Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
)Poiuytrewq schreef:Stoer.
Ik weet nu al dat mijn merrie er misbruik van gaat maken als ik haar laat staan wanneer ze geen zin heeft. Al weet ik, als ik haar heb gepakt, wel gauw te proeven of ze zin heeft om te werken of niet. (dus ook geen schema's voor mij)
Bij de een helpt het om er achteraan te blijven lopen en bij de ander om wat kleins te geven wat is dan het probleem.. Voer is een heel krachtige beloning/het motiveert, als je dat consequent gebruikt is daar niks mis mee. Dat hij weg loopt heeft niet per definitie te maken met wat er gedaan wordt met het paard.

Poiuytrewq schreef:Geen idee Mindim. Ik ken het paard niet, noch zijn ruiter noch zn omgeving
Dat je niks anders kunt verzinnen dan "er zit geen afwiseling in het werk, of er wordt nooit mee getrut" oid betekend niet dat er geen andere redenen kunnen zijn
. Maar dat er zo veel redenen kunnen zijn waar alleen over gespeculeert kan worden en die wij niet zomaar kunnen weten vanaf een computerscherm.
caboclo schreef:als je genoeg tijd heb helpt het volgende ook wel eens ,
ieder uur het land op lopen en een brokje brengen niet aanlijnen ofiets gewoon lekkers geven klopje op de hals en weer weg lopen na een tijdje snap hij/zij het en komt het dier al naar je toe als hij/zij je ziet..
maar je moet er dan wel even veel tijd in steken.. bv vakantie ??
doet het paard het alleen bij jou of ook bij andere mensen?
succes!
.
.
Dan wacht hij eerst braaf bij het hek, totdat hem het halster wil omdoen haha.
elisedcl schreef:Ik rijd met Sirry dressuur of buiten of ik doe grondwerk en soms spring ik, afwisseling genoeg.
elisedcl schreef:Jah, ik rijd meestal alleen op zaterdag. Het is al een oude pony en het is het beste dat ze dan niet teveel meer word gereden, maar op woensdag doe ik er grondwerk mee
was super blij
elisedcl schreef:Ik rijd met Sirry dressuur of buiten of ik doe grondwerk en soms spring ik, afwisseling genoeg. Als ik achter haar aan loop bokt ze gewoon naar mij en begint ze te lopen, weg van mij. Eten helpt soms maar, niet altijd. En Sirry doet dat bij iedereen, ze staat alleen op een weiland, want het is nogal een bitch naar andere paarden, dus die trucjes met ander paarden gaat niet helpen.