ponylief komt niet meer uit de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gita1501

Re: ponylief komt niet meer uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:10

vorige week heb ik een topic geopend met precies hetzelfde probleem: [OPG] ik word er zo moe van..

ik weet hoe je je voelt! Het is mij gelukt met heel veel geduld en hulp van een stalgenoot.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:15

Heb soms dagen uren lang over de weides gelopen achter mijn pony aan, in de afgelopen 4 jaar is dat enorm vaak gebeurd, vooral als het weide seizoen net begonnen was, ze de dag ervoor hard had moeten werken of ik flink boos op haar was geweest.
Nu is het af en toe nog een ramp, maar langer dan 5 minuten duurt het niet meer, dan rent ze weg en zodra ze doorheeft dat de kudde niet mee komt, komt ze op me af. Andere dag hoef ik maar te fluiten en ze komt al aandraven... :')

Wat helpt is hem vaak gewoon een snoepje geven en weer weglopen, alsof je haar alleen komt voeren. Zeker handig om te oefenen met het mooie weer, zet je in de wei met een vriendin en je hebt een gezellige middag :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:47

ik ken het probleem .. mijn pony laat zich ook niet vangen..
maar bij hem weet ik wel waar het door komt..

jessica85ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:01

heel erg herkenbaar! mijn meisje heeft dit ook een tijdje gedaan toen er een paardje bij haar kwam staan in de wei.
ze kwam wel naar me toe en ik kon haar halstertouw gewoon aan doen maar vervolgens verzette ze geen stap maar met wat snoepjes in mijn hand volgde ze wel dit heb ik toen een aantal dagen volgehouden en daarna heb ik haar een snoepje gegeven als ze kwam en vervolgens 1 als ze uit de wei was mee gelopen en dit werkt prima ;) ze hoeft trouwens niet elke keer te werken als ze uit de wei moet soms ook gewoon even poetsen en weer terug de wei in

bracha013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:44

miss met wat eten lokken wat ze super lekker vind, in een bakje en dan een beetje schudden, bij mij komen ze dan meestal wel.
succes!

moOby

Re: ponylief komt niet meer uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:13

lokken met eten helpt vaak wel. anders kun je de wei een stukje kleiner maken?

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:18

moOby schreef:
lokken met eten helpt vaak wel. anders kun je de wei een stukje kleiner maken?

Lokken met eten kan helpen.
Je kan hem dus elke keer dat hij zich laat pakken iets lekkers geven als beloning.
Je heb geduld nodig voordat hij dan helemaal uit zichzelf komt maar elke keer belonen.
Dan lukt het vast wel.