Hengst buiten met andere paarden? Ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Hengst buiten met andere paarden? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:19

Uitproberen. De hengst hier heeft als jonkie goed gefunctioneerd in de jonge hengstengroep in de opfok maar nu als volwassen hengst hoef ik het niet meer te proberen, hij speelt te ruw en respecteert de grenzen van de andere paarden niet dus die worden bang. Maar vroeger had mijn zus een hengst die niet gedekt heeft en die kon wel met een ruin samen op de wei. Het ene paard is het andere gewoon niet.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:26

Maar goed als je dat van te voren al weet dan doe je dat niet, ts geeft een beschrijving van haar hengst waarvan ik zou zeggen ja dat kun je gerust proberen.
Ik neem aan dat de meeste mensen hun paard wel een beetje in kunnen schatten.
Mijn hengst van bijna 3 zou ik overal bij durven zetten.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 00:29

Het scheelt ook wel dat het paard waar hij bijkomt, ook geen mietje is. Houdt wel van spelen en is een harde! Dus ga het gewoon proberen. Ik hou dit topic op de hoogte :)

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:17

ik heb een goedgekeurde dekhengst gekocht die geen contact behalve merries dekken gewend was....toen meneer een beetje gewend was hier heb ik hem met een lieve en rustige ruin op de wei gezet, eentje die wel van zich afbijt maar totaal niet dominant is...want anders gaat het hier wel mis, als er een teveel praatjes heeft word het ruzie maar eentje die gewoon zijn grenzen stelt gaat prima

en...wat ik niet had verwacht deze friese ruin is pa 4 jaar en is gewoond e baas over mijn hengst....
gaat prima

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:26

mijn ervaringen met ruinen en hengsten samen zetten goed.
een hengst wat sociaal is, blijft met de juiste handelingen sociaal

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:30

Ik denk ook dat het moet kunnen, zeker als ie nu al niet zo erg reageert. Hier stond mijn ene hengst (na 5 jaar alleen te staan) ook met de pensionruinen op de wei, maar met hengstige merries in de buurt kwamen er wel problemen van, dan ging ie in de aanval en hebben we hem toch weer apart moeten zetten.

Zonder merries in de buurt verwacht ik idd geen problemen.