pony maakt zich los

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: pony maakt zich los

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:19

Als jij een goed passend halster heb, heeft hij vrij weinig kans om los te komen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:24

amado7 schreef:
Als jij een goed passend halster heb, heeft hij vrij weinig kans om los te komen..

Toch wel hoor. Álle halsters krijgt hij af. Ook de strakke.

Enige wat hij niet zelfstandig af kan krijgen zijn dingen met een kaakriem ipv keelriem. Dus bij voorbeeld de kaptoom.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:26

Musiess schreef:
Cassidy schreef:

Hoezo Houdini? Als paard de gelegenheid krijgt om los te komen om dat jij niet de juiste middelen gebruikt, is het nog geen Houdini.

ga je in dit topic weer betweterig zitten doen,
misschien is het wel een soort Houdini..

Jeetje zeg

hoef je niet gelijk zo aanvallend te doen..
je kan er ook gewoon over heen lezen hoor..
geen moeite

ontopic : zoals Cassidy het zegt klopt het wel :)
succes

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:26

O, ik dacht altijd als je een goed passend halster heb dat het niet kon.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:30

amado7 schreef:
O, ik dacht altijd als je een goed passend halster heb dat het niet kon.

Naar mijn idee is het criterium niet hoe strak het allemaal zit maar meer bij voorbeeld de bouw van het hoofd en vooral het karakter en de intelligentie van het paard.

En daarnaast de druk die voorhanden is. Als je vast staat is het veel makkelijker om je halster af te krijgen als paard. Stukje naar achter, wat druk opzoeken en floep het ding is af. Dat gaat veel lastiger (hoewel het niet onmogelijk is) als het touw nergens aan vast zit.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 17:29

dus als ik een nieuw halster koop (volgens de foto's kan ik mijn halster niet steken dus is het blijkbaar te klein) is er nog altijd een kans dat hij zich toch losmaakt? en Koper: zelf in de weide doet hij het af als ik het aanlaat met vliegenbandje (of hoe dat ding ook heet).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:51

Hoezo Houdini? Als paard de gelegenheid krijgt om los te komen om dat jij niet de juiste middelen gebruikt, is het nog geen Houdini.
[/quote]

ga je in dit topic weer betweterig zitten doen,
misschien is het wel een soort Houdini..

Jeetje zeg[/quote]

Dit is al het zoveelste topuic waar ze zo in reageerd, het gaat irriteren
hoef je niet gelijk zo aanvallend te doen..
je kan er ook gewoon over heen lezen hoor..
geen moeite

ontopic : zoals Cassidy het zegt klopt het wel :)
succes[/quote]

Dit is al het zoveelste topuic waar ze zo in reageerd, het gaat irriteren

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:26

Het is een openbaar forum, wat verwacht je, dat ze maar in 1 topic reageert en verder bokt maar laat voor wat het is? Cassidy heeft in dit topic gewoon een nuttige bijdrage geleverd, snap niet wat daar nou zo vervelend aan is :') Ik snap niet waar een mens zich druk om kan maken

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:30

Inderdaad een halsband. Die zijn er ook wel voor paarden hoor.
Maar waarom staat ze met halster in de wei?

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:20

Eline_S_S schreef:
Inderdaad een halsband. Die zijn er ook wel voor paarden hoor.
Maar waarom staat ze met halster in de wei?

normaal niet hoor, enkel als hij dat riempje met lintjes vo de vliegen aanheeft in de zomer

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:49

jujujujulie schreef:
dus als ik een nieuw halster koop (volgens de foto's kan ik mijn halster niet steken dus is het blijkbaar te klein) is er nog altijd een kans dat hij zich toch losmaakt? en Koper: zelf in de weide doet hij het af als ik het aanlaat met vliegenbandje (of hoe dat ding ook heet).

