wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:29

Dat hij zich voor de 3e x losrukte omdat die liever op het grote land wilde :=
Toen ik hem te pakken had wilde die omdraaien en weer wegrennen, toen heb ik hem er toch flink onder geschupt :o

Als ik het niet vertrouw krijgt die voortaan een touwtje door zijn mond. Hangt ook voortaan een ketting voor de stal :))

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:31

Boras schreef:
funnyhorses schreef:
Dat Trudy (onze mini terror-shet }:) ) op een middag wéér in de keuken alle hondenbrokken stond op te eten -:(- !!! (lees:hek gesaboteerd en ingebroken!!!)
Dat was de druppel voor die dag |o ..................................en heb ik de keukendeur op slot gedaan! }>

Was jij degene die grappige anekdotes plaatste over haar terror pony?
Ik moest daar erg om lachen.

Jah,denk 't? :=
Die pony is echt ERG!Had ik vandeweek al mijn groene bloembakken schoongemaakt en opgestapeld op het terras gezet,was een stapel van zo'n 15 bakken (die lange groene).Loop ik even weg,kom terug en zie ALLE bakken netjes uitelkaar geplozen over het terras liggen! :?
Net als in zo'n spookfilm als je je omdraait en alle keukenkastjes en laden staan open :wow: hahaha.
En wie staat er sneaky om het hoekje van de garage naar mij te loeren met zo'n blik van:Leuk he baasje? :Y)
Juist Trudy. }:)

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:35

Toen ze 5x op een dag door de draden ging. Ik was zo boos, jij gaat op marktplaats zei ik.
Maar ja dat meen je toch niet dus ze is nog steeds bij me :+

Maureen_M

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:39

Toen we heel fijn aan het rijden waren en alles goed relaxed ging tot er een bloem scheef op de weg hing en ze er voor geen mogelijkheid meer langs wou. Echt alles geprobeerd maar ze weigerde. Toen ze een hele vuile bok gaf en ik uit het zadel schoot met mn neus op haar manenkam (en mn neus kneusde) was ik wel even goed pissig :+

Toch maar even afgestapt en erlangs gegaan met haar aan de hand. Geen idee wat haar bezielde maar de dikke neus waar ik 2 weken mee rond had gelopen was het haar blijkbaar waard :')

Ben ook een keer echt boos geworden toen ze met me aan de loop ging en ik haar niet meer stop kreeg. Ze was ontzettend fris en verderop was een moeder met haar kind aan het wandelen.. had dus HEEL fout af kunnen lopen. Heb haar toen maar heel hardhandig het veld in getrokken aangezien ze niet meer lief op beenhulpjes reageerde :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:46

Ik heb met m'n huidige pony nooit problemen. In t begin weleens een kleine storing. Maar op dit moment gaat t eigenlijk hartstikke goed

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:49

Toen we onder aan de dijk aan het galopperen waren zonder zadel en shet lief ging met een rotvaart de dijk op... toen we boven waren zat ik op haar bips en ging ze nog bokken ook! Tja toen was ik echt wel even boos ja halve gare pony dat ze er was, ik was denk ik een jaar of 9 maar was nog nooit zo boos geweest ik heb stamvoeten tegen haar staan schreeuwen dat ze niet goed wijs was en ik kreeg een proest geluidje ter bevestiging ze was erg braaf de rest van de rit... }:0

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:49

Toen ie een half jaar oud was en bedacht dat het knuffel tijd was. Lees: Voorpoten op mijn schouders en een beste kopstoot. En nee helaas geen schattige shetje maar een behoorlijk aan de maat KWPN veulen. Ben behoorlijk kwaad geworden!

Paar weken terug voor het laatst. Kwam met kruiwagen vol hooi het land in. Hij is inmiddels 4, en hij vond dat ie het hooi wel kon eten waar we nu stonden ipv in de hooibak. Ben even flink met de kruiwagen tegen zn knieen aangereden. Nu gaat ie keurig aan de kant als ik er aankom met de kruiwagen :)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:55

leuke verhalen! gister nog, ik was het aan het losgooien is de bak, denk ga hem een beetje opjagen. Dus ik longeer zweep erbij ( deed er niks mee hoor gewoon voor het iedee van hij is er :) ) hij draven maar aangezien hij echt liever lui dan moe is was ik er schuin naast op (gok) 2 meter afstand aan het mee hobbelen van komop je kan het JAA goedzo gadoor braaaaaf en toen PATS 2 benen de lucht in en toen stond ik daar van WAT? nu een dikke vette plek op mn boven been en t is helemaal open :+
Was op het moment niet in staat naar em toe te rennen en m flink op zn flikker te geven en naar mijn idee heeft het geen zin om een half uur later dat beest ineens te meppen.. Maar hij kwam heel erg schattig naar me toe van sorry baas.. en begon me helemaal af te likken xd Maar nogsteeds was ik heel erg boos..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:15

ponylief had het een x echt te bont gemaakt. We reden op donderdag avond in de ''puberles'' mee, besloot hij dat ie zin had om een stukkje te gaan rennen. Heb iets van 15 minuten lang door een 25x60 geraced. Stond hij stil, begon ie weer zodra we gingen stappen. Uiteindelijk moest ik van de instructrice het bit maar door zn mond heen trekken, er zat nl geen stop meer op. 10 minuten lang geruzied met meneer, die vond dat het nog wel een keer kon. Daarna de liefste pony van de hele les :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:19

