Niet met hengst werken tijdens menstruatie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:47

Dan zou ik idd zeggend dat ik doorslik. Wat niet weet wat niet deert. Is toch zo'n onzin... Als een hengst opgevoed is heb je er geen last van, ongesteld of niet. Neem aan dat ze niet gaan controleren of je misschien toch een tampon oid gebruikt..

Isegrim

Re: Niet met hengst werken tijdens menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:49

Ja, gewoon zeggen dat je aan de prikpil bent ofzo. :D En dan zorgen dat je je tampons of maandverband goed verstopt. :P

En dan zou ik zelf achteraf melden dat ik wel degelijk ongesteld was geweest en dat dat dus geen enkele invloed heeft op een hengst. Wat een onzin. :')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:52

Suelza schreef:
aikon schreef:
Ook niet als ik in hun box heb geplast.

>;)

Last van territoriumdrift?!

_O- :') Nee geen wc bij stal, en ja soms moet ik nodig :')

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:59

Isegrim schreef:
Ja, gewoon zeggen dat je aan de prikpil bent ofzo. :D En dan zorgen dat je je tampons of maandverband goed verstopt. :P

En dan zou ik zelf achteraf melden dat ik wel degelijk ongesteld was geweest en dat dat dus geen enkele invloed heeft op een hengst. Wat een onzin. :')

Zin of onzin, deze dame is te gast bij deze stal en dan heb je je gewoon aan de regels te houden.
Mocht er wel wat gebeuren zijn de rapen mooi gaar voor beide partijen...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:01

karin1985 schreef:
Zin of onzin, deze dame is te gast bij deze stal en dan heb je je gewoon aan de regels te houden.

En hoe gaan ze dan bewijzen dat ze ongesteld was? Haar broek naar beneden trekken? :o?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:03

Suelza schreef:
aikon schreef:
Ook niet als ik in hun box heb geplast.

>;)

Last van territoriumdrift?!

:') :') :')

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:05

Wij hebben 2 hengsten die ik en mijn man dagelijks verzorgen; ik heb het bakerpraatje wel vaker gehoord, maar voor zover ik kan oordelen is het volstrekte onzin. Maar goed, als je ergens werkt en mensen hanteren deze regels dan zal je je daar aan moeten houden. Als het waar zou zijn zouden alle dames die hengsten hebben een probleem hebben; ca. 1 week per maand ze niet verzorgen, ze niet rijden, etc. Hoe dan al die professionele amazones het dan die hengsten rijden; "jammer , ik ben deze week ongesteld dus de kampioenschappen kan ik nu niet rijden.......... " :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:08

Ik heb ook al tientallen jaren hengstjes en het nog nooit meegemaakt dat ze op mijn menstruatie reageerden ... ik weleens op hun gedrag omdat ik nogal prikkelbaar kon zijn in die periode, maar dat gold voor alles wat bij me in de buurt kwam :))

In sommige landen mogen vrouwen tijdens hun ongesteldheid ook geen vlees braden of aanraken uit angst dat het bederft ... ook nooit iets van gemerkt :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:10

Er zijn wel wat dingen die in de keuken daadwerkelijk kunnen mislukken als je ongesteld bent. :j Komt door een bepaalde bacterie die je dan bij je draagt geloof ik.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:18

Isegrim schreef:
karin1985 schreef:

En hoe gaan ze dan bewijzen dat ze ongesteld was? Haar broek naar beneden trekken? :o?

Of ze het nou wel of niet bewijzen, als jij om wat voor reden dan ook een hengst in je nek gehad hebt dan boeit het verder toch niet meer.
De schade is al geleden.

Wat wel kan gebeuren is dat het per ongeluk ontdekt word...foutjes gebeuren (doorlekken, zaken laten slingeren).
Maar dan zit je mooi wel in canada met een werkgever die je waarschijnlijk liever kwijt dan rijk is.

Ik zou het risico niet willen lopen zo ver van huis, regels zijn regels. Uitproberen doe je maar met je eigen spul.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:20

Isegrim schreef:
Er zijn wel wat dingen die in de keuken daadwerkelijk kunnen mislukken als je ongesteld bent. :j Komt door een bepaalde bacterie die je dan bij je draagt geloof ik.

Getsiederrie ... je wast toch je handen en komt toch bovendien niet met je blote vingers aan het voedsel ?

