Paard rent/steigert naar mensen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:14

Mijn jaarling deed/doet dit ook nog regelmatig die sprong letterlijk IN je nek met 2 benen. ( merrie trouwens) Ze is de baas van alle 6 de paarden. ook paarden boven de 15jaar is zij de baas, en slaat/bij ze gewoon tot de andere paarden ruimte maken.
Als ze slaat pak ik als ik even de kans zie haar been vast. Hier is ze de laatste keer zo van geschrokken dat ze het weken niet meer gedaan heeft. Af en toe komt ze nog omhoog aan de hand( slaat met 2 benen en gericht) maar krijgt dan gewoon een trap onder zn donder en dan is ze weer een aantal weken braaf. :j maar toch moet ik altijd op letten.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:55

Nou net met voeren heb ik ze even laten wachten en dat was inderdaad oortjes naar achteren, had ik niet verwacht.
Mn andere pony vond het ook niet zo leuk maar die was meer verbaasd!

Ze staan met zijn 2 op de wei, mijn andere pony is dominant over hem, gelukkig..
Sterker nog hij jaagt deze 2 jarige vaak op, loopt hem omver en vaak oren naar achteren naar hem, terwijl hij tegen 99% van de paarden erg lief is... en tegen alle mensen sowieso. Deze pony lijkt hij echt niet te mogen.
Toch gaan ze samen in de stal staan en eten ze samen van 1 hooinet.
Als mijn andere pony bij mij in de buurt is ben ik ´veilig´ dus als ik in de wei ben :D

JudithO

Re: Paard rent/steigert naar mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:04

Heel goed TS! Echt vol houden met het voeren. Dat is heel erg belangrijk.
Je paard doet me zo enorm aan mijn eigen jonge ruintje denken. Als die een dag heeft waarop hij alles en iedereen probeert aan te vallen, dan wordt hij ook door iedereen flink opgejaagd en weggemept, waarna het hij bij mij maar eens gaat proberen. Helaas voor hem doe ik hetzelfde als de andere pony's. Dus dat je andere pony hem zo op het eerste gezicht niet mag, is niet zo erg. Hij wordt tenminste goed aangepakt! Hier heeft het jaren geduurd voor mijn merrie, de moeder van het beruchte ruintje, naar haar zoon begon te slaan. Nu kan het haar echt niks meer schelen en trapt ze hem gericht ondersteboven.