Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xGwennn_94 schreef:Misschien klinkt het hard, maar misschien voelt hij wel dat hij niet jou ''droompaard'' is wat Dorento wel is. Paarden zijn enorm slim. En misschien is afstand wel even goed.

Maar de persoon naar waar hij gaat is zeer capabel en weet waar ze mee bezig is, zij is de enige die ik blindelings vertrouw en is dus de enige die ik mijn paarden toevertrouw.

Denk dat je dan de dierenbescherming op je dak hebt. Friso_lover schreef:Ja, dat filmpje zou ik ook wel willen zien als die er is.
Schiet me net iets te binnen, vroeger in de indianen tijd temden ze ook hun paarden op een speciale manier. Ze zetten het paard vast aan een hek (vaak in de brandende zon), gaven het dier 1 of misschien 2 dagen geen water. En daarna probeerden ze het een emmer water te geven, als het paard dan nog schopte of agressief gedrag toonde, gaven ze het weer 1 of 2 dagen geen water, en zo ging dat door totdat het paard echt dorst kreeg en het water accepteerde van een mens. Zo laat je het paard weten dat je wil helpen, zolang het paard je hulp maar accepteert.
Maargoed, dit is niet mijn favoriete manier en zou het ook maar niet doen hier in nederlandDenk dat je dan de dierenbescherming op je dak hebt.

maikeltje schreef:hoe reageert hij als je hem opzadelt en hoe reageert hij op de singel?
En heb je er weleens een dierenarts bijgehad en wat heeft die concreet gedaan/gezegd?
Dan nog een paar aanvullende vragen: hoe benader jij hem in de wei? Laat je hem zelf naar je toe komen of loop je op hem af? En wat doet ie dan?
Wanneer, op welk moment bokt hij richting je hoofd?
pien_2010 schreef:Wel hikte ik even op je opmerking " na mijn toelating en wacht dan braafjes op knuffels ". Mijn brave paardjes mogen gewoon altijd komen voor een knuffel, zodra ze me zien, komen ze ook al blij om die te halen en ik ben blij om hem te geven. Als jij dan zo'n moeilijk paardje hebt zou ik daar nooit moeilijk over doen als hij gewoon lief een kroel komt halen.

).maikeltje schreef:Moeilijk hoor...als ik de filmpjes bekijk zie ik ook dat hij dreigt. Maar het valt me ook op dat je denzil anders benaderd dan je andere paard. Hij lijkt ook wat onzeker te reageren op je terechtwijzingen. Hij lijkt het ook niet prettig te vinden, die aandacht. Alsof hij geen flauw idee heeft wat ie ermee moet.
Heb je weleens geprobeerd hem met rust te laten buiten dat je hem ergens voor komt halen? Dus alleen functionele aandacht geven?
Friso_lover schreef:Maar wat ik zei, moeilijk te beoordelen zo vanaf mijn pc. Kan iemand je niet eens filmen als je met hem bezig bent? Zou makkelijker zijn als ik kon zien wat jij doet en wat hij doet in reactie daar op.