Bij mij was dat toen ik met mijn toen 3jarige aan de hand naar het strand ging. We waren al veel aan de hand gaan wandelen. We hadden net een heerlijk plonsbadje in het water er op zitten, willen we terug naar huis gaan en riepen een paar mannen me iets na. Ik draai mijn hoofd en het volgende moment kreeg ik een hoef op mijn bekken. Ik viel in het zand door de kracht, mijn paard in volle galop richting huis.
Was toen echt heeeel boos, al weet ik dat dat niet helpt. Maar het was zo leuk geweest en hij verpeste alles.
Verder weinig pijn, maar was zelf toch helemaal grogie, hij heeft me dus naar huis mogen dragen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:37

Ik was laatst in de bak aan het rijden en soms is er 'iets' engs bij C. Normaal draai ik er een paar kleine voltes zodat ze a; niet weg kan springen en b; ziet dat er niks engs is en stopt met vervelend doen. Want het is altijd aanstelleritus, er veranderd daar namelijk bijna nooit wat.
Op een dag vond ze het weer eng. Ze ging stilstaan dus ik drijf haar aan. Komt mevrouw ineens omhoog! Ik heb me toch een enorme mep + schreeuw + trap gegeven. Het steigeren heeft ze niet meer gedaan, maar ik heb wel nog 2 weken ruzie met haar gemaakt omdat ze perse die hoek niet in wilde. En van de een op de andere dag was het ineens goed en liep ze de hoek door.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:54

Ik had een periode waarbij ik echt snel boos/woedend werd op mijn pony. Ik was dan zo boos dat ik haar echt een mep met de zweep gaf. Zodra ik het deed moest ik kei hard huilen en bleef ik sorry zeggen tegen haar. Nou de oplossing was dat ik zelf besloten had om mijn zweep maar is in mijn kast te laten zodat als ik ooit weer boos zou worden, dat mijn reactie niet naar de zweep gaat. Na een tijdje was die reactie weh en kon ik gewoon mijn zweep weer normaal gebruiken. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik het heb gedaan maar gelukkig vergeeft mijn pony snel en hebben we een goede band.

Ik weet dat het zeer fout ik om zo op je pony boos te worden. Ik ben er ook echt niet mee eens. Je mag je pony corrigeren maar je mag echt niet boos worden. Dat is de kunt van het rijden/omgang met paarden.

Sinds die dag heb ik nooit meer mijn zweep gebruikt tijdens een boze moment. Ik kon goed aanvoelen of ik boos zou worden en dus legde ik mijn zweep voor dat moment weg.

Het gebeurt waarschijnlijk niet alleen bij mij. Ik ben blij dat ik nu niet meer boos wordt. Ik geniet nu van elk moment met haar.

Boos worden kan gebeuren. Het is menselijk. De kunst is dan gewoon dat je realiseert dat je boos bent en dan jezelf rustig proberen te laten worden.

Ik hoop dat het te volgen is?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:58

Je bent te volgen :) Ben het alleen niet met je eens.
Mijn paarden kunnen ook heel erg boos zijn, op elkaar of op mij. Dus waarom zou ik niet boos op hun mogen zijn? Mits dit natuurlijk terecht is.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:00

Monster_tos schreef:
Je bent te volgen :) Ben het alleen niet met je eens.
Mijn paarden kunnen ook heel erg boos zijn, op elkaar of op mij. Dus waarom zou ik niet boos op hun mogen zijn? Mits dit natuurlijk terecht is.

Ja dat bedoel ik. Zolang het consequent en terecht is. Niet zomaar boos worden zonder er over na te denken. Misschien doe je zelf iets fout? Dan is het onterecht voor het paardje. Maar in sommige gevalllen zoals wat je zegt dan moet het echt even. Paarden kunnen idd ook boos worden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:04

Okay dan zitten we op dezelfde lijn :) Alleen de meeste berichten die ik hier vind ik een goede reden om je paard even te plek te zetten. Dus denk dat je bericht hier niet echt van toepassing is :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:06

Och dat herinner ik me nog heel goed :')
De eerste keer was toen ik op hem ging rijden in de bak, hij ging in volle galop telkens de bak uit, ik werd daar ZO boos om
en dat bleef hij maar doen. Of als hij mij weer aan de hand naar buiten sleurde omdat hij niet langer wou wachten..

Jaaaaa mijn pony is stronteigenwijs. Tegenwoordig rijd ik al niet meer ivm ouderdom, maar zijn streken zijn nog niet verleerd.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:10

Monster_tos schreef:
Okay dan zitten we op dezelfde lijn :) Alleen de meeste berichten die ik hier vind ik een goede reden om je paard even te plek te zetten. Dus denk dat je bericht hier niet echt van toepassing is :)

Dat begrijp ik even niet. Mag ik hier dat bericht niet plaatsten omdat ik zeg wat ik vind van boos worden? Mag je alleen plaatsten wanneer en waarom ofzo?

