Je hoeft niet bang te zijn
Dat komt wel goed! !
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ninx schreef:[VS] Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?
5 weken????!!!!!
Dat verklaard heeeeeel veeeeeel!
Een paard heeft alleen al zo'n 8 weken nodig om zijn 'horizon' in te prenten. Ofwel: de omgeving, andere paarden, en jou waarnemen en onthouden... Na 3 maanden zijn ze pas een beetje gewend aan een nieuwe routine.
Dikke kans dat jouw paard nog erg onzeker is, en gewoon terug wil naar de andere paarden wanneer je bezig bent in de bak.
Ze moet zekerheid ontlenen aan jou, maar je bent zelf ook bang... dus vind ze het geen goed idee om steun te zoeken bij jou.
Niet getreurd! Maar een stap terug!
Met mijn paarden ben ik 1001 dingen gaan voordat ik er echt mee ging rijden. Ze de kans te geven te wennen aan alle nieuwe indrukken, tot rust te komen. Verhuizen heeft een enorme impact op paarden.
Poetsen, wandelen, rustige kleine stapjes... dingen die goed gaan, waar jullie je beiden goed onder voelen.
En alles rustig opbouwen met je instructeur erbij.
Maar geef het vooral tijd......![]()
![]()
Een paard = meer dan rijden, het is enorm belangrijk een band op te bouwen.... daarmee leg je de basis voor het rijden.
Alexandra_ schreef:De reden dat ik een braaf paard wilde, is omdat ik hiervoor echt op elk paard ben gestapt wat je maar kan verzinnen, niks was me te gek.. tot ik een keer met een zware hersenschudding thuiskwam.
Ja, ik ben bang..
Alexandra_ schreef:Ja, ik wil ook steeds niet rijden, maar m'n stalgenoten oid vinden dat ik erop moet en het eruit moet rijden.. ik weet gewoon even niet meer waar ik naar moet luisteren!
cocochanel schreef:Verder zei je net , dan heb je haar gelongeerd en dan gaat ze in een hoekje staan alsof je haar mishandelt hebt , waarom neem je niet een keer les in bijvoorbeeld communicatie tussen mens en paard ,
Leer de taal van je paard en ga begrijpen wat en waarom ze iets doet, leer te communiceren met je lichaamstaal en je paard gaat jou nog beter begrijpen, je zult zien dat de band tussen jou en je paard nog beter word
maar dan krijg je een idee om mee te werken.