Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neon schreef:Ik vind het serieus gevaarlijk... een veulen 24-7 op stal... het is een recept voor gedragsstoornissen...
Ik denk dat jij de beste bedoelingen hebt met het dier ts... ik zeg dit dan ook niet als kritiek op jou maar,ben je niet bang dat je ondanks je goede bedoelingen en alle liefde die je voor dit dier hebt, je onbedoeld een heel naar systeem in stand houdt?
Een veulen van 4 maanden heeft veel energie, die moet hij kwijt kunnen, in een stal gaat dat niet lukken. Daarnaast moet een veulen opgevoed worden door andere paarden. Een mens kan deze functie niet vervullen, paarden die naast dit veulen in een stal staan kunnen ook niet opvoeden want ze komen simpelweg niet aanhet veulen. Dus sociaal contact is er nauwelijks... ik weet zeker dat met alle rust en liefde die je hebt je dit veulen handtam gemaakt krijgt, maar ik voorzie ook, dat dit paard geen respect zal hebben voor andere paarden en ook mensen. Dit om de reden dat het veulen niet van andere paadden geleerd krijgt wat wel en niet kan. Nogmaals handtam krijg je hem wel. Eventuele gedragsproblemen later, zullen in de volksmond later vast en zeker te wijten zijn aan het moeilijke karakter van het paard in kwestie. hiermee wek je naar de eigenaren de illusie dat het ok is om een veulen van 4 maanden van zijn moeder weg te halen en alleen in een stal te dumpen. Je houdt dus ondanks al je goede bedoelingen een heel verkeerde situatie in stand.
Nogmaals het is niet bedoeld als kritiek op jou... ik hoop dat je het zo ook niet opvat...