EskeGirl schreef:Duidelijk, meneer probeert de boel over te nemen en de baas te worden.
2 dingen moet je doen, ten eerst, zodra hij een trap geeft een goeie trap terug verkopen onder zijn kont. Maar direct, binnen 3 seconden, niet langer. Anders snapt hij het niet meer.
Daarnaast moet je veel gaan grondwerken, om de verstandshouding weer terug te draaien en te zorgen dat jij de baas weer bent.
Leiderschap komt uit rust en respect en wederzijds vertrouwen, maar ook grenzen aangeven. En die schop onder zijn kont is de grens.
Ofwel: Ga met paarden zo zacht als mogelijk en zo hard als moet om.
Oftewel, voorkomen dat hij trapt, ik doe nooit grondwerk met alle paarden die ik de afgelopen dik 40 jaar heb gehad, vind het geen onzin maar zonde van mijn tijd. Als een paard alleen al de oren plat legt terwijl ik in bereik van zijn/haar hoeven kom heeft hij/zij al een flinke waarschuwing(eerst mondeling) te pakken en dat is al die jaren voldoende gebleken en ik heb echt wel raddraaiers erbij gehad. geen tijd verspillen en rustig maar direct de rangorde bepalen werkt imo het beste, zowel voor paard als eigenaar. Ben ik wel eens geschopt? Ja, maar dat was ook tijdens één moment van niet opletten met paarden van iemand anders.