_Anneruth schreef:Ik zou als ik jou was ook een eventueel lichamelijk probleem uitsluiten. Als ze zeer heeft of in haar benen, heupen, bekken of rug oid zou dat maar zo haar gedrag kunnen verklaren.
Als alles wel gaat en 1 voet echt niet, dan zou ik ook even kijken of ze nergens last van heeft.
Niemand komt graag in de buurt van een slaand paard maar als het alleen is met die voet opheffen kan de rug etc toch wel veilig onderzocht worden lijkt mij? Als er niets scheelt is clickertraining ook wel een idee voor die voeten. Als je dat gaat gebruiken kan ik wel aanraden om ook te belonen voor die voet te laten staan, dus verschil maken tussen blijven staan bij het borstelen en hoeven opheffen voor het uitkrabben anders ga je nadien zwevende voetjes borstelen..
Ik heb helemaal niks tegen praam en verdoving, als het moet dan moet het en die voeten moeten gedaan worden. Maar vind dat eigenaars ook wel tijd mogen besteden aan het deftig leren voeten geven. Ik ben ervan overtuigd dat elk paard dat nog kan leren ongeacht de leeftijd, tenzij er echt lichamelijk iets pijn doet dan blijft verdoven een beter idee.
edit: ugh ik zou beter eerst de rest van het topic lezen voor ik reageer
Super dat het al wat beter gaat. En blijven oefenen
Smid zal u dankbaar zijn haha