Tosadog schreef:Mijn jonge hengst (bijna 3 jaar) gaapt eigenlijk standaard als ik met het eten bezig ben en hij weet dat hij naar binnen mag. Het is erg temperamentvol, misschien heeft dat er ook wel iets mee te maken maar dat valt me altijd op.
Hihi, als ik met het eten bezig ben, staat die grote van mij standaard gekke bekken te trekken achter mijn rug (zwiepen met haar hoofd enzo) om zodra ik mij omkeer, doodstil te staan, zit toch ook aardig wat temperament in, maar dat is nou zo ongeveer het enige moment dat ze niet gaapt lijkt wel...
Ik weet dat als ze veelvuldig gapen - dus flink vaak achter elkaar - vaak te maken heeft met maagproblemen
En dat ze bij bv spannende dingen, of iets nieuws meemaken, ook kunnen gapen...
Ik geloof zomaar dat verhaal over conflict gedrag hoor, maar ik weet zeker dat het bit haar geen pijn doet, zo makkelijk houd ze zelf haar mond open (geen gapen) haar hele leven lang, ze moet altijd wel 1x gapen als ik de neusriem vast maak, soort van rotgeintje, want dan schiet die uit mijn handen en nee ik maak die niet te strak vast en ze heeft ruim voldoende bewegingsvrijheid door de hoge neusriem en geen bandje gebruiken die onder het bit vastgaat...