'Gevaarlijk' met uit de wei halen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 'Gevaarlijk' met uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:53

Denk dat je het lekker aan de eigenaren moet over laten
Laten ze dan zelf het paard maar uit de wei halen of opvoeden

Zo niet.. staat ie of de hele nacht in het land of de hele dag in zijn box.

Maar jij of je stalgenoot moet jezelf niet in gevaar laten brengen en ook niet zelf gaan lopen klooien.

Verantwoording of pensionhouder die het dan maar zelf moet regelen ipv het laten regelen of eigenaar.

Succes

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 12:08

De box is 4 bij 4, hij word nooit direct gevoerd als hij naar binnen wil en hij staat ook nooit als laatste. De rest van jullie berichten lees ik straks!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:13

Gelukkig werkt de hengstenketting hier wel, en blijft ons paard er geduldig mee wachten.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:44

"wallance" een hengstenketting kan idd helpen maar indien je echt vindt dat dit hulpmiddel even nodig is geen enkel probleem, maar het is niet nodig dit meer dan één keer te gebruiken dan, nadien moet het paard aan een los touwtje gedwee meekomen als dat niet zo is, dan is er geen goede training geweest.
Ieder paard ook het jouwe kan dus echt wel braaf meelopen zonder getrek zonder weglopen zonder bijten, gewoon braaf en respectvol.
Eén training is voldoende om dit klaar te krijgen, nadien uiteraard een paar dagen bevestigen en consequent blijven.

wallance schreef:
Gelukkig werkt de hengstenketting hier wel, en blijft ons paard er geduldig mee wachten.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:55

Heb gelukkig al ruim 20 jaar eigen paarden en gelukkig lukt het me nog altijd om mijn paarden gehoorzaam te krijgen/houden.

Denk alleen niet dat alle paarden na één keer een ketting gebruikt te hebben braaf, ontspannen, aan een lang touwtje achter je aan sloffen. Misschien de huis tuin en keuken paarden. Maar denk dat dit geen discussie moet worden tussen jouw visie en mijn visie.

sunflower82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:53

Als ik zou horen dat mijn paard zich zo gedroeg zou niemand anders hem meer binnen zetten totdat ik hem weer had geleerd om normaal aan een los touwtje mee te lopen. Snap echt niet waarom dit jouw probleem moet zijn.
Verder zou het paard wel eens opgefokt kunnen raken juist door alle druk van touwtje door de mond en zweepjes erbij. Voordat hij met je moet gaan lopen is hij tenslotte kalm. Kan het zijn dat hij ook opgefokt raakt omdat jezelf onzeker wordt en je houding veranderd zodra het touwtje open gaat?

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 03:25

Ik zou ook een hengstenketting over de neus gebruiken. Heb er zelf ook eentje tussen gehad. Voor het eruit halen,een klein rukje met de hengstenketting op de neus, zo van kleine waarschuwing "ik meen het, je blijft verder rustig meelopen", daarna liep het paard elke keer braaf mee naar stal. En voor jezelf een cap opzetten, ik ken een mevrouw, haar paard begon te steigeren, met als gevolg verschillende hechtingen in haar hoofd.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 08:39

Ik heb met de eigenaar gesproken, hij zegt dat ze dat bij haar ook altijd deed, het is bluf, uitproberen.
Dit weekend liep hij al wat beter mee, had toch de hengstenketting omgedaan.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:04

Heb je de eigenaar gevraagd of hij niet een aantal keer wil helpen? Hij is immers verantwoordelijk als jou iets overkomt... en lijkt me toch dat je als eigenaar niet blij bent als je paard zich zo misdraagt.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:51

1.78 stokmaat aan de bluf is toch best heftig....idd kettinkje er bij en een zweep mee...en zijn eigenaar weet het en ik zou als het paard het alsnog probeert hem wel even flink op zijn plaats zetten. Niet dat je hem lens moet slaan natuurlijk maar wel sterk optreden. De eigenaar laat het bij jou liggen dus dan moet knollemans maar gewoon luisteren....sterkte er mee...

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 00:28

Heb de hengstenketting gebruikt, ze begon de eerste stappen te bokken en heb haar toen even flink aangepakt. Liep daarna braaf mee! Ben benieuwd hoe het morgen gaat!

HappyFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:22

Mooi dat ze wat rustiger daarvan word. Maar ben benieuwd hoe het de volgende keer is :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 02:10

Kreeg vandaag te horen dat het paard per januari naar een andere stal gaat, ik heb wel veel van haar geleerd haha.
Vandaag liep ze goed mee, alleen als je de draad openmaakt begint ze te bokken en springen..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 03:06

Waarom staat dat paard alleen? Staat de rest wel bij elkaar? Kan dat ermee te maken hebben misschien?

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 10:52

De reden dat het paard alleen staat is dat hij gewoon niet samenkan met de paarden in de groep. Zijn weide grenst wel aan de veulenloopstallen en de merrieweide, er zit enkel wat draad tussen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:01

maikeltje schreef:
Waarom staat dat paard alleen? Staat de rest wel bij elkaar? Kan dat ermee te maken hebben misschien?

Dat vroeg ik me dus ook af!
Ik lees nu dus ook dat het paard niet met de andere paarden samen kan zijn.Dit paard is totaal niet sociaal naar andere paarden maar dus ook niet naar mensen toe.
Paard is niet goed opgevoed,het zou een her opvoeding moeten krijgen,als dat nog lukt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:07

Paard zal eerst meer respect moeten krijgen. Ga eens oefenen dat ie niet zomaar in je ruimte mag komen en dat jij bepaald waar die mag lopen, dat kan zijn 3 meter afstand achter jouw. Werk hieraan in een bak waar die wel normaal doet en bouw dit uit naar buiten toe. Maar ik denk wel dat het beter is als je wat grondwerk lessen krijgt, want je moet wel weten wat je doet en consequent en duidelijk zijn.

anketinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:12

Ik denk dat je het voor hem vervelend moet maken om in de wei te blijven.... Inderdaad rondjes laten lopen en dan net nog iets langer door als hij het zat is. Daarnaast ben jij waarschijnlijk onzeker omdat je niet weet wat hij nu weer gaat doen... Probeer rustig en koel te blijven als een leider. Ik zou idd ook met de eigenaar praten... Ik riskeerde geen ongelukken voor het paard van een ander... Succes!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 18:23

Vandaag ging super, geen 1 keer zich misdragen maar braaf aan een losse ketting meegelopen. Goed beloond uiteraard

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:44

Fijn _haflinger!

sunflower82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:40

Fijn dat het beter gaat

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:41

Evelijn schreef:
De eigenaar vragen of die zijn paard wil opvoeden en tot die tijd niet jezelf in gevaar brengen.

inderdaad

_haflinger schreef:
Vandaag ging super, geen 1 keer zich misdragen maar braaf aan een losse ketting meegelopen. Goed beloond uiteraard

fijn dat het nu beter gaat!