paard valt om/zakt door de benen in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 00:35

anneliesdj schreef:
Ariebren heeft gelijk, die stangen zitten er niet voor de sier, het is gevaarlijk zonder.

En ik begrijp van TS dat het nooit problemen heeft gegeven tot voor kort, het paard kon het dus wel altijd.

dat klopt hij gaat al jaren in een 2 paards trailer zonder enig probleem, dit verder nooit gehad ,daarom vind ik het juist zo raar dat dit nu zo ineens komt:?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:38

Wordt veroorzaakt door stress, kan komen omdat de trainingen zwaarder worden. Zet het schot schuin en maak het vast in de hoek en doe er een grote stang er achter vast. En ga een paar keer rijden met de trailer zonder dat je ergens gaat trainen, misschien even een rondje stappen en dan weer terug naar huis.

anneliesdj

Re: paard valt om/zakt door de benen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:09

Ik zou gewoon eens wisselen aan welke kant je hemt zet.
Ik wist het van mijn paard ook nooit, tot ze ineens moeilijk deed, toen bedacht ik me ook dat ze altijd links had gestaan.

En niet te voorzichtig gaan rijden, juist als je heel rustig rijd krijgen ze de kans om te gaan klooien.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:10

Dit klinkt als een balans probleem, als je het opgelost wilt hebben dan kom ik het graag voor je oplossen!
Ik werk met paarden met gedragsproblemen en ik los de problemen op.
Voor meer info kan je mijn website bekijken of stuur maar een pb!

Groetjes, Flo

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:32

Als je je paard alleen rechts zet kun je een boete krijgen. Al het gewicht zit dan op rechts. (Vooral bij rontondes die je rechtsom neemt is het gevaarlijk. ( Rontondes niet linksom gaan nemen als je je paard persee rechts wil hebben staan hihi)

Mijn vorige pony had dit ook in eens. Ze ging er niet bij liggen maar leunde in de bochten heel erg tegen de wand alsof ze zou omvallen. Wij hebben het toen gewoon genegeerd en later werd het steeds beter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:41

johanna_ schreef:
Als je je paard alleen rechts zet kun je een boete krijgen. Al het gewicht zit dan op rechts. (Vooral bij rontondes die je rechtsom neemt is het gevaarlijk. ( Rontondes niet linksom gaan nemen als je je paard persee rechts wil hebben staan hihi)

Mijn vorige pony had dit ook in eens. Ze ging er niet bij liggen maar leunde in de bochten heel erg tegen de wand alsof ze zou omvallen. Wij hebben het toen gewoon genegeerd en later werd het steeds beter.

Ehhh waar staat dat in de wet?
Het wordt aangeraden links te zetten, maar rechts is niet verboden.
Als een trailer daardoor zou omvallen... is het een hele slechte.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:53

Mij is verteld dat als de politie het ziet je er een boete voor krijgt.. Verder zelf niet uitgezocht of naar gekeken.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:00

Onze oudste heeft het ook gehad. Reed gewoon rechtuit rustig uit en ze ging al tegen de wand hangen en krabbelen. Uiteindelijk bleek ze aan de andere kant geen last te hebben. Maar reed dan wel extreem voorzichtig. De eerste keer zelfs met alarmlichten aan. Vond het even belangrijker dat het paard vertrouwen kreeg.
Mogelijk heeft je paard engtevrees en kan voor haar idee haar benen niet ver genoeg uit elkaar zetten om haar evenwicht te houden. Tussenschot wijder zetten kan dan werken. Inderdaad met een vast achterstang erachter. Met merrie en veulen haalden we ook het tussenschot eruit, geen probleem.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:06

Mijn merrie had dit ook in een 2 paards trailer..
Sindsdien reizen we in een 1.5 paards trailer en dit gaat top

Ze kon haar benen in de 2 paards niet wijd genoeg zetten om grip te krijgen.

dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:13

Dit heb ik ook met 3 paarden meegemaakt. De eerste was een 14 jarige E-pony die je nooit "voelde" op de trailer. Tot hij in een hele korte tijd zich idd liet vallen tegen het tussenschot. Hij bleek HKO te hebben. Daardoor was het heel belastend voor hem om de bocht naar links in balans te blijven. Deed het alleen in bochten naar links. Toen (jaren geleden) op advies van DA hem achterste voren te vervoeren. Geen problemen meer. Niet echt een ideale oplossing.
De tweede mijn fjord van 25. Deze had op les een klap op haar schouder gehad van een ander paard. Ook zij heeft zich toen weken achter laten vallen tegen tussenschot. Is nu weer over.
En mijn huidige paard heeft het ook. Is inmiddels wel wat minder geworden. Maar moet wel heel rustig de linkse bochten draaien. Rechtsaf, remmen en optrekken geen probleem.
Mijn paard heeft problemen met zijn linker voorbeen. Loopt er niet kreupel aan, maar is wel altijd warm, door een soort exceem, waarbij al het haar uitvalt.

Dus misschien is er pas geleden iets gebeurt waarbij je paard een kleine blessure is ontstaan, waar hij zo geen last van heeft, maar wel door de belasting in de trailer.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:18

TS, hoe kwam je paard de trailer uit? Wel gewoon droog?
Ik heb het ook 1x meegemaakt met mijn merrie. Ik reed er zelf achter en zag haar ook steeds wegzakken ;( Heel naar om te zien. Op de plek van bestemming aangekomen stond ze te dampen en droop het zweet van haar af. plasjes zweet lagen op de bodem van de trailer. Ze kon ook de trailer niet af, liet haar achterbenen staan, viel op haar kont, en rolde achterover over haar rug van de klep.
Ook zij stond aan de rechterkant, terwijl we haar normaal in een anderhalf-paards vervoeren.
Zij heeft ook nooit eerder laadproblemen gehad, en ook na dit 'ongeluk' stapt ze nog steeds heel braaf op de trailer. Ook haar wil ik nooit meer rechts in de trailer hebben..