Citaat:Tja, lastig uit te leggen..
Sowieso heeft het paard nog weinig gedaan, half jaar stilgestaan dus moet weer op gang komen.
Wat het wel erg lastig maakt, is dat het paard het longeren niet kent. Anders kan je het aan de longe ook opbouwen. Dan zie je ook hoe hij beweegt en of zijn lichaam sterk genoeg is om uberhaupt te kunnen galopperen. Dat zou voor mij toch echt de voorkeur hebben, eerst laten galopperen aan de longe voordat je het probeert als je erop zit. Misschien zit ie ergens vast in z'n lichaam, dan is het logisch dat hier een flinke bok uit komt.
Dat het paard op z'n eigenaar let .. Tja mijn pony maakt zich er ook schuldig aan![]()
Maar dat heeft niks met een klik met wie dan ook te makenOok met de eigenaar erbij moet het dier gewoon op jou letten. makkelijker gezegd dan gedaan, maar ook iets om op te oefenen.
Is er geen manier dat je toch echt kan leren longeren bij iemand of dat het paard leert longeren mét jou? Dat maakt je galop-probleem gewoon een stuk makkelijker. Dan kan hij die spieren opbouwen aan de longe
Het liefste zou ik hem ook laten willen longeren en kijken of ie dan wel idd aanspringt in galop en hoe die zich gedraagt. Maarja. Het is niet mijn paard. Eigenaar vertelde dat hij 'm de volgende keer even losgooit in de bak zodat ie z'n energie kwijt kan, voordat ik er op ga rijden.
Update: Ohja, de vrouw waarvan ik prive les ga krijgen, die zei; als je veel grondwerk gaat doen dan leert ie echt wel een keer longeren.
Misschien stel ik nu een domme vraag: Kan je longeren zonder zweep? De eigenaar heeft vooral problemen met het 'opjagen met de zweep' omdat hij daar dus best angstig voor is.
Ook met de eigenaar erbij moet het dier gewoon op jou letten. makkelijker gezegd dan gedaan, maar ook iets om op te oefenen.

Als ik niet een ruin had gehad had dit mijn tekst kunnen zijn
Linkergalop, wel te verstaan. Sinds vorige maand zijn wij (instructrice, paard en ik) bezig met de rechtergalop. De eerste twee galopsprongen - jaja - zijn een feit. En voorlopig ga ik er alleen mee aan de slag als zij er bij is.