'verwilderde pony' na maand weer uit de stal halen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:03

Eerst maar eens er op aansturen dat het beest geen krachtvoer meer krijgt. :=
Dan nog maar even laten staan, of kijken of er een manier is het beest naar buiten te krijgen zonder gevaar voor eigen leven..

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:04

kun je niet de dieren bescherming bellen??
dit is echt te erg hoor!

Clown_14

Re: 'verwilderde pony' na maand weer uit de stal halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:05

ben het eens met moonfish13

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:07

Clown_14 schreef:
dit is echt te erg hoor!

nogmaals, nee ik ben de dierenbescherming niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:07

Enige wat ik kan bedenken is er een flinke portie Vetranquil in te gooien en dan na 45 minuten er rustig een halster aan te doen.
Op de lange termijn zal geen brok en veel naar buiten een hoop schelen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:08

is er geen stal in de buurt die jou misschien kan helpen met de pony buiten zetten.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:08

Vrienden of niet ik had gebeld.. Zwaar belachelijk zo.. Kan er heeeeel slecht tegen als mensen zo met dieren omgaan! Je kan ook anoniem een melding doen.. Je bent vast niet de enige die op de hoogte is dat ze daar zo paarden houden..

En ik had het zelf niet eens aan kunnen zien als ik jou was.. Maar dat is dan ieder z'n eigen verschrikkelijk!!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:09

Katja schreef:
Enige wat ik kan bedenken is er een flinke portie Vetranquil in te gooien en dan na 45 minuten er rustig een halster aan te doen.

daar kan ik dus niet aan komen, ik moet al morgenochtend die pony uit de stal gaan halen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:09

annnepannne schreef:
Clown_14 schreef:
dit is echt te erg hoor!

nogmaals, nee ik ben de dierenbescherming niet.

Bel de dierenbescherming niet bedoel je zeker???

Ik kan me niet voorstellen dat mensen zo toe kunnen kijken en gewoon niks doen.. Arm dier!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:10

Maar waarom geen dierenbescherming bellen?
Die pony staat al een maand lang in een box van 3x3 zonder er in de maand OOIT uit te zijn geweest, wel wordt er iedere dag 4kg brok in gekieperd, die pony springt natuurlijk bijna boven de tralies uit van frustratie en die mensen kijken er niet naar om? Zeker zou ik dan de dierenbescherming bellen, ook al zijn het goede vrienden van mijn ouders.

Stelletje idioten. Hadden ze maar een hobbelpaard moeten kopen, zo met dieren omgaan :(
Dat kun je toch gewoon niet aan zien, wetende dat er zo met een pony wordt omgegaan?

Ik zou een hoofdstel proberen in te doen (evt proberen te sederen), hengstenketting er aan, handschoenen en zweep mee (evt. een cap opzetten, is echt geen gek idee) en hem dan EINDELIJK eens lekker op de wei of in de bak losgooien, alsjeblieft zeg.

Heeft die pony geen stalhouder of staat 'ie bij die mensen op eigen terrein?
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 18-03-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:11

Dan doe je het toch niet?
Dan meld je toch gewoon dat je het beest eerst wil sederen?
Als je het beest zelf niet veilig naar buiten kan leiden doe het dan gewoon niét.
Dan regelt men maar wat anders, je hersenpan moet wel heel blijven.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 18-03-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:11

ik denk dat het onmogelijk is om hier tips voor te geven...de situatie op dat moment daar handel je naar.
Lichaamstaal paard,gedrag...inschatten hoe of wat.
Klinkt allemaal vrij triest,hoe het dier daar staat.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:12

pony staat bij hun thuis.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:13

Het feit dat je hier al een topic over opent zegt denk ik wel dat je niet goed weet hoe je het aan moet pakken...Het is niet banketstaaf bedoeld hoor,maar doe het ajb niet..Helaas gebeuren dit soort dingen..

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:13

Ik zou ook eerst zeggen, laat ze het uit zoeken! Maar zelf zou ik ook helpen.
Probeer ze ervan te overtuigen dat hij in ieder geval naar buiten moet, en minder of geen sport brok moet hebben. Ik denk dat als hij nu eerst regelmatig buiten komt, het al helpt, dan kan hij zijn energie tenminste een beetje kwijt. Als er de mogelijkheid is om een pad te maken naar een wei/bak, dan zou ik ze dat zeker aanraden. Zo hoeven ze hem niet uit zijn stal te halen. En als jij dan meer tijd hebt, dat je ze dan gaat helpen, dan krijgt de pony wat meer aandacht en hopelijk zien ze dan zelf ook in dat ze meer met hem moeten doen, of dat ze hem anders beter kunnen verkopen.

Heel veel succes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:14

annnepannne schreef:
Katja schreef:

daar kan ik dus niet aan komen, ik moet al morgenochtend die pony uit de stal gaan halen.
Dan wachten ze toch een dag of twee met uitmesten? Lijkt me niet dat het nu opeens morgenochtend moet. En als dat zo is dan doen ze het maar lekker zelf.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:15

Ik zou het lekker niet doen, je bent ze niks verplicht.
Ik begrijp dat je het beestje wilt helpen, maar wat als hij jou nu met een welgemikte trap tot een leven in een rolstoel veroordeeld? Is dat het waard?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:16

pleiada schreef:
Het feit dat je hier al een topic over opent zegt denk ik wel dat je niet goed weet hoe je het aan moet pakken...Het is niet banketstaaf bedoeld hoor,maar doe het ajb niet..Helaas gebeuren dit soort dingen..

Nee, dat weet ik inderdaad niet.
Vrij zinloze reactie weer, heel bokt stikt van de topics met vragen, krijgen die mensen ook zo'n reactie van jou?

Moet ik de pony dus maar laten ontploffen in zijn stal, terwijl ik hem morgen ook lekker in de wei zou kunnen laten rennen?
Als jij die keuze had maar niet wist hoe je het aan zou pakken had jij toch ook hulp gevraagd om de tweede optie waar te maken?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:18

geerke schreef:
ik denk dat het onmogelijk is om hier tips voor te geven...de situatie op dat moment daar handel je naar.
Lichaamstaal paard,gedrag...inschatten hoe of wat.
Klinkt allemaal vrij triest,hoe het dier daar staat.

kirsten4 schreef:
Ik zou ook eerst zeggen, laat ze het uit zoeken! Maar zelf zou ik ook helpen.
Probeer ze ervan te overtuigen dat hij in ieder geval naar buiten moet, en minder of geen sport brok moet hebben. Ik denk dat als hij nu eerst regelmatig buiten komt, het al helpt, dan kan hij zijn energie tenminste een beetje kwijt. Als er de mogelijkheid is om een pad te maken naar een wei/bak, dan zou ik ze dat zeker aanraden. Zo hoeven ze hem niet uit zijn stal te halen. En als jij dan meer tijd hebt, dat je ze dan gaat helpen, dan krijgt de pony wat meer aandacht en hopelijk zien ze dan zelf ook in dat ze meer met hem moeten doen, of dat ze hem anders beter kunnen verkopen.

Heel veel succes!

Hier ben ik het mee eens.
Probeer hem eerst in ieder geval met alle geduld een halster om te krijgen en naar buiten.
En een volwassen persoon erbij is ook niet onhandig.
Zodra je meer tijd hebt zou je kunnen proberen of je wat meer met de pony zou kunnen worden.
Succes in ieder geval Anne, blijft een lastige situatie.

Merlesophie

een soort weggetje naar het weiland leiden met hekken?

Hettieheks

annnepannne schreef:
pleiada schreef:

Nee, dat weet ik inderdaad niet.
Vrij zinloze reactie weer, heel bokt stikt van de topics met vragen, krijgen die mensen ook zo'n reactie van jou?

Moet ik de pony dus maar laten ontploffen in zijn stal, terwijl ik hem morgen ook lekker in de wei zou kunnen laten rennen?
Als jij die keuze had maar niet wist hoe je het aan zou pakken had jij toch ook hulp gevraagd om de tweede optie waar te maken?

Iemand anders daarop aanvallen heeft weinig zin n dit geval..
Mocht je echt zo begaan zijn met dit dier dan weet je denk ik zelf dondersgoed wat je eigenlijk zou moeten doen..
En mocht je het zo opvatten dan is dit wel zo bedoeld!! Bah kan er beroerd van worden..
Logisch dat je om hulp vraagt maar het beste voor dit dier lijkt me duidelijk

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:19

is de wei grenzend aan de stal?
Dan hoef je hem niet in handen te hebben bedoel ik.
Zou het niet zo geregeld kunnen worden dat hij zelf zijn stal in en uit kan lopen?
Ik had het ook gedaan hoor,ook met gevaar voor eigen leven...dat arme beest kan toch niet zo blijven staan?

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:19

Ik las ergens in dit topic dat er wel een wei was, is het niet mogelijk om toch te proberen een veilig pad te creëren naar de wei? Gewoon met veel touw, schotten en wat er nog meer voor de hand ligt. Dan hoef je de pony geen halster oid om te doen, blijf jij in ieder geval ongedeerd en kan de pony eindelijk z'n energie ergens kwijt!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:20

Maar wat gaat er dan na morgen gebeuren? Laten we er vanuit gaan, dat jij hem met een cap, hoofdstel zonder teugels maar met hengstenketting, zweepje voor 't geval dat en handschoenen naar een bak of wei kan brengen zodat dat arme dier èindelijk zijn benen weer eens kan strekken, gaat hij dan daarna weer voor een maand terug in complete isolatie in een hokje van 3x3?

Of gaat hij dan de wei op tot oktober? Of gaan ze er dan een koper voor zoeken?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:20

Als je de mogelijkheid hebt om met linten/stroomdraad/balen stro/longeerlijnen een pad af te zetten naar de wei, dan kun je dat doen.
Maar breng jezelf niet in gevaar door onnodig de box in te gaan. Dat zou ik zelf ook niet doen hoor. Ik begrijp trouwens wel dat het heel zielig is voor de pony, maar wat het beestje nodig heeft is een andere baas, en door steeds te gaan lopen helpen houd de huidige eigenaar het nog wel vol.