2 shetlander hengsten bij elkaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:15

Heb hier twee volwassen hengstjes bij elkaar staan. Waarvan een veel heeft gedekt. Is doorgaans geen probleem behalve rond voertijd of als er merries in de buurt komen. Dus voer ik ze een paar meter uit elkaar. Er wordt zo nu en dan wel gevochten maar niet tot bloedens toe. Zijn beide wel heel dominant en veel hengst.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:17

Op mijn bijrijd adresje hebben ze ook 2 hengstjes.
Vorig jaar de 1e gekocht, (is nu 4) en in oktober zijn half broertje er bij gezet, is nu een jaar.
Gaat super, het blijven hengsten en zijn aan elkaar gewaagd. Maar zeker geen bloed taferelen.
Hier staan echter geen merries bij in de buurt.

lovesammiej

Re: 2 shetlander hengsten bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:28

vriendin van mij had ook bijrijdshet en die stonden ook 2 hengsten bij elkaar ging heel erg goed.
was een groot stuk land waar ze stonden.

princequillo
Fotograaf

Re: 2 shetlander hengsten bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:40

Wij hebben ook 2 shetland hengsten bij elkaar gehad. Ons jonge hengstje werd te hardhandig voor mijn 26-jarige ruin toendertijd en hebben we toen apart moeten zetten. Echter was dat ook niet leuk voor hem dus hebben we een oudere ex-dekhengst erbij gezet. Het was even flink vechten maar uiteindelijk won de jongste de leiderschap (hij was al heel dominant van zichzelf en het was natuurlijk ook nog zijn terrein). Daarna hebben ze nooit meer problemen gegeven, dikke maatjes waren het. Altijd samen spelen.

Ik vind sommige hier wel overdreven reageren als het gaat om de risico's. Risico's zijn er altijd, weet daarom ook wat je uitkiest. Aangezien die van jou nog jong is denk ik niet dat er veel moeite zal zijn om het goed te laten gaan met een andere jonge hengst.

Jujette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:31

Hallo!

Ik weet dat deze topic al lang niet meer beantwoord is, maar misschien kunnen jullie me verder helpen. IK heb dus een shetlander hengstje van 1,5 jaar. Ik merkte dat hij zich de laatste dagen wat alleen voelde en ging daarom op zoek naar een andere pony. Ik vond 1 hengstje van 7 maanden met paspoort voor een schappelijke prijs. Ik betaalde al een voorschot en mag er zaterdag achter. 2 hengsten samen ik las later pas dat dit misschien problemen kan hebben, mijn dierenarts zei dat dat in principe wel moet lukken, dus ik zal het proberen. Maar heeft iemand tips hoe ze ik best aan elkaar introduceer, direct samen zetten of eerst elk apart. Tips gevraagd hahaha. En ook hoe met 2 pony's, eten ze uit dezelfde eetbak? zelfde hooinet? mijn hooinet is wel redelijk breed. Samen op stal zal wel moeten denk ik, het is een redelijk grote stal. En gewoon in het algemaan bekijk ik dingen over het hoofd? Laat het me alsjeblieft weten zodat ik er kan invliegen met de 2 pony's. En wat als ze dan vechten? wanneer is het spelen en vechten? Hoop dat er iemand mij kan verder helpen.
Bedankt alvast allemaal!