Mijn paard word elk jaar nerveuzer om niks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:40

holistisch da klinkt heel fijn , jammer dat hij niet te laden is in een trailer anders had ik dat zeker geprobeerd,
wel ga ik zo snel mogelijk een bloedtest doen en daarna als er niks uit komt over 1,5 week de bute zakjes proberen.
In ieder geval bedankt voor de fijne reactie's neem het allemaal mee in m'n overleg met de da en hopelijk kunnen we dit gedrag snel verklaren.

Priscilla_90

Re: Mijn paard word elk jaar nerveuzer om niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:47

succes ermee miesje hopelijk komt er wat uit , waar je iets mee kan

en
xxEvelynxx
shetje staat al op een speciaal dieet als ik me goed herinner ;)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:13

Vandaag is de dierenarts geweest en hij zag er nog erg goed uit , goed op gewicht, goede eetlust en alles was verder in orde.
Voor de zekerheid is er een algemeen bloedonderzoek gedaan en aanvullend op magnesium maar de dierenarts denkt aan (beginnende) dementie.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:16

Dat is wel sneu zeg! Kun je ook niks aan doen neem ik aan?
Dan moet je je bezinnen op hoe nu verder .... :(:)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:19

Ik zou ook denken aan dementie. Onze hond werd ook heel angstig daardoor.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:19

nee ze raadde alleen aan om wat tranquigel te gebruiken mocht die zo angstig zijn,
hij heeft dit ook nog niet elke dag maar word wel langzaam aan vaker , dan word het lastig om te bepalen wanneer genoeg , genoeg is.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:25

Dat is bij demente mensen ook, de ene dag helder en een ander moment heel erg in de war.
Wel sneu dat hij dan zoveel onrust ervaart, tranquigel is natuurlijk ook niet echt goed om vaak te geven.
Voor jullie moet het ook geen leuk nieuws zijn :(:)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:26

Is het een idee om een agendaatje of schriftje voor hem te maken, waarin jij of de pensioneigenaren bijhouden hoe vaak hij bang lijkt te zijn. Dan hou je het overzicht, want omdat het zo geleidelijk gaat stel je steeds je normen bij. Zelf zie je het verschil niet zo, terwijl iemand die hem een jaar niet gezien heeft misschien duidelijke achteruitgang ziet. Sterkte ermee, want dit is natuurlijk niet zo'n leuk vooruitzicht!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:32

dat is wel een erg goede tip mcsjelle , zeker omdat wij zelf maar 2 x per week gaan.
zo kunnen we het in de gaten houden , tranguigel houden we ook alleen voor de dagen zoals het filmpje , tot nu toe 2 / 3 keer voorgekomen.
vandaag stond die trouwens wel heel erg rustig hooi te eten en nergens naar gekeken dat is zo frustrerend , als het langzaam achteruit gaat.
Tot nu toe hadden mijn paarden altijd iets duidelijks waardoor het over ging , dat was zoveel makkelijker om de keuze te maken.
Ik hoop dat hij sowieso deze zomer nog kan genieten , dat is de beste tijd voor hem.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:50

Tjee, wat een nieuws, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Komt dat eigenlijk veel voor bij paarden, bij wat andere dieren en mensen weet ik wel.
Maar dit is voor mij de eerste keer dat ik het hoor dat een paard het heeft.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 18:18

ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit iets over gehoord , maar klinkt wel heel herkenbaar nu.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:11

En nog wat uit de bloedtests gekomen?
Hij lijkt achter ook heel krom,stijf en niet in tact te lopen..
Osteopaat al eens bijgehad?

Succes!!

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:32

Ben benieuwd wat er uit de bloedtesten komt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 01:03

Wat mij ook opvalt is het lawaai van de omgeving. Ik vind het nu niet echt een rustige plek voor een pensioenwei :o

Wat is dat lawaai? Wat gebeurt er allemaal om hem heen? Ik hoor kinderen in de aangrenzende bak ofzo? Ik vermoed wel dat er iets in de omgeving is waardoor hij zijn rust niet kan vinden. Waarschijnlijk voelt hij zich leider over de shets maar kan niet ontspannen doordat het zo druk is om hem heen.

In wat voor omgeving staat hij? Ik denk dat je, buiten bloed trekken, ook een grote oorzaak kunt vinden in de (voor mijn gevoel) drukke omgeving.