Achter je aan wandelen zonder touw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Achter je aan wandelen zonder touw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:38

Ik vind beide maar let op wat cassidy zegt mijn 30 jarige doet het ook achter me aan rennen maar zodra ik stop word ik bedolven onder knuffels.

Dus ik denk dat die van jou gewoon kijkt hoe ver ie kan gaan, en wel ooit kan toeslaan want er is sprake van pikorde

fossil86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:51

ik zou eerder denken dat die dominant gedrag is. dat op en neer met neus is toch drijven neem ik aan. jij denkt dat hij lief achter je loopt terwijl hij denkt dat hij jou aan het drijven is. hij (in zijn ogen) beweegt jou voeten en is dus leider over jou (diegene hoogste in rang verplaatst minst zijn voeten). dat denk ik toch althans, een filmpje zou wel leuker zijn om vanaf te oordelen.
Volgen zonder dat wild op je afkomen en drijven, dan ben jij leider. ik denk dat hij nu je grenzen aan het testen is.

Marley004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:28

Het is bedoeld als spelen, maar als ie te ver gaat moet je wel streng zijn en aangeven dat het geen spelen meer is.
Dan weet ie wat wel en niet mag en kan hij zonder problemen verder spelen!!

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:29

c
Laatst bijgewerkt door Liamssfork op 26-08-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:42

Tja het blijft 2 zijdig zo te lezen voor de TS. Dan kunnen we beter zeggen. Als je dit wel doet speel met je concentratie er goed bij en kijk goed wat je paard doet en hoe ver hij mag gaan. En dus met je verstand erbij houden of het veilig is of niet voor jou wat je doet. Een paard blijft onvoorspelbaar.

Je ziet ook een heel duidelijk verschil bij beiden flimpjes die gegeven worden. Bij de ene is hij bezig voor eten en dan kan een paard over fanatiek of onhandig worden. mijn paard is voor eten ook lastiger te sturen met zijn trucjes. Omdat hij alleen denkt aan eten. En denkt niet aan mij dan. Bij het 2de flimpje zie je duidelijk de voorbereiding met de leadrope niet en daarna pas het los gedeelte.En let het paard echt op de houding van de eigenaar en niet op eten:) Ook komt hij geen een keer voorbij de schouder of bokt hij richting de eigenaar terwijl het andere paard al een paar keer bokte.

Het blijven dieren dus altijd opletten het kan 1000x goed gaan maar een keer mis als je slaapt;)

Ik speel ook met mijn paard los. Maar hij komt ook niet zo achter mij aan als film een. Of dat ik er achteraan ren nog als hij al voorbij is. Dan sta ik en wacht ik tot hij aansluit en als hij al langs mij heen dreigt te gaan let ik op dat ik veilig genoeg weg sta. En heb meestal bij dit soort spel toch echt en zweepje bij om te controleren hoe ver hij gaat. Zeker in de leerfase.

natasjahut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:48

Ik stop meestal een paar keer onder het spelen om te kijken wat zij doet. Ze stopt altijd en dan ren ik weer vrolijk verder.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 09:30

Ik weet niet hoe ik er beeldmateriaal op kan zetten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:16

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:36

Ik 'speel' ook regelmatig met mijn paard maar ik vind dat ik zelf op elk gewenst moment het spel moet kunnen stil leggen wanneer ik dat wil. Ik heb een vrij dominant paard dat ik 99% van de tijd goed de baas ben. Dat is ook waarom ik nog met hem 'speel' aangezien ik duidelijke regels heb gesteld van wat ik wel en ook absoluut niet goed keur. Dit kan al een beweging van zijn oren zijn of een uitdrukking van zijn gezicht, tot klauwen of bijten laat ik het al niet escaleren want dat vind ik al erg brutaal. Die 1 procent dat hij toch stiekem probeert de rol van leider over te nemen moet ik per direct ingrijpen. Als ik dit niet doe kan een leuk spelletje namelijk uitlopen in een heel fel en een mij opdrijvend (wat je zelf al aangaf dat het paard in kwestie in lichte mate ook doet) paard wat kan gaan klauwen, schoppen en bijten. Ik denk dat het heel slim is om heel duidelijk en consequent je grenzen aan te geven en dat er consequenties aan zitten als het paard over jou grens heen gaat. Ongelukken kun je beter voorkomen dan genezen. Spelen met je paard is leuk, dat vind ikzelf ook, maar het moet wel een spelletje zijn dat jij ten alle tijden van je paard wint zonder dat er ongelukken gebeuren.