Jaarling is "mensgericht"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:15

Mijn hengst (nu ruin) is extreem mensgericht. Ik heb hem zelfs het natuurgebied in gedaan op de hoop dat hij wat zou "verwilderen/ver-paarden"... Maar hij moest eruit want hij liep mee met de joggers, apporteerde met de honden en toen hij mee op school excursie ging toen was het de druppel O:) _O-

Ik vind het heerlijk! Hoef nooit mijn pony te "vangen", hij staat altijd aan het hek. Groot vertrouwen en nieuwschierigheid in de mens, dus geen gezeur met het zadel, opstappen en andere menselijke dingen :).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:28

onze ruin van drie is ook altijd heel mensgericht geweest.
Kwam altijd naar je toe, vind het wel gezellig met je.
af en toe komt hij wel iets te veel in mijn ruimte, als ik bij voorbeeld ik de wei drollen aan het scheppen ben komt hij zo ongeveer boven de kruiwagen staan.
Hij doet niks hoor echt niks snuffelt wat aan de drollen en ik wordt afgesnuffeld.
Soms wordt ik gek van hem, prik hem, dan een paar keer met de vork tegen zijn billen en dan gaat hij weer, maar binnen vijf min staat hij er weer.
Heb me er maar bij nee gelegd eigenlijk is het gewoon een gezellig beest.
Zitten wij in de zomer buiten dan staat hij over de draad heen on te lokken voor een knuffel.

Verder echt nooit geen problemen mee gehad.

february

Re: Jaarling is "mensgericht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:30

Als ik het zo lees krijg je er een heel fijn paard aan. Zoals bij ieder paar gewoon goed je ruimte consequent aangeven en verder genieten van zo'n lieverd :)

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 19:30

Bedankt voor alle leuke berichten.
Ik ben onlangs weer bij hem langs geweest en het gaat nog steeds erg goed. Hij is braaf bij hoefsmid en onlangs met het ontwormen.
Ik kreeg een compliment dat het zo fijn is dat hij als veulen zoveel in de hand is geweest.

Loez1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:31

Ik denk dat het juist heel fijn is.. Maar laat je niet " omkopen" door z'n lieve gedrag blijf consequent...

xDAINY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:56

Mijn jaarling was als veulen zo mensgericht dat hij ons als gelijke en speelmaatjes zag. Hij trapte ons helemaal in elkaar dat het fout ging. We hebben hem zo'n half jaar tot jaar in het land laten staan met een andere jaarling, zijn vader en wat andere en toen is hij eindelijk bij zinnen gekomen. Hij is nu nog steeds mensgericht maar wij trekken nu een grens. We zijn geen speelmaatjes meer en in sommige opzichten ook geen gelijke.

Ik vind een mensgericht paard wel handiger, scheelt door het land banjeren want hij komt als ik roep of als hij me ziet. Ook maakt het vrijheidsdressuur in mijn ogen makkelijker, hij let meer op :j

Maar idd niet laten omkopen, dat is dus de fout geweest van de vorige eigenaar en mij. Krijg je ontzettend veel spijt van als je dat moet gaan oplossen, want je mist dan toch een deel van zijn opgroeiing.
Maar verder kan het eigenlijk alleen voordelen bieden.

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:11

Dank je Dainy, maar wat jij zegt dat hij je als speelmaatje gaat zien, daar ben ik ook bang voor (geweest).
Maar goed, hij staat nu nog lekker in de groep. Hij zondert zich wel nog een beetje af, hij heeft weinig vertrouwen in de groep. Hij heeft een paar keer echt een flinke trap gehad op zijn hoofd, waardoor hij 1x flink gehecht is. En de 2e keer zat het op zijn ooglid, waardoor we er weinig aan kunnen doen, alleen goed schoonhouden.