aeolusnr1 schreef:Eigenlijk is het een soort film die iedere paardenverzorger in detail zou moeten gezien hebben, ook met er dan nog een deel verklarende tekst bij.
Dit is niet een situatie die je heel vaak tegenkomt, maar het bestaat in mindere vorm dan echt overal.
Voorzichtigheid en inzicht leren krijgen hoe paarden reageren is heel belangrijk, en is basis om ongevallen tot een minimum te herleiden.
En iedere trainer zal af en toe wel eens een foutje maken, daar ontkom je echt niet aan, maar toch vind ik het spijtig dat er nu hier op dit forum toch weer mensen zijn die opmerkingen maken van hij dot net iets te veel dit en hij is eigenlijk het dier een beetje aan het pesten en zo van dat soort commentaar.
Wij hebben nu het filmpje helemaal bekeken en weten nu hoe het dier hem aanviel, na de feiten weet idd die trainer ook wel dat hij net niet op de juiste plek stond, dat hij beter dit of dat had gedaan, het kan altijd beter.
Maar vergeet niet , er zullen er maar heel weinigen hem dit kunnen nadoen, als je op wereldvlak een top 10 van de beste paardentrainers zou opmaken dan zou deze trainer "Buck Brannaman" er heel zeker bij staan, dit is echt één van de beste trainers ter wereld, en bovendien staat deze man heel zeker bekend als heel zachte en paardvriendelijke man.
.
Allereerst wil ik even zeggen dat mijn commentaar niet als kritiek bedoeld was richting hem, elke trainer overkomt het weleens een fout te maken. Dat hij het paard 'pest' bedoel ik niet negatief naar hem toe, het is echter wel hoe het paard dat ervaart en als trainer moet je je daar wel van bewust zijn. Enkel vind ik het 'jammer' dat hij een dergelijke fout maakt bij dit paard nadat hij de hele voorgeschiedenis al heeft gezien/gehoord, dit heeft niet alleen invloed op hem maar veel meer nog op het paard. Het zou fijn zijn geweest als dit voorkomen zou zijn.
Maar nogmaals; een fout overkomt elke trainer weleens.
Als je hem een van de beste 10 paardentrainers ter wereld noemt, bedoel je dan in NH? In western? Of alle takken van paardensport bij elkaar? En welke man bedoel je, de oude man die je eerst met het paard aan het werk ziet, of de man die later aangevallen wordt?
En leg mij even dat zachte en diervriendelijke uit, want dat komt niet heel erg naar voren in het eerste deel van het filmpje. (hoewel mn de uitleg die hij erbij geeft me wel aanstaat)