Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BMG_X schreef:er zijn drie tandartsen geweest, en twee dierenartsen. ze mankeert niks. apart doen met het hoofdstel doet ze alleen bij mij, verder bij niemand. we zijn het vertrouwen in elkaar kwijt geraakt.
BMG_X schreef:er zijn drie tandartsen geweest, en twee dierenartsen. ze mankeert niks. apart doen met het hoofdstel doet ze alleen bij mij, verder bij niemand. we zijn het vertrouwen in elkaar kwijt geraakt.
kmo schreef:Ik heb 3 arabische merries waarvan bij 1 een hoop gelijkenissen heeft met die van jou.
Ze accepteerde de singel een lange tijd niet. (ze liet zich dan op de grond vallen).
Bij het hoofdstel indoen was het 1 en al paniek. En teugels over haar hoofd heen was naar haar idee het zelfde als wanneer de wereld zou vergaan.
Ook haar achterbenen oppakken was met gevaar voor eigen leven.
Ik heb hier hulp bij gekregen en al snel werd duidelijk dat dit puur een manier was om onder het werk uit te komen omdat ze mij niet vertrouwde.
Ik ga nu veel met haar wandelen en hardlopen en doe alles rustig aan maar ik ben wel heel duidelijk waar mijn grensen zijn.
Nu doet ze het super en vind ze alles prima wat ik doe. De tip is dus echt, neem de tijd om een goede band op te bouwen. En naar mijn idee is er sowieso iets mis met een paard dat het terrein totaal niet af wil. Probeer het vertrouwen te krijgen en ga lekker wandelen werkt echt super en is nog gezond ook.
Raimondlover schreef:BMG_X schreef:er zijn drie tandartsen geweest, en twee dierenartsen. ze mankeert niks. apart doen met het hoofdstel doet ze alleen bij mij, verder bij niemand. we zijn het vertrouwen in elkaar kwijt geraakt.
Terug naar de basis, grond oefeningen en gewoon even rustig aan doen en iemand zoeken die hierbij kan helpen
Hevonen schreef:Wat goed! Misschien associeerde ze het hoofdstel met iets vervelends, bijvoorbeeld 'van het terrein af gaan'. Het klinkt alsof je een heel onzeker paard hebt. Ze vertrouwt nu op haar medepaarden, maar nog niet voldoende op jou.
Je zou het met het terrein afgaan ook zo kunnen doen. Drie stappen buiten het hek, even grazen, een aai of iets lekkers. Omdraaien en weer terug, gewoon aan het halster. Langzaam opbouwen zodat ze begrijpt dat ze altijd weer terugkomt. Ook even weggaan met de andere paardjes, zodat ze ook die ziet terugkomen.
Als dat allemaal goed gaat pas met het hoofdstel weer beginnen voor buitenritten... enzovoort
Succes!