stalongelukken, wie maakt ze niet mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyloveee

Re: stalongelukken, wie maakt ze niet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 19:39

@deviltjh & @blauwesteen, woow echt geluk dat de paardjes zijn gevangen!

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:40

Achja die van ons trekken zich nergens van aan die draven mooi met hun oortjes naar voor door het draad heen hahah nergens last gelukkig ik schrik me wel elke keer weer rot als ze het doen maar hier zitten echt erge ongelukjes bij

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:41

ponyloveee: ach, iedereen kon er wel om lachen,
en vind het alleen maar fijn dat deze ondeugd nog zo gezond is op zijn leeftijd :o

Merlesophie, vervelend :oo

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 19:45

@deviltjh, het is idd ook wel grappig op die leeftijd!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:18

ponyloveee schreef:
@Deijs volhouden zo! Ik tot vanmiddag ook niet...

Ja dat houden we graag zo vol hier! He bah:\ lijkt me ontzettend naar.

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 17:32

Vandaag meteen eerste werk naar achteren gelopen, en wat denk je: haar been is helemaal opgezwollen, zo zielig! Dus hele vakantie niet rijden maar wel heel veel tijd om haar te helpen met genezen! *hoping*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:38

Die van mij is ook een paar keer aan het wandelen geweest, hij is absoluut niet door vreemden te pakken, alleen mijn stalgenootje en mij is het nog maar gelukt. :+

Een keer was hij uit wandelen gegaan samen met zijn vriendin, langs een provincionale 80 km weg over het fietspad gehobbelt en 3 km verder op konden we ze gaan vangen. :') Gelukkig niets gebeurd.

Een keer was de omheining ineens kapot, vriend van stalgenoot zette de paarden op de wei en die van mij liep lina recta in de rechte lijn ide wei uit. :+ Daar op het land van de boer rond gerend, boer en vriend van stalgenoot erachteraan maar niet te pakken te krijgen. Haar vriend belt haar op ze komt direct naar stal pakt een halster, loopt naar mijn pony toe, pony staat braaf stil, ze doet het halster om en vraagt? Pff was DAT nou zo moeilijk? :')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:57

nou ik kijk denk ik nergens meer van op.mijn paard ontsnapte elke dag zoon beetje want hij ging door alle draatjes en sloten heen.heel wat poets kisten zijn bij ons thuis gesneuveld,heel wat hangende pony's,ik ben zelf 2 keer overdekop geslagen met de zelfde pony,paarden die de voer kar leeg aten,heel veel kinderen die bij ons thuis van hun pony zijn gestuiterd,paardjes die door de balken heen renden door onervaren ruiters met net een eigen pony die dachten dat ze wel kunnen inspringen op 1 meter hoogte,1x een paard in een krui wagen beland,heel vaak getrapt of gebeten,achter mijn vaders trekpaard aan geskiet en omgelagen met de men wagen(mijn eigen domme schuld)

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:22

@Somebitch, haha sommige mensen kunnen er ook helemaal niks van hè?! :p
@mie123gie, dat is nog eens een hele waslijst!

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:32

ik had mijn pony laatst even snel op de stal van dr vriendje gezet om haar stal schoon te maken.
achteraf had ik dat natuurlijk nooit moeten doen, maar ik dacht eventjes kan geen kwaad. wel dus.
opeens kwam ze naar me toe hele hoofd schudden en toen ik dr eventjes wilde aaien zat mn hand helemaal onder het bloed. bleek dat ze met dr halstertje dr oortje had open gehaald. nu na bijna twee weken zit er nog steeds een wondje maar ze heeft dr gelukkig geen last meer van en ik kan weer rijden (:

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:01

De stal waar ik werkte moest ik helpen een paard uitladen. Paardje was hand en halster mak :n dus. Bleek een paar dagen ervoor uit het land getrokken te zijn waar die 2 jaar had gelopen.
Eind van het verhaal, ik zit gehandicapt thuis. Kan nooit meer werken op een stal, laat staan ergens anders. Verga dagelijks van de pijn.

