Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tabaluga12 schreef:Moeilijk te beoordelen zo. Als ie echt een stout is kan een pak op z'n spreekwoordelijk broek helpen! Ik heb het idee dat er toch iets achter zit. is er niemand uit de buurt die kan helpen?

).
spatter schreef:Het gross zou ik persoonlijk in een trailer willen stoppen en dan laten voelen hoe het is om achterin te staan.
[***] schreef:En wie weet is hij toch wel gewoon bang .. Niet elk bang paard staat snuivend rond te trippelen .. daar vergissen vele mensen zich in en is het al snel "ach, paard is niet bang".
Je zegt dat je geen geld hebt voor hulp, maar laat wel mensen met een bezem erachter aan zitten. Verder volg je volgens mij lessen en wil je wedstrijden rijden, dit kan je gratis doen allemaal? Als je nu een tijdje dat geld aan de kant zet en hiervan iemand laat komen die je verder helpt, dan kan je daarna vol plezier terug lessen en wedstrijden rijden. Wat zoals dit is het ook niks ...
En wil je dat toch echt niet, dan moet je het zelf doen .. en is Parelli een heel goede optie. Er is meer dan trailerladen alleen trouwens, wie weet zitten er ergens anders wel gaten in de verhoudingen waardoor het trailerladen niet gaat. Je zou niet de eerste zijn waarbij bepaalde problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen als er even tijd in een nieuwe, goede basis gestoken wordt. (en zelfs als je denkt dat alles perfect is zal je nog verschieten hoeveel er kan verbetert worden).
laura57 schreef:Ik weet 100 procent zeker dat hij niet bang is, daar durf ik mn leve om te verwedden,ook doe ik niks fout.
en dat voor niemand zowat te behapen is, en ik andere dingen al heb geprobeer of het is om bange paarden op trailer te krijgen, wat hij niet is, want een paar weten terug stapte die er gewoon op en nu doet ie ineens moeilijk terwijl er niks raars gebeurt is. laura57 schreef:Bovendien bange paarden zijn onderweg ook onrustig en eten niet door stress etc.
Francis schreef:laura57 schreef:Bovendien bange paarden zijn onderweg ook onrustig en eten niet door stress etc.
kijk, en daar ga je al gigantisch de mist in.
Mijn merrie heeft héél veel moeite met laden, wil echt niet graag op de trailer en de laatste verhuizing duurde het toch al snel 3 kwartier voor we haar er op hadden. Eenmaal op de trailer staat ze als een huis, eet d'r hapjes hooi en komt volledig droog van de trailer, zelfs na een rit van 1,5 uur.
Probleem bij deze merrie is het 'afscheid van stal'. Ze wil niet weg want weg = afscheid van vrienden en dat is een issue voor haar doordat ze in het verleden als jong paard gescheiden is van het paard waar ze een heel sterke band mee had.
Nee, ze is niet bang voor de trailer an sich maar heeft wel een verd0md goede rede om er niet op te willen en ga ik dit met dwangmiddelen 'oplossen' dan weet ik zeker dat ze er over een paar pogingen helemaal niet meer op gaat.
En zo zie je maar dat je nog best het een en ander kunt leren als je jezelf er voor open stelt want de uitspraken die je doet kloppen écht niet.
Maar ja, wat weet ik er van... ik zit pas 35 jaar in de paarden

). laura57 schreef:Het lijkt me strek als dat het is omdat ie er 2 weken geleden normaal op liep en het probleem begon met dat ie eenmaal op de manege er niet op wou hij is altijd als lastig geweest soms ging het beter en dan niet.