Ik ken dit probleem. De mijne doet dit ook. Ik kan haar voetje oppakken, maar zij trekt dan heel snel haar been in en begint dan onder zich in te slaan/ op zij/ naar achteren (heel ongecontroleerd, en totaal niet gericht.. er zit ook geen vaste volgorde in ofzo.. het lijkt wel een zenuwtrekje). Ik heb dus geen idee hoe ik het er uit moet krijgen (of hoe ik een hoefsmid aan haar moet laten?). Ik pak nu steeds de hoef bij de sokken vast, laat haar slaan en hou vast. Zodra ze ook maar een paar seconden haar been rustig omhoog houdt laat ik weer los.. Van uitkrabben komt verder nog niks. Bij de voorbenen heeft ze dat ook een beetje dat ze gaat wiebelen als ik ze uitkrab. Maar als ik dan even wat druk geef laat ze haar voet mooi in mijn hand rusten.
Ik beloon haar telkens weer uitgebreid.
Iemand tips? Ik wil niks met een touw doen.. Het komt bij haar door een trauma (totale paniek bij de hele achterkant dusja... het poetsen verder gaat nu goed, wil dit niet weer verslechteren). Ik lees zowieso even mee hier!
Edit: ik heb haar 3 dagen. vandaar dat ik zeg dat ik niet weet hoe ik een smid aan haar moet laten