Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jolet schreef:Zelf ben ik niet zo van hoofdstellen en hengstenkettingen... Gebruik in plaats daarvan een Monty halster...
Dat werkt alleen als er druk op staat en geloof me het werkt echt super...
Het kost jezelf helemaal geen kracht maar toch heb je het paard onder controle...
Koper schreef:Hmm... ik ben normaal niet zo van het meppen maar voor deze zou ik toch een zweep meenemen en een flinke ros uitdelen als hij zich niet gedraagtOok al is hij zenuwachtig. Je moet wel tot 'm blijven doordringen en het moet een beetje veilig blijven -> lees: hij moet op afstand blijven. En daarná, als jij de draad hebt weggehaald, mag hij dichterbij komen en in het tempo van z'n eigen keus door de opening gaan.

Harmonie6 schreef:Net samen met mijn man jullie antwoorden door gelezen , hij heeft het gevoel dat het meer intimidatie van het paard is dan angst .
Ook hij is van mening dat er wat moet veranderen want dit kan zo niet .
Paard moet wachten totdat ie toestemming heeft om door het hek te gaan en niet zijn baasje de grond in stampen .
Door de klappers die ik gemaakt heb van vorig jaar en de doorknallers van de afgelopen weken straal ik mogelijk toch iets onzekers uit naar hem , ik weet van mijzelf dat ik toch wel wat anders naar de weides ga als voorheen , wat ik misschien toch weergeef aan hem , een paard pikt dat natuurlijk feilloos op en dat ik zijn angst verwar met brutaal gedrag van hem .
Het grapje lukt hem immers iedere keer weer .
De weide draad hangt al vol met linten en wappertjes zo ook de poorten , om hem af te schrikken , vanmorgen heb ik er weer stevig mee staan zwaaien om hem weg te houden maar hij roste er zo doorheen , inderdaad zo'n veer is ook een optie .
Omdat ik er morgen alleen voor sta ( meestal ) is hem vasthouden toch geen optie , dus gekozen voor de tip met de longeer zweep , met het zakje aan het einde .
Zal jullie morgen vertellen hoe het gegaan is , ben zelf ook wel benieuwd of het hem tot inkeer brengt dat ie wachten moet totdat ik de poort netjes open gedaan heb .
De andere paardjes blijven altijd wel netjes wachten , daar is een HO genoeg voor , dus nu die ene grote lummel nog in gareel krijgen .
aerdenhout1 schreef:Koper schreef:Hmm... ik ben normaal niet zo van het meppen maar voor deze zou ik toch een zweep meenemen en een flinke ros uitdelen als hij zich niet gedraagtOok al is hij zenuwachtig. Je moet wel tot 'm blijven doordringen en het moet een beetje veilig blijven -> lees: hij moet op afstand blijven. En daarná, als jij de draad hebt weggehaald, mag hij dichterbij komen en in het tempo van z'n eigen keus door de opening gaan.
Het goede antwoord!
Cowgirl schreef:Nerveus of niet als zo'n beest mij omver dreigt te open krijgt hij een knal. Gaat ie aan de andere kant van de wei maar afkoelen.
Zo'n beest kan je dood trappen.
Eerst je eigen ruimte veilig stellen dan kun je verder met zo'n dier.