Zalenka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:19

Wat een verhalen! haha. Op mijn oude manege was een pony uit zn stal ontsnapt die de weg naar de voerruimte had gevonden, waar de deur van open stond, en had geen halster om. Het heeft een hele tijd geduurd voordat we hem te pakken hadden maar de achtervolging was echt hilarisch! Verder ook iets minder leuks, op de poetsplaats aangevallen door een paard. Er leek niks aan de hand, hij had oortjes naar voren, stond lekker op een achterbeen te leunen en een beetje hooi te knabbelen dus ik was naar mening dat hij wel iets meer halstertouw mocht als beloning. Had ik nooit moeten doen, laatste moment had ik pas door dat hij wel iets te alert omkeek en toen had hij in mijn sleutelbeen gebeten. Dikke bloeduitstorting en bloeden... En de week daarna rodeoles gehad op een ander paard die een week niet had gereden. Dus nu rij ik al 2 jaar geen paard meer omdat ik er bang voor ben geworden, super zonde, misschien heb ik gewoon veel pech gehad...

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 17:21

@xcaro, dat is ook even schrikken, gelukkig is het goed gekomen
@aikon, jeetje mina dit is toch wel het ergste wat ik tot nu toe heb gelezen, en ik weet nog nieteens wat er precies gebeurde! Jeetje wat erg, hopelijk kan het toch nog allemaal goed komen! Sucses, beterschap en heel veel sterkte!!!
@zalenka, haha ondeugende pony! tja zo zie je maar weer, altijd opletten! Rodeoles jippie! :p not! O jeetje wat jammer, echt niet bang zijn! Daar moet je je overheen zetten, geeneen paard is hetzelfde, gewoon opbouwen. Ik durfde vroeger nooit te galoperen omdat een heel groot paard superhard met me ervandoor is gerend, ik heb het opgebouwd met de longeerlijn, vanuit stap, en daarna los op de volte, ik rijd nu het liefst in volle rengalop! (als ik de remmen maar in handen heb!)
Laatst bijgewerkt door ponyloveee op 11-02-13 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:26

De ergste daar ben ik gelukkig niet bijgeweest.

Mijn vader zette de paarden buiten en in een seconde trok onze ruin zich los en klapte tegen het hek waardoor het scharnier van de poort een vlijmscherpe schaar werd.

Het topje van zijn duim lag er bijna af en ze zijn direct naar het ziekenhuis gegaan.

Toen ik thuis kwam had ik het via de telefoon al vernomen maar ik was niet helemaal voorbereid op het bloedspoor :=

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:27

Zo heb ik ook een hoop ongelukken mee gemaakt met de paardjes..

Mijn vorige merrie had haar hoefbeen gebroken en na 4 maanden in het gips gestaan te hebben mocht ik haar weer heel zoetjes aan wat laten stappen aan de hand, ik was al bang dat het fout zou gaan want om een 4 jarige om 4 maanden volledige boksrust te hebben is geen pretje! Mevrouw was zo blij weer haar stal uit te mogen dat ze flink omhoog kwam! Uit mijn reactie pakte ik haar touw wat steviger vast zodat ik haar niet los kon laten, helaas pakte ik precies de paniek haak en trok haar dus los. Gevolg: Paard los over de weg alle stal meiden er achter aan. Stal stond naast een camping en het was mei vakantie dus de camping stond vol met tenten en caravans. Paard vond het leuk om de camping op te rennen. Hoop paniek, en een hele boze camping eigenaar. Gelukkig geen grote gevolgen met de mensen daar gehad, helaas door het rennen 4 dagen later mijn merrie in moeten laten slapen om de breuk voor de 3e keer opnieuw gebroken was :(

Pony die ik nu heb had afgelopen zomer telkens een beetje pech! Er stond een ruin die zich nogal knap voelde. Ik was op dat moment met vakantie en kreeg een berichtje of ze mijn pony even bij dat paard op het land mochten zetten. Wel ja geen probleem als je er maar even bij blijft om te kijken of het goed gaat. Dat hebben de meiden gedaan!! Alleen vond de ruin het leuk om mijn pony te dekken. Helaas was meneer een groot lomp ding van 1.70/1.75 en mijn pony is 1.52.. De meiden vonden dit zo grappig dat ze het hebben laten gebeuren.. Pony onder de wondjes en een hele zere rug heeft er een paar dagen kreupel van gelopen. Ik was dus niet blij toen ik terug kwam.

