geen weg meer uit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 20:31

jwl schreef:
Een vriendin van mij heeft ook een paard wat ze magnesium geeft als hij weer uit zijn plaat is. Je moet het in dit geval niet op. Stal geven als ze alleen is. Een beest wat bang is eet niet. Ze zal inderdaad blijven roepen en geen brok aanraken als ze eenmaal in die toestand is

dit begrijp ik wel maar hoe moet ik het dan geven ik kan me heel goed voorstellen hoe dit gaat uitlopen als ik het in de weide doe waar de andere paarden bij zijn

jwl

Re: geen weg meer uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:32

Gewoon door zijn brok geeft zij het

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 22:51

jwl schreef:
Gewoon door zijn brok geeft zij het

ja dat doe ik ook maar de paarden staan hier dag en nacht buiten van april tot oktober dus ze eten enkel gras en komen niet op stal als ik nu met een bak brok in de wei ga voor haar alleen is dat niet echt een goed idee :P

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:59

Volgens mij haal jij iets door de war. Dat een paard geen magnesium eet, betekend nog niet dat hij daar geen tekort aan heeft. Dat is een heel ander verhaal.

jwl

Re: geen weg meer uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:09

voor zover ik weet is het magnesium wat zij geeft niet omdat hij tekort heeft maar omdat hij zo druk is.
het kalmeert hem fors. ze kreeg ook een soortvan muisjes van de DA dit werkt ook als een tierelier.
het mag ook zo gegeven worden dus als andere paarden er een brokje van mee pikken zal dat geen kwaad kunnen

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:56

nolanlover schreef:
Volgens mij haal jij iets door de war. Dat een paard geen magnesium eet, betekend nog niet dat hij daar geen tekort aan heeft. Dat is een heel ander verhaal.

oh nee dat begrijp ik maar ik denk dat voor ik haar daar mee kan helpen ik haar eerst moet leren dat even weg zijnvan haar vriendjes helemaal niet erg doet anders kan ik haar ook geen magnesium bij geven

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:31

Even een stipje ...

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:44

Ik was benieuwd of er al verbetering op getreden is bij het paard van ts. Hdb je de magnesium nog gegeven?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 19:07

nitouche schreef:
Ik was benieuwd of er al verbetering op getreden is bij het paard van ts. Hdb je de magnesium nog gegeven?

er is al heel veel verbetering en het is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan.. ik heb magnesium proberen geven maar dit was toen bijna onmogelijk als ik haar eten gaf met magnesium mix in de stal wou ze het niet opeten doordat ze te druk was en in de weide kwam het helemaal niet goed met de andere paarden als ik haar eten gaf... ook het probleem dat ik zeer plots ging verhuizen maakte het onmogelijk om meerdere dingen te proberen en om haar elke dag een dosis te geven.. en dan voor ik het wist was het probleem helemaal vanzelf weer weg.. leuk dat je nog intresse hebt heel erg bedankt