Lui veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:49

Wat niet is, kan nog komen TS, dus het is voor beide partijen fijn als jullie nu al zo'n goede basis hebben. Mocht het beestje op een dag wel in verzet komen of de bloemetjes buiten willen zetten, dan weet hij wel wat hij aan jou heeft (mits je op deze voet met hem door gaat). Dit veulen voelt zich kennelijk op zijn gemak bij jou en dat is alleen maar waardevol! Daarnaast: een hengst hoeft niet altijd te reageren, zoals men veronderstelt. Wat meerdere al zeggen: prijs je gelukkig en laat je veulen lekker veulen zijn! ;)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:32

ons veulen van 9 maanden is ook de rust zelve. nu hebben we sinds een maandje een mini shetje als speel kameraadje. de eerste tijd was hij net zo rustig en wilde niet echt meespelen, maar dat is nu wel anders.
ze spelen veel, crossen door de wei en slapen gezellig samen.
hij is net zo braaf als anders maar er zit een speelse kant aan, die je niet zag toen hij alleen stond. ( staat langs mijn shetlanders, maar die zijn te bazig voor hem, vandaar een eigen maatje).

ik ben juist blij dat hij zo braaf en nuchter reageert op alles.

jokari

Re: Lui veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:38

Wahaha mispak je daar maar niet aan. Ik heb mijn paardje niet als veulen gekend, maar toen ik haar ging ophalen (2,5), liep ze ook zo de trailer in. Ik heb haar vorig jaar (4 jaar) zadelmak gemaakt, nooit een voet verkeerd gezet. De 2de keer dat ik er op zat, ging ik al de straat op, weliswaar met begeleider en aan leadrope.

Dit jaar is er ineens een duiveltje uit een doosje gekropen. :D Ze veegt gewoon de vloer met mij aan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:40

Spelen volwassen paarden wel met veulens? Volgens mij niet....veulens spelen met veulens...ik zou hem van het voorjaar inscharen met jaarlingen...

Verder wees blij met zijn moedige en relaxte karakter, dat is steaks erg fijn! Nu leert hij ook al dat de mens te vertrouwen is en ook best leuk..straks lekker makkelijk...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:08

russel schreef:
Spelen volwassen paarden wel met veulens? Volgens mij niet....veulens spelen met veulens...ik zou hem van het voorjaar inscharen met jaarlingen...

Verder wees blij met zijn moedige en relaxte karakter, dat is steaks erg fijn! Nu leert hij ook al dat de mens te vertrouwen is en ook best leuk..straks lekker makkelijk...

Toch zou ik er een paar volwassen paarden bijzetten, want een kleuterklas kan zichzelf ook niet opvoeden zonder een juf of meester. ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:58

wees blij dat het veulen zoveel vertrouwen in de mens heeft en zo'n goed karakter.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:18

Die van mij was met 8 maanden ook echt heel rustig. Dachten eerst dat het aan de wormen lag, maar dat gedrag hield hij aan tot ongeveer zijn 1,5 jaar. Liet alles over zich heen komen, vond alles wel best, totaal geen standaard jonge hengst, terwijl hij zelfs een tijd lang met merries samen heeft gestaan die omstebeurt hengstig werden. Nu meneer bijna 2 is, heeft hijwat meer streken en daagt hij graag zijn Shetlander ruinenvriendje uit voor een spelletje. En hij staat ook niet meer samen met merries, want binnen 2 maanden wist meneer waarom merries hengstig werden en ging hij van melk zoeken naar poging tot dekken :')

Ik ben blij dat die van mij zo braaf is, ondanks zijn puberale humeurige buien en zijn niet altijd even voorzichtige speelmomenten met de Shet. (Shet kan zich goed verdedigen en jong paard heeft ook respect voor de korte achterbenen en tanden van de Shet) Dus actie kan er nog in komen zodra de pubertijd begint. Mocht je het echt niet vertrouwen, zou je kunnen kijken of je met een vitamineboost een opkikker kunt geven. Maar als door medisch onderzoek niet gebleken is dat hij iets meer vitamientjes zou mogen hebben, dan zal zo'n boost ook niet heel veel verschil maken denk ik.
Maar jouw hengst is niet de enigste die zo braaf en onverschillig reageert op de raarste situaties :P Grote kans dat het nog wel beetje veranderd :P

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:28

Ik zou me denk ik net als jij zorgen maken. Tis wel leuk hoor zo'n meegaand veulen maar ik zou me ook afvragen of er misschien iets mis is. Maar als hij verder goed eet, er goed uitziet en hij niet continu ligt te slapen dan is de kans groot dat hij gewoon wat flegmatiek is. in de gaten houden en voor het moment niks aan doen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:17

Mijn fjord was net zo op die leeftijd. Maar hij speelde we met maatjes. Eerst was dat een shetlander later een fries van dezelfde leeftijd en na de castratie in de gemengde groep.

Hij vind ook alles best en dat is 15 jaar later nog steeds zo.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:53

Ik lees geen lui veulen, maar een koel veulen. Paardje doet braaf wat je zegt, een lui paard blijft gewoon staan en kijkt je aan met een blik van: 'eeeh, waarom zou ik?'