Ook heeft ze een keer tijdens het vrij springen in een spijker gestaan. Pony op 3 benen baasje in paniek en snel de koude slang er op gezet omdat ik toen nog niet had gezien dat het een spijker was. Tot het nogal begon te bloeden en ik ineens wat uit er hoef zag steken.. Na 2 weekjes soda is ook dat gelukkig weer goed gekomen.

Zo heb ik nog wel 100 verhalen.. Dus zal af en toe nog wat plaatsen.

Zalenka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:36

@ponyloveee,
ja ik hoop heel erg dat ik weer een beetje vertrouwen kan opbouwen met paarden dus ik kijk nu een beetje rond naar mogelijkheden. Maar absoluut niet meer op de manege waar ik eerst zat! En hopelijk tref ik binnekort wel een lief paardje waar ik aan kan wennen :)

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 17:38

@Bailey_4ever, gelukkig ben je er niet bij geweest, heeft je vader even geluk gehad dat het om zn duim ging en niet bij zn hoofd of zoiets! Ieeh bloedspoor :p
@_Naomii_, o, wat erg! Echt verschrikkelijk als het zo'n slechte afloop moet hebben! Gelukkig heeft ze wel nog lekker rond kunnen rennen op één van de laatse dagen van dr leven! Echt vervelend, maar die ongelukken blijven gewoon gebeurn en je kan ze niet voorkomen, jammer genoeg!
ah gerum, als de pony zoveel ongelukjes heeft! Gelukkig is er niks slecht afgelopen!
Gezellig dat je blijft plaatsen, al hoop ik dat het niet nodig is! :)

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 17:39

@Zalenka1, komt helemaal goed, een goede instelling, sucses!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:41

ponyloveee schreef:
@Bailey_4ever, gelukkig ben je er niet bij geweest, heeft je vader even geluk gehad dat het om zn duim ging en niet bij zn hoofd of zoiets! Ieeh bloedspoor :p
@_Naomii_, o, wat erg! Echt verschrikkelijk als het zo'n slechte afloop moet hebben! Gelukkig heeft ze wel nog lekker rond kunnen rennen op één van de laatse dagen van dr leven! Echt vervelend, maar die ongelukken blijven gewoon gebeurn en je kan ze niet voorkomen, jammer genoeg!
ah gerum, als de pony zoveel ongelukjes heeft! Gelukkig is er niks slecht afgelopen!
Gezellig dat je blijft plaatsen, al hoop ik dat het niet nodig is! :)

Jep! Ze heeft nog wel even een lolletje gehad.. Heb een paard nog nooit zo hard zien rennen en bokke sprongen zien maken.. Wat was ze blij dat ze vrij was! Helaas werd haar dat wel fataal! Maar goed nu rent ze eeuwig over de groene weides en kan ze zo gek doen als ze zelf wilt!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:50

Ook heb ik nog wel een een nare ervaring met de shet van me nichtje gehad..

Opzich best een grappig eind maar me nichtje en ik waren aardig in paniek.
Mijn nichtje heeft de paardjes aan huis staan! Ideaal, en vaak kom ik zomers even bij haar langs. Ze hebben thuis geen bak dus rijden bij de buren. die paarden zijn alleen niet zo heel braaf dus die hadden we uit de bak gehaald en op het land der naast gezet. me nichtje heeft echt een coole shet, dus ik had haar shet ook mee genomen naar de bak om daar een beetje mee te kunnen kloten.. hij kan wat grond oefeningetjes dus dat vind ik altijd wel leuk. Me nichtje was onderhand op der paard aan het rijden. Ik wou even een draadje dicht doen dus liet Igor (der shetje) even 2 tellen los in de bak staan. Igor dacht nu grijp ik me kans en rende kei hard onder het draadje door naar het land. Helaas was het paard dat daar stond daar niet van gediend en begon hem aan te vallen, trