Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cocochanel schreef:Ik heb er ook 1 gehad die overal uit sprong ..
En hij stond met andere paarden!!! ( kudde van 17 paarden)
Die van mij sprong ook vaak over een sloot naar de buren (gras aan de overkant zoet er altijd groener uit)
Na een paar weken ging heel me kudde over de sloot heen !
Ik ben er toen bij gaan zitten , wachten tot meneer ging , ben hem gaan pakken en zonder een woord zo zijn stal in gegooid ( alleen) paar uur laten staan, ik heb dit 3 keer gedaan
en toen was het over ..
Het kan geluk zijn geweest, een link leggen tussen ergens eruit springen en dan naar stal te moeten is lasti voor ze om te begrijpen maar het kan blijkbaar wel..
Anders toch de omheining groter maken !
Len_Stanley schreef:Blubje11 schreef:Als hij over dingen heen springt om bij andere paarden te komen lijkt het me toch duidelijk dat daar het probleem en de oplossing zit.
Ja klopt maar als er paarden of mensen langs lopen en hij daar heen springt terwijl er paarden om hem heen zijn weet ik niet waar dat voor nodig is?
Len_Stanley schreef:dots83 schreef:Kom maar brengen!!!!!!!!!!!!!!!2 weken geleden ook hengst op stal gekregen die bij andere mensen de paddock uit was gesprongen, nu mag hij op concours springen
Haha, helaas ben ik geen springer!! Misschien samen oefenen.. Op concours springt hij goed die je op stal had?

dots83 schreef:Kom maar brengen!!!!!!!!!!!!!!!2 weken geleden ook hengst op stal gekregen die bij andere mensen de paddock uit was gesprongen, nu mag hij op concours springen

alik jij hebt hem al gezien denk ik? 
welke je nu precies bedoelt weet ik niet maar daar kan ik wel makkelijk achterkomen
en heb op het moment maar 1 witte dus kan niet missen
een vliegenmasker op (evt met lapjes stof aan weerszijden) zodat hij niet goed kan inschatten, en de sprong wellicht niet durft te wagen.
risico dat hij het dan toch doet is er misschien wel. Len_Stanley schreef:Blubje11 schreef:Als hij over dingen heen springt om bij andere paarden te komen lijkt het me toch duidelijk dat daar het probleem en de oplossing zit.
Ja klopt maar als er paarden of mensen langs lopen en hij daar heen springt terwijl er paarden om hem heen zijn weet ik niet waar dat voor nodig is?
Len_Stanley schreef:....Stond bij een boer tussen de haflingers, shetlanders en co -....
SANEX schreef:Len_Stanley schreef:....Stond bij een boer tussen de haflingers, shetlanders en co -....
Citeer je even uit je foto-topic, als dat dier gewend is om tussen een kudde soortgenoten te staan niksen, en hij wordt uit die vertrouwde omgeving geplukt om vervolgens ineens in een volslagen nieuwe omgeving te moeten werken en ook nog voortaan alleen moet staan, geeft bij mij de oorzaak geen vraagtekens eigenlijk... Ik zou zeggen gooi er een leuke forse shetlandhengst/ruin of andere ruin bij die niet al te dominant is, dan zal dat vast een heleboel oplossen. En ze slaan ze echt niet volledig aan puin, de rangorde moet even bepaald worden en dan is het vaak klaar, ook bij hengsten. Maar hoe langer je ze apart houdt, hoe meer ze vervreemd raken van normaal kuddegedrag en dan kan je wel van die idioten krijgen die overal op los gaan. Tis geen wildwoeste gorilla die je met kromme hoge dierentuinhekken binnen moet houden, het is een paard, ook wel bekend als kuddedier
missverynice schreef:Jammer om te vernemen dat je paard nooit buiten kwam bij de vorige eigenaar, heb je gevraagd wat de reden hier van was?
Is de verhoging al geplaatst, en gaat alles inmiddels goed?

SANEX schreef:Len_Stanley schreef:....Stond bij een boer tussen de haflingers, shetlanders en co -....
Citeer je even uit je foto-topic, als dat dier gewend is om tussen een kudde soortgenoten te staan niksen, en hij wordt uit die vertrouwde omgeving geplukt om vervolgens ineens in een volslagen nieuwe omgeving te moeten werken en ook nog voortaan alleen moet staan, geeft bij mij de oorzaak geen vraagtekens eigenlijk... Ik zou zeggen gooi er een leuke forse shetlandhengst/ruin of andere ruin bij die niet al te dominant is, dan zal dat vast een heleboel oplossen. En ze slaan ze echt niet volledig aan puin, de rangorde moet even bepaald worden en dan is het vaak klaar, ook bij hengsten. Maar hoe langer je ze apart houdt, hoe meer ze vervreemd raken van normaal kuddegedrag en dan kan je wel van die idioten krijgen die overal op los gaan. Tis geen wildwoeste gorilla die je met kromme hoge dierentuinhekken binnen moet houden, het is een paard, ook wel bekend als kuddedier
Sjolvir schreef:Veelzijdig paard dus, dressuur en springen.
Lastige, geen idee behalve hogere omheining met naar binnen staand bovenstuk.
En paardenvriendje voor hem zoeken dat er bij in mag?
Duim voor je dat iets werkt.