sofriet schreef:Dat is het niet Troi. Het is, jullie zeggen weidegang enz is heel belangrijk in kuddeverband. Het enige waar ik momenteel niet over beschik is die kudde, maar over een maand staat een deel van de stal weer gevuld en dus zal daar vast een paard bij zitten wat bij Baron kan.
Ik ben het met iedereen eens dat een paard het beste in een kudde kan staan, absoluut, maar wanneer ik al een aantal keer duidelijk probeer te maken dat ik ervoor kan kiezen om hem volgende maand ergens anders te stallen waar meer paarden staan, wat hem ook stress bezorgt. Of op dezelfde plaats volgende maand misschien al een weidemaatje heb. Dan wacht ik liever op dat laatste. Maar misschien heb je gelijk en kan ik het topic beter sluiten, jullie menen nl dat ik niet naar jullie luister, maar blijkbaar lezen jullie ook niet alles even goed?
Ik heb nl ook al gezegd dat ik wacht of er volgende maand een leuk paard bij zit en anders kijk ik verder.
Bedankt voor de tips.
P.s. in mijn eerste zin van mijn topicstart staat 3/4 jaar ,waarmee ik niet bedoel 3 tot 4 jaar, maar 3 kwart jaar. Ik zal nooit mijn paard 4 jaar op 16m2 binnen houden.
Kun je hem niet voor een maand ergens bij andere paarden zetten, tot die andere pensiongasten er zijn? In de zomer zijn er veel boeren die weiland aanbieden waar je voor "vakantie" kan staan. Je houdt je huidige stal dan gewoon aan en kijkt als die pensiongasten erbij zijn of er andere paarden bij hem kunnen staan. ! maand alleen staan is lang en kan ervoor zorgen dat het weven zo is ingesleten dat je het er nooit meer uitkrijgt, met alle gevolgen van dien. Jij kunt bedenken dat er over een maand wat veranderd, een paard kan dat niet. Die leeft nu en is nu ongelukkig, en dat is het enige dat telt.
@masauri, zie dat jij tijdelijk verhuizen ook al heb geopperd.
(klinkt een beetje wazig maar je snapt het hopelijk wel) Eenmaal dat hij het ''weven'' heeft uitgevonden is het moeilijk om het afteleren. Dus moet je zijn gedachte ''doorbreken'' we kunnen brullen en doen wat we willen om hem te ''doorbreken'' mar dat drinkt niet tot hem door dus vandaar dat we hem ''zegenen met de spons''.