Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:34

3 van mijn 4 paarden zijn vuur, ik heb 1 houtpaard gehad. Mijn nieuwe pony is momenteel water. Maar paarden kunnen wisselen van element he,
mijn pony heeft eea meegemaakt waardoor ze momenteel een waterpaard is. Als ze lekker tot zichzelf gaat komen dan zou ze zeker nog kunnen
verschuiven naar een ander element.

Jaikee

Re: Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:37

Mijn paard is een vuurtje :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:39

Mijn quartermerrie is een houtpaard zie veel gelijkenissen

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:42

Mijn KWPner is voor het grootste gedeelte een aardepaard. Ware het niet dat hij juist over elegant gangwerk beschikt en zo af en toe eens flink heet kan worden.
Laatst bijgewerkt door MissDD op 02-09-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:44

Het ene paard, een 24 jarige KWPN ruin.. is half vuur en metaal.. meerdere dingen kloppen.

Mijn andere paard een 4 jarige Engels volboed, past precies in het stukje houtpaard.. precies.

Apart dat het voor sommige klopt en voor sommige half, voor andere weer helemaal niet.. interessant dit! :)
Laatst bijgewerkt door Quarterboef op 02-09-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:45

Maartenn schreef:
Wat een onzin :')

Inderdaad, ongeveer even interessant als de hoscoop in de krant.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:17

Mijn kwpn merrie is een rasechte Hout.
Daar heb ik in haar jonge jaren het nodige mee te stellen gehad.. Nu ze wat ouder word, is het hout nog heel duidelijk aanwezig, maar doordat ze nu wat meer tot bezinning komt is het niet altijd even heftig.

Mijn welshkruising ruin is een echte vuurpony. Totaal anders en soms echt even omschakelen. Het Vuur is ook erg heftig en helemaal in de leeftijd waarin hij nu verkeerd. Maar op een andere manier heftig als het Hout.
Waar Hout omslaat in woede en boosheid op de momenten dat ze het niet met je eens zijn. Schiet Vuur in Water en word angstig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:21

Mijn verzorgpaard is een aardepaard, en mijn vorige pony (shetlander) is een waterpaard

thijs_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:32

mijn fjord is een aarde paard !! zie hem alleen geen manege lessen lopen, want hij probeert iedereen uit :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:35

Mijn tinker is toch t meest aarde paard, maar ik zie ook metaal.
Hij is over het algemeen rustig en nuchter. Soms wat stoïcijns. Dingen lijken m over het algemeen niets te doen, de oude stalhouder zei :"je maakt hem de pis niet lauw". Aan de ene kant is ie makkelijk, aan de andere kant kan ie ook onwijs moeilijk doen. Ik kan m echt overal aanraken, hij blijft keurig staan. Maar als ik een halster omdoen, dan wil hij weg wandelen en dit lijkt maar langzaam / niet te verbeteren door oefening.
Wegwandelen is sowieso zijn reactie als er iets gebeurt/ het te moeilijk wordt. Bijt een kuddegenoot in je been? dan wandel je weg... Trappen heb ik hem nog nooit zien doen, ook niet als ie t echt zat is.
Los loopt ie als een hondje achter me aan, aan een touwtje heeft ie ineens moeite met meelopen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:40

Mijn pony is een vuurpaard. Komt echt gewoon helemaal overeen! Hij is 75% arabier dus dat kan wel kloppen.

In het begin had ik moeite met zijn gevoeligheid en om zijn aandacht erbij te houden. Ik was nog echt een kind. Had helemaal geen controle over hem. Maar ik kreeg natuurlijk steeds meer ervaring met hem, en al deze 'minpunten' werden nu eerder pluspunten. Door zijn gevoeligheid kan je er extra veel uit rijden bijvoorbeeld, míts je er goed mee om kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:46

Mijn paard is 100% Houtpaard ..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:48

Ik heb een watervuur-paard, kan dat überhaupt?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:48

Mijn fries komt overeen met hout- en vuurpaard.
Hij is van karakter erg lief, maar soms ook niet te genieten.
Met werk leert hij ook niet zo heel erg snel, maar hij is wel snel aangebrand als je iets vbraagt waar hij geen zin in heeft.
Tevens is het de meest snelle fries ooit. Op een buitenrit liep hij er met gemak een paar grote springpaarden eruit die op hoog niveau springen.. :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 12:54

Focussed schreef:
Mijn paard heeft ook van alles wat. Is net zoals horoscopen :D :D

Ik vind het dan wel weer jammer dat bij een karakterbeschrijving direct medische uitingen worden gegeven, w.b.t. de zwakke organen. Vraag me af waar dat op gebaseerd is.

Dat komt omdat het uit een boek komt, dat over acupressuur gaat (accupuntuur, maar dan met drukpunten ipv naalden :j).

Wat leuk, al zoveel reacties :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:59

Waterpaard, met misschien een heeeeel klein beetje aardepaard. Vooral het waterpaard is echt een goede omschrijving van mijn paard. Al heeft hij wel af en toe rustige dagen en is hij meer een aardepaard.

Ik heb een Tinker :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:03

Kuggur schreef:
Maartenn schreef:
Wat een onzin :')

Inderdaad, ongeveer even interessant als de hoscoop in de krant.

Jammer dat jullie er niet voor open staan :), helaas is dit niet gebaseerd op een hemel en aarde nogwattes :)
Maar op de zwakkere organen van je paard en de ziektebeelden die moeilijk zijn te vinden door een dierenarts zoals bijvoorbeeld een angstig paard of een paard met zomereczeem of een snelle allergische reactie.
Je paard hoeft niet in een element te vallen en kan er misschien meerdere bezitten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:05

Mijn Haflinger Goldy is hout, karakteromschrijving klopt exact. Voor mijn paard Carrera moet ik haar nog wat beter leren kennen, haar heb ik nu een half jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:09

Mijn merrie is een vuurpaard. Extravert, sensibel, open enthousiast, maar ook snel verveeld. Ik werk met haar met snelle, korte trainingen.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:10

Het is wel leuk dat je even erbij zet uit welk boek het komt :+
Je kan namelijk alle kanten op met de elementen, als je paard nog in de groei is kan hij van element veranderen, maar dat kan je allemaal in het boek lezen van Erik Laarakker *\o/*

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:13

Welk boek heb jij dan Tellom? Volgens mij hebben wij het over een andere :j.
Ik lees het boek: Handboek Accupressuur Paarden van Nancy Zidonis, Marie Soderberg en Amy Snow.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:14

knetterhard schreef:
Welk boek heb jij dan Tellom? Volgens mij hebben wij het over een andere :j.
Ik lees het boek: Handboek Accupressuur Paarden van Nancy Zidonis, Marie Soderberg en Amy Snow.

Dit staat allemaal in het boek van Erik Laarakker Paardentypen {:}

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:15

Nog een boek erover, ik ga eens kijken als ik er nog een bij kan bestellen.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:17

knetterhard schreef:
Nog een boek erover, ik ga eens kijken als ik er nog een bij kan bestellen.

Dit boek bestaat al een paar jaar, hij heeft al weer n nieuw boek geschreven, erg interessant hoor :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:37

Ik zou de merrie onder aarde paard plaatsen, en de ruin onder vuurpaard. gedeeltelijk.

Maar komt misschien omdat ie vrij jong is.