(Ik bedoel dit niet stom natuurlijk. Ik vraag het me af omdat ik het even niet begrijp)

joelleo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:12

Twee weken geleden,
Ik had me eerste selectiewedstrijd,
Paard loopt normaal altijd zo de trailer op, het was wat kijkerig weer dus hij ging er niet in een keer op.
Ik draai een rondje en zet hem weer voor de klep, hij draait om en zet een sprintje in na de wei,
Oke kan gebeuren daarna uit de wei gehaald doet hij het weer,
Trailer voor de ingang van de wei gezet, en jahoor meneer denkt nee ik heb echt geen zin en draait vervolgens weer om.
Vaders derachteraan maar nee hij kreeg hem ook niet geladen.
Ik heb me daar een partij lopen tieren.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:14

joelleo97 schreef:
Twee weken geleden,
Ik had me eerste selectiewedstrijd,
Paard loopt normaal altijd zo de trailer op, het was wat kijkerig weer dus hij ging er niet in een keer op.
Ik draai een rondje en zet hem weer voor de klep, hij draait om en zet een sprintje in na de wei,
Oke kan gebeuren daarna uit de wei gehaald doet hij het weer,
Trailer voor de ingang van de wei gezet, en jahoor meneer denkt nee ik heb echt geen zin en draait vervolgens weer om.
Vaders derachteraan maar nee hij kreeg hem ook niet geladen.
Ik heb me daar een partij lopen tieren.

Ik ben daar heel streng in met trailerladen...
Longeerlijn derachter en als het moet een zweep. Paarden kunnen zo klooien met trailerladen terwijl als ze er eenmaal opstaan er niks meer aan de hand is.

Ik doe altijd eerst gewoon proberen te laden, lukt het niet dan met een beetje voer... gaat dat niet dan maar de 'ruwe' manier

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:21

emilyslaluna schreef:
Monster_tos schreef:

Dat begrijp ik even niet. Mag ik hier dat bericht niet plaatsten omdat ik zeg wat ik vind van boos worden? Mag je alleen plaatsten wanneer en waarom ofzo?

(Ik bedoel dit niet stom natuurlijk. Ik vraag het me af omdat ik het even niet begrijp)

Tuurlijk mag dat, maar je bericht gaat meer over boos worden zonder reden. En dat is hier niet van toepassing :)

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:22

mijn paard had t leuke idee bedacht om mij te pletten tussen de muur als ik ging opzadelen (zadel is nagekeken komt het niet door) afgelope week..
nou dit deed ie dus al 2 dagen als ik hem dan terug wilde duwen, duwde die me gewoon omver en n tikje werkte ook niet.
ik was echt boos en heb het er op stal over gehad.
ze zeiden dan maar een keer echt hardhandig omdat dat gewoon gevaarlijk is.
ik vond t eig zielig voor m maar hij heeft het daarna nooit meer gedaan.

of een paar weken terug lekker bosritje wel n beetje stuiteren maar dat ben ik gewend van m.
hij wilde galloperen ik draven dus ik houd m bij me.
toen werd ie boos.
*bokbokbokstijgerbok*
ik eraf gevallen rent ie kei hard terug naar stal toen was ik ook behoorlijk boos.
was namelijk gewoon dominantie van hem.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:22

Ik heb niet gezegd dat er geen reden was. Er was zeker een reden. Maar met de zweep slaan was onterecht.

JuliaChris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:25

Dinsdag. Ik was in de binnenbak aan het rijden maar er was ook springles. Elke keer als dat andere paard over een hindernis sprong ging die van mij bokken en rennen. Na een half uur werd hij pas rustiger. Daarom was ik een beetje boos op hem.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:27

Toen meneer een jaar of drie was hapte hij mij in de schouder. Ik heb hem toen een mep verkocht en hij heeft het nooit meer gedaan! :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:31

Mijn merrie ben ik nog nooit echt boos op geweest, wel eens gefrustreerd toen ik haar net had als ik haar niet kon vangen.

Mijn ruin is aan het puberen en heeft af en toe streken. Niks rampzaligs en met een correctie prima op te lossen.
Ben 1x goed boos op hem geweest. Hij was al de hele week aan het klieren met in de wei zetten, dat mijn stalbaas hem op t land wilde zetten en zodra hij het halster af wilde doen ging meneer volle kracht achteruit en hield mn stalbaas hem niet.
Hij liet zich dan ook niet vangen. Gelukkig werk ik op stal en omdat ik niet geïrriteerd was kon ik het halster dan wel af doen als ie zn triomfantelijke rondje had gerend. Heb hem een paar keer zelf op het land gezet en dan deed ie het niet.. tot ik hem een keer los wilde gooien in de bak met zn weidemaatje. Ik had het hek nog niet dicht of hij ging vol in de achteruit en wilde het touw uit mn handen trekken. Ik hield hem gelukkig vast, maar toen ben ik enorm kwaad op hem geworden en dat heeft ie geweten ook. Daarna heeft hij het nooit weer gedaan, ook bij mn stalbaas niet.