Wegrennen bij pakken uit de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessxponys

Re: Wegrennen bij pakken uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:04

misschien met een bakje biks schudden? die van mij komt dat gelijk naar me toe

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 19:36

tessxponys schreef:
misschien met een bakje biks schudden? die van mij komt dat gelijk naar me toe

Nee helaas had ze me al te snel weer door en ging ze gewoon weer verder met rennen :(

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:41

Met hoeveel staat ze? Je kan proberen ze met zn 2e te zetten en het vriendje eerst te pakken. Die van mij wil dan heel graag mee! Maar die laat zich ook heel makkelijk vangen

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:45

Wanneer haal je het paardje uit de wei? Als het net op het land staat of aan het einde van de dag? Met mijn pony heb ik gehad, dat ik haar de eerste uren niet meer te pakken kon krijgen als ze net op het land stond. Later op de dag ging dit dan veel makkelijker. Ze is ook behoorlijk nieuwsgierig, dus een plastic zakje bood ook nog weleens uitkomst. Tegenwoordig is het geen probleem meer en komt ze gewoon bij mij.

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 15:38

jwl schreef:
Met hoeveel staat ze? Je kan proberen ze met zn 2e te zetten en het vriendje eerst te pakken. Die van mij wil dan heel graag mee! Maar die laat zich ook heel makkelijk vangen

Ze staan er met ze zessen en dat is inclusief mijn paardje. Ik zou dat ook kunnen proberen, maar als ik haar vriendje heb en ik ben alleen en moet dan dan haar weer pakken rent ze waarschijnlijk weg. Maar goed ik kan het natuurlijk proberen, want wie weet toch :P
Bedankt voor je tip

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:42

Ga haar van de wei halen als de rest van de wei komt, geef haar een snoepje en laat haar nog ergens grazen of ga haar lekker poetsen en zet haar dan met eten in de box. Keer erna ga je gewoon achter haar aan lopen tot ze blijft staan, geef haar een snoepje en ga weer weg.

Hier het zelfde gehad, haalde haar op de vorige stalling maar een 3/4 keer de week van de wei en dat was altijd voor intensief werken, sinds ik haar op de tweede stalling ook binnen haalde voor knuffelen, grondwerk, voeren etc vind ze het allemaal prima en komt ze (soms niet) gelijk op me af als ik aan kom.

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 15:47

it_is_me schreef:
Wanneer haal je het paardje uit de wei? Als het net op het land staat of aan het einde van de dag? Met mijn pony heb ik gehad, dat ik haar de eerste uren niet meer te pakken kon krijgen als ze net op het land stond. Later op de dag ging dit dan veel makkelijker. Ze is ook behoorlijk nieuwsgierig, dus een plastic zakje bood ook nog weleens uitkomst. Tegenwoordig is het geen probleem meer en komt ze gewoon bij mij.

Ik heb niet echt een vaste tijd. ik ga op een dag wanneer ik tijd heb dus bijvoorbeeld na school. Rond 4 á 5 uur ga ik meestal of iets later. Dus daar kan het denk ik niet aan liggen aangezien in de ochtend al in de wei wordt gezet.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:02

Mijn paard heeft heel veel problemen, maar dit niet... In het begin wel, maar toen moest ze nog wennen, ik ging heel vaak de wei in, gewoon daar zitten en dan kwam ze na een tijdje wel kijken wat ik eigelijk aan het doen was. Dan deden we verder die dag niks, dus niet wandelen of rijden. Gewoon bij haar zijn in de wei, af en toe knuffelen (soms wel wandelen, in de wei dan) Een borsteltje pakken en in de wei borstelen. En elke keer als ze naar me toe kwam gaf ik haar een brokje, nu weet ze het en komt ze naar me toe gedraafd :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:06

Ik pak altijd een ander paard, loop naar nog een ander paard toe en ga deze 2 voeren (Bak brok) Dan komt de rest ook kijken....

Als ik de groep voer, komt de mijne natuurlijk ook kijken....en dan onder het voeren, sneaky vlug klik de lijn eraan :D

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:41

Het zelfde probleem heb ik vorig jaar gehad met een Shetlander.
Werd altijd uit het land gehaald voor het rijden/mennen.

Wat ik heb gedaan is:
Halster bij de ingang van het land gelegd. (als ze die zien rennen de meeste al weg.)
En met snoepjes/biks proberen te lokken, eerst alleen snoepje/biks geven.
Daaruit dan beetje aaien en proberen laten meelopen naar de ingang, touwtje om de nek en eventueel halster omdoen.

Wanneer ik geen geduld meer had ging ik maar een beetje klieren/spelen in het land.

Tegenwoordig loopt de Shet zonder halster of touw mee.
Tijdens het lopen krijgt hij af en toe een biks korreltje.

Succes en wens je heel veel geduld toe. :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:55

Marijke was ook zo... Maar ze heeft een jaar stil gestaan omdat ze een ontsteking in haar hoef had en toen kwam ik er achter dat ze toen wel kwam omdat ik alleen kwam om haar te poetsen. Nu wissel ik het vaak af nu ikweer ben gaan rijden. Ik roep haar met brokken en de eene keer poets ik haar en de andere keer ga ik rijden

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:59

hoi
mijn verzorgshet heeft dat ook een paar dagen gedaan.
maar ik heb een zakje met pepermuntjes.
als ik daar mee ritsel komt ze en krijgt ze er eentje en dan pak ik haar snel.
weet niet of je hier iets aan hebt maar.
gr

MeLikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:31

Ik ken ook zo'n paard. Als je zonder maatbeker met een beetje biks erin naar het land gaat, komt ze niet bij je. Misschien kun je proberen een maatbeker met een beetje biks erin mee te nemen naar het land? Na een paar keer had het paard dat ik ken door dat ze beloond word als ze gewoon naar je toe komt :)

Sue1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:59

ik heb ook zo'n draak van een paard ie soms wegholt ene keer komt ie naar me toe andere keer holt ie weg terwijl ik veelvuldig alleen mest in het land of alleen ff kom aaien
wat ik ook wel is doe is een touwhalster in m'n zak proppen en als ik bij hem ben snel uit me zak halen en dan holt ie al
niet meer weg.. en hem dan flink belonen met stukje brood gaat steeds beter en hij holt steeds minder weg