouden, het paard moet gewoon zelf willen stilstaan, heel simpel.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 08:01

Ik weet het, het lukt intussen al probleemloos zonder dat iemand haar moet vasthouden.