Ik tenminste niet :o

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:21

Er wordt niks 'uitgeprobeerd'. Als zij tijdens haar ongesteldheid iets met die hengst doet, is de kans dat er iets gebeurt niet groter dan op willekeurig welke andere dag. We hebben het hier namelijk over bijgeloof.

Ik zou het zelf overigens van meet af aan wél ter discussie stellen, ik zou gewoon aangeven dat het een bakerpraatje is.

Of 'respecteer' je die mensen ook als ze bijvoorbeeld willen dat je afgewerkte motorolie gebruikt om mok te behandelen? Valt in dezelfde categorie (alleen dan mét potentiële schade aan het dier) en gebeurt met name in de VS nog heel veel.
Laatst bijgewerkt door Isegrim op 21-06-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:22

Shirley schreef:
Getsiederrie ... je wast toch je handen en komt toch bovendien niet met je blote vingers aan het voedsel ?

Ik tenminste niet :o

Ehm... Leer eerst even iets over bacteriën voordat je iets roept. :P

Al was je duizend keer per dag je handen, daarmee zijn die bacterën niet weg hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:22

Ik was nooit mijn handen als ik ongesteld ben! , ik laat ze lekker vies en dan naar een stoere hengst en die wordt helemaal geil =:)

Nee even zonder gein _O- , lijkt me broodje aap...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:25

Hoezo kom je trouwens niet met blote vingers aan voedsel? :D Deeg kneden met handschoenen aan? Een boterham smeren met handschoenen aan? :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:28

Is dit wat "men" zegt in geheel Canada of is dit iets wat enkel jouw baas jou verteld? :D
Tiffany Foster rijdt toch ook een hengst? Dan moet die telkens een weekje pauze nemen? :+

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:29

jongens jongens wat een drama, zelf meedere jaren met perfect opgevoede hengsten gewerkt(vanaf mn 12e) tot jaar geleden nou niks gemerkt hoor. 3 hengsten bleven al die jaren paar kwamen en gingen maar nooit wat gemerkt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:35

ikzelf heb nu 2 hengsten en ook al met meerdere hengsten gewerkt , heb wel opgemerkt dat ze anders reageerden wanneer ik menstrueerde.. wel nog steeds goed in de hand , maar gewoon dat ze wat koppiger doen en meer aan je hangen .:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:45

Heeft dat niet meer te maken met jou gemoedstoestand dan met het feit dat je menstueert? Ik ben eerder moe en daardoor sneller chaggie en mijn merries reageren daar dan ook op. Vooral omdat ze denken dat ze dan onder het werk kunnen uitkomen. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:48

Isegrim schreef:

Precies mijn gedachten :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:59

Eleio schreef:
ikzelf heb nu 2 hengsten en ook al met meerdere hengsten gewerkt , heb wel opgemerkt dat ze anders reageerden wanneer ik menstrueerde.. wel nog steeds goed in de hand , maar gewoon dat ze wat koppiger doen en meer aan je hangen .:)

Vermoedelijk een gevalletje selectieve perceptie.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:05

Oh neee echt? :') Heb daar nog nooit van gehoord.. Laat staan gemerkt :+

Ariadne192

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:06

Het klinkt mij nogal seksistisch in de oren :(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:08

Hier ga je toch niet serieus op in? Hebben ze alleen maar lol er van.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:17

Suelza schreef:
Tigra_ schreef:
Ja daar ga ik ook in mee. Kan het me niet voorstellen dat hengsten daarop reageren. Dat zou toch beteken dat je als vrouw beter niet bij een hengstenhouder kan gaan werken.

Sterker nog, dat zou betekenen dat er geen vrouwelijke hengstenhouders zouden kunnen zijn. Want dan raken alle paardenmannen van het padje af als zij haar periode heeft en bespringen ze in plaats van de bok, de baas _O-

Maar ach, kan misschien best praktisch zijn als ze de kunstschede goed weet te hanteren, scheelt nl. weer een dure fantoom aanschaffen en een merrie hengstig spuiten :')

:')
Scheelt inderdaad een hele hoop kosten. Misschien toch een overweging waard als je wil bezuinigen.
En heb je gelijk een hele goede reden waarom de baas je niet zou moeten ontslaan als hengsten wild van je worden.