Dan nog maar even laten staan, of kijken of er een manier is het beest naar buiten te krijgen zonder gevaar voor eigen leven..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Katja schreef:Enige wat ik kan bedenken is er een flinke portie Vetranquil in te gooien en dan na 45 minuten er rustig een halster aan te doen.
Op de lange termijn zal geen brok en veel naar buiten een hoop schelen.

annnepannne schreef:Dan wachten ze toch een dag of twee met uitmesten? Lijkt me niet dat het nu opeens morgenochtend moet. En als dat zo is dan doen ze het maar lekker zelf.Katja schreef:Enige wat ik kan bedenken is er een flinke portie Vetranquil in te gooien en dan na 45 minuten er rustig een halster aan te doen.
Op de lange termijn zal geen brok en veel naar buiten een hoop schelen.
daar kan ik dus niet aan komen, ik moet al morgenochtend die pony uit de stal gaan halen.
pleiada schreef:Het feit dat je hier al een topic over opent zegt denk ik wel dat je niet goed weet hoe je het aan moet pakken...Het is niet banketstaaf bedoeld hoor,maar doe het ajb niet..Helaas gebeuren dit soort dingen..
geerke schreef:ik denk dat het onmogelijk is om hier tips voor te geven...de situatie op dat moment daar handel je naar.
Lichaamstaal paard,gedrag...inschatten hoe of wat.
Klinkt allemaal vrij triest,hoe het dier daar staat.
kirsten4 schreef:Ik zou ook eerst zeggen, laat ze het uit zoeken! Maar zelf zou ik ook helpen.
Probeer ze ervan te overtuigen dat hij in ieder geval naar buiten moet, en minder of geen sport brok moet hebben. Ik denk dat als hij nu eerst regelmatig buiten komt, het al helpt, dan kan hij zijn energie tenminste een beetje kwijt. Als er de mogelijkheid is om een pad te maken naar een wei/bak, dan zou ik ze dat zeker aanraden. Zo hoeven ze hem niet uit zijn stal te halen. En als jij dan meer tijd hebt, dat je ze dan gaat helpen, dan krijgt de pony wat meer aandacht en hopelijk zien ze dan zelf ook in dat ze meer met hem moeten doen, of dat ze hem anders beter kunnen verkopen.
Heel veel succes!
annnepannne schreef:pleiada schreef:Het feit dat je hier al een topic over opent zegt denk ik wel dat je niet goed weet hoe je het aan moet pakken...Het is niet banketstaaf bedoeld hoor,maar doe het ajb niet..Helaas gebeuren dit soort dingen..
Nee, dat weet ik inderdaad niet.
Vrij zinloze reactie weer, heel bokt stikt van de topics met vragen, krijgen die mensen ook zo'n reactie van jou?
Moet ik de pony dus maar laten ontploffen in zijn stal, terwijl ik hem morgen ook lekker in de wei zou kunnen laten rennen?
Als jij die keuze had maar niet wist hoe je het aan zou pakken had jij toch ook hulp gevraagd om de tweede optie waar te maken?