Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en aan je attitude/houding werken is sowieso niet verkeerd.
jonge dieren zullen wel altijd uitproberen, de een wat erger dan de ander.
Urion schreef:Ik denk ook dat als je een goed sul had willen kopen je beter niet voor zo'n jong ding had kunnen gaan. Werken aan dat zelf vertrouwen is nu het belangrijkste. Als jij niet meer sterk in je schoenen staat zal zij het over blijven nemen. Ik denk dat je flink de tanden op elkaar moet bijten wil je er wat van kunnen maken. Veel goed sullen worden gemaakt, niet zo geboren. Er is zeker nog wel een weggetje naar Rome
Shenavallie schreef:TS, ik lees in je OP tussen de regels door dat het probleem vooral speelt als er voedsel in de buurt is. Zowel bij stal - als je met haar bezig bent - als op het land (je schrijft dat je eten mee het land in neemt). Zelf denk ik dat je buiten het voedsel om juist op de goede weg was en dat er wel degelijk een klik tussen jullie is ontstaan, alleen toen het voedsel een rol begon te spelen... Wij nemen ook nooit voer mee het land in, puur om dit soort acties te vermijden. Er staat al gras en voer krijgen ze in hun voerbak (dus ook niet uit de hand). Je loopt een heel grote kans dat als je het voedsel uit de buurt houdt, het probleem ook minder gaat worden en aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zelfs helemaal verdwijnt. Verder gewoon doorgaan zoals je met haar begonnen bent, want - ook dat blijkt uit je OP - dat ging goed.
Princesj schreef:Eerlijk advies: Weg doen en een paard kopen wat volledig beleerd is en wat van de wereld heeft gezien. Sommige 3 jarigen kun je inderdaad als knuffelpaard gebruiken, maar dat zijn uitzonderingen. Met een jong paard ben je net als met kinderen constant aan het sturen een corrigeren. Als jij al bang word als hij z'n been beweegt, ja dan word het niks, behalve levens gevaarlijk. Want je dealt hier niet met een kind van 20 tot 40 kg, maar een fikse koudbloed van een kilotje of 600.
vang schreef:Shenavallie schreef:TS, ik lees in je OP tussen de regels door dat het probleem vooral speelt als er voedsel in de buurt is. Zowel bij stal - als je met haar bezig bent - als op het land (je schrijft dat je eten mee het land in neemt). Zelf denk ik dat je buiten het voedsel om juist op de goede weg was en dat er wel degelijk een klik tussen jullie is ontstaan, alleen toen het voedsel een rol begon te spelen... Wij nemen ook nooit voer mee het land in, puur om dit soort acties te vermijden. Er staat al gras en voer krijgen ze in hun voerbak (dus ook niet uit de hand). Je loopt een heel grote kans dat als je het voedsel uit de buurt houdt, het probleem ook minder gaat worden en aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zelfs helemaal verdwijnt. Verder gewoon doorgaan zoals je met haar begonnen bent, want - ook dat blijkt uit je OP - dat ging goed.
Ik heb alleen het probleem dat ze enkel een schuilstal hebben, dus enkel in de stal voeren in een bak kan ik niet. Zij heeft ook echt geen extra voer nodig, maar het paard van 25 en de pony van 31 wel, dus ik moet wel met emmers eten toekomen (en dan heb ik een emmer voor haar met enkel wat luzerne). Ik ga de eerstkomende dagen vooral op dit probleem proberen werken, en denk dat ik maar ga beginnen met een lange zweep (nooit eerder gedaan, en ben er ook niet voor, maar misschien moet het nu dan maar wel) en enkel wegstappen van "haar" eten wanneer ze zelf het niet meer probeert af te pakken. Ik ga haar ook niet slaan met de zweep, maar enkel mijn eigen ruimte creëren.
vang schreef:Shenavallie schreef:TS, ik lees in je OP tussen de regels door dat het probleem vooral speelt als er voedsel in de buurt is. Zowel bij stal - als je met haar bezig bent - als op het land (je schrijft dat je eten mee het land in neemt). Zelf denk ik dat je buiten het voedsel om juist op de goede weg was en dat er wel degelijk een klik tussen jullie is ontstaan, alleen toen het voedsel een rol begon te spelen... Wij nemen ook nooit voer mee het land in, puur om dit soort acties te vermijden. Er staat al gras en voer krijgen ze in hun voerbak (dus ook niet uit de hand). Je loopt een heel grote kans dat als je het voedsel uit de buurt houdt, het probleem ook minder gaat worden en aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zelfs helemaal verdwijnt. Verder gewoon doorgaan zoals je met haar begonnen bent, want - ook dat blijkt uit je OP - dat ging goed.
Ik heb alleen het probleem dat ze enkel een schuilstal hebben, dus enkel in de stal voeren in een bak kan ik niet. Zij heeft ook echt geen extra voer nodig, maar het paard van 25 en de pony van 31 wel, dus ik moet wel met emmers eten toekomen (en dan heb ik een emmer voor haar met enkel wat luzerne). Ik ga de eerstkomende dagen vooral op dit probleem proberen werken, en denk dat ik maar ga beginnen met een lange zweep (nooit eerder gedaan, en ben er ook niet voor, maar misschien moet het nu dan maar wel) en enkel wegstappen van "haar" eten wanneer ze zelf het niet meer probeert af te pakken. Ik ga haar ook niet slaan met de zweep, maar enkel mijn eigen ruimte creëren.