Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RdLFoto schreef:Het is ook dat ik alleen het bijten in zijn eigen borst wilt bestraffen, bijten in het halstertouw etc vindt ik niet erg maar ik ben er zo bang voor dat er wondjes komen..
RdLFoto schreef:Afleiden ga ik proberen!
Ik weet niet precies wanneer het begint, maar als ik het zadel goedleg/singel aan de ene kant vast maak dan legt hij zijn oren in zijn nek. Morgen zal ik er op letten!
Hij is meestal braaf tijdens het opstappen, alleen als hij druk is kan hij nog eens wegdraaien, maar dan loopt hij te drammen als ik hem uit stal haal en als ik hem naar de bak breng. Dan wilt hij ook meteen wegdraven ipv stappen.
Shenavallie schreef:RdLFoto schreef:Afleiden ga ik proberen!
Ik weet niet precies wanneer het begint, maar als ik het zadel goedleg/singel aan de ene kant vast maak dan legt hij zijn oren in zijn nek. Morgen zal ik er op letten!
Hij is meestal braaf tijdens het opstappen, alleen als hij druk is kan hij nog eens wegdraaien, maar dan loopt hij te drammen als ik hem uit stal haal en als ik hem naar de bak breng. Dan wilt hij ook meteen wegdraven ipv stappen.
Dit kan ook een teken van vluchten voor pijn zijn. Dit is dan geen "drammen", maar een andere uitweg zoeken.
RoyceMack schreef:Grote gebaren maken als hij dit doet.. en heel rustig aansingelen. Als hij uithaalt naar zijn borst ga je met je armen zwaaien. je wacht tot hij weer rustig is en singeld nogmaals aan(maak de singel eerst n gaatje losser en dan weer aansingelen) als hij het weer doet, hetzelfde, grote gebaren. beetje op m brommen. Als hij het niet meer doet, geef je hem een klopje en haal je daarna de singel los en laat je het zo. Even later kun je het weer proberen(haal eerst het zadel er weer af enzo, laat hem iets anders doen. Probeer het later opnieuw.
RoyceMack schreef:Grote gebaren maken als hij dit doet.. en heel rustig aansingelen. Als hij uithaalt naar zijn borst ga je met je armen zwaaien. je wacht tot hij weer rustig is en singeld nogmaals aan(maak de singel eerst n gaatje losser en dan weer aansingelen) als hij het weer doet, hetzelfde, grote gebaren. beetje op m brommen. Als hij het niet meer doet, geef je hem een klopje en haal je daarna de singel los en laat je het zo. Even later kun je het weer proberen(haal eerst het zadel er weer af enzo, laat hem iets anders doen. Probeer het later opnieuw.

Shenavallie schreef:RoyceMack schreef:Grote gebaren maken als hij dit doet.. en heel rustig aansingelen. Als hij uithaalt naar zijn borst ga je met je armen zwaaien. je wacht tot hij weer rustig is en singeld nogmaals aan(maak de singel eerst n gaatje losser en dan weer aansingelen) als hij het weer doet, hetzelfde, grote gebaren. beetje op m brommen. Als hij het niet meer doet, geef je hem een klopje en haal je daarna de singel los en laat je het zo. Even later kun je het weer proberen(haal eerst het zadel er weer af enzo, laat hem iets anders doen. Probeer het later opnieuw.
Oftewel: geestelijk straffen... Hij mag niet aangeven dat hij ongemak ervaart. Die frustratie zal opgekropt worden en op een ander moment en op een andere manier naar buiten komen. Paard krijgt daar dan weer de schuld van, etc. etc. Vaak is de oorzaak dan zo goed als niet meer te achterhalen, maar wordt het probleem wel erger. Paard wordt "vals", krijgt allemaal marteltuig om om te voorkomen dat hij nog gekker gaat doen of moet weg, volgende eigenaar snapt er ook niets van en dat allemaal terwijl het al in het begin opgelost had kunnen worden door gewoon naar je paard te luisteren en te helpen...