hengstentanden bij merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:02

Bij mijn merrie zitten ze nog. Ze is nu 30. :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:03

Bij het in en uit doen van het bit kun je het over de "hengstentandjes" heen laten gaan, dat is heel pijnlijk.
(en er zijn altijd mensen die weinig idee hebben wat je met een bit moet en maar wat doen)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:06

Waratje schreef:
Bij het in en uit doen van het bit kun je het over de "hengstentandjes" heen laten gaan, dat is heel pijnlijk.
(en er zijn altijd mensen die weinig idee hebben wat je met een bit moet en maar wat doen)

Ja nee oke.. kon me niet bedenken hoe je in godsnaam tegen die tanden aan kon komen maar als je inderdaad het bit als een bouwvakker erin gooit dan snap ik je.. haha

TS:
Dit is ook wel intressant artikel :

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... arden.html

Letizia

Re: hengstentanden bij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:03

Mijn merrie heeft ook hengstentandjes, bij haar zijn het nog maar kleine puntjes, maar neem aan dat deze tanden ook met de jaren groeien? Ze word ik mei 5.
Deze merrie is absoluut niet dominant :n

Bowen

Re: hengstentanden bij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:33

Mijn merrie heeft ook hengstentanden, maar daar heeft ze in het geheel geen last van. Er zijn een stuk of 3 merrie's in de kudde met hengstentanden, geen van hen heeft er last van.
Mijn ruin heeft en hengstentanden en wolfskiezen en die blijven er gewoon in, de wolfskiezen eruit halen geeft weer kans op littekenweefsel waar ze last van hebben(hij heeft grote wolfskiezen die heel erg vast zitten), dan ben je verder van huis dan met wolfskiezen erin.

Er is alleen wat minder ruimte voor een bit wat betekend dat het niet een te dik bit mag zijn die hij draagt, maar goed, hij draagt alleen een bit voor de finesse, het verdere rijden doen we zonder bit.