Hij zal naar alle waarschijnlijkheid wel proberen om los te komen, dus blijf er in de eerste instantie bij in de buurt voor de zekerheid.
Denk niet dat hij een goed passend halster af kan krijgen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je een echte slimmerik op dit gebied hebt en dat hij dingen afkrijgt die bij andere paarden gewoon blijven zitten, het zal misschien wat uitproberen zijn, welk halster wel werkt.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:59

De halsterkwestie is al goed toegelicht door cassidy, als je nou nog problemen hebt met het touw zelf dan kan ik je aanraden om hem het uiteinde van het touw om de balk te doen of door de ring aan de muur en dan je knoop te maken aan het halster zelf. Dit kan zowel aan de kaakzijde of onder de kaak. Hierdoor kunnen ze er heel moeilijk bij. Die van mij krijgt namelijk ook bijna alles los _O- hij blijft dan altijd heel netjes staan maar zolang hij het touw maar los heeft gemaakt :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:07

oh ik heb er ook zo eentje, die maakt haar halster niet los maar haar touw, gewoon net zo lang aan een 16217352 dubbele paardenknoop sjorren tot hij los is, als ze zin heeft om los te komen, lukt het haar elke keer weer!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:18

Koeienband kan idd ook helpen.
Ik had er ook eentje die zich door middel van trekken/hangen/uit het halster wurmen los maakte. Keer op keer weer. En als je een goed passend halster had trok ze of het halster of het touw kapot. Staleigenaar heeft toen speciaal voor haar een koeienband aan een hele dikke boom bevestigd en gezegd dat ze een medaille kreeg als ze nog los kwam. Ze heeft het daarna nog een aantal keren geprobeerd, daarna nooit meer.

Een paard leren stilstaan terwijl hij los is vind ik sowieso wel handig. Maar dat lost het probleem van losmaken niet gelijk op.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:10

Maar als je je paard zo vastzet dat hij echt niet los kan en ze gaan hangen en doen om het toch te proberen, zijn jullie dan niet bang voor blessure's?

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 08:49

ik ga eens op zoek naar een nieuw halster, maar koeienband vind ik een beetje raar en ben ook bang dat hij zijn nek zeer doet als hij hieraan trekt

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:50

dan moet ie maar niet trekken..

Wij hadden er een staan die alleen maar aan het hangen was.
1x een koeienband om, nooit meer gehangen..

T afdoen lukt ze ook zeker niet met een koeienband

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 08:52

lijkt me wel logisch dat ze het niet afkrijgen, maar hoe strak moet je dat dan precies zetten?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:09

Misschien is het nog nuttig om ipv een halstertouw, zo'n trailerding te gebruiken? Met 2 clips, moet je alleen geen paniekerige hanger hebben.. of een plek waar hij aan 2 kanten vast staat?
Haha, volgens mij zitten al mijn halsters 'verkeerd' :+ (te los) maar goed, ze doen er verder niks mee. :D

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 09:27

heb even moeten zoeken maar dit is een foto met halster (wel bewerkt, sorry daarvoor) hij zit dus duidelijk niet zoals de foto's, maar als ik hem goed probeer te steken, zit i te strak. Dit is een pony-halster, zou ik dan een cob nodig hebben?
Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:06

jujujujulie schreef:
lijkt me wel logisch dat ze het niet afkrijgen, maar hoe strak moet je dat dan precies zetten?

Wij hadden hem in principe niet heel strak. Verder had ze er ook geen last van. Alleen als ze ging hangen, kwam ze niet los. We hebben het sowieso een jaar gebruikt en geen enkele keer gehad dat ze zichzelf er pijn mee deed oid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:24

jujujujulie schreef:
heb even moeten zoeken maar dit is een foto met halster (wel bewerkt, sorry daarvoor) hij zit dus duidelijk niet zoals de foto's, maar als ik hem goed probeer te steken, zit i te strak. Dit is een pony-halster, zou ik dan een cob nodig hebben?
[ Afbeelding ]

Halster is zeer zeker te klein. Geen wonder dat hij hem af kan krijgen.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:29

cob dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:37

Hangt van de pasvorm af. Ik heb Cob halsters in handen gehad die nou ook niet optimaal zaten. En goed, stevig en passend halster met degelijk ijzerwerk is even zoeken, en gaat wat kosten. Er is helaas veel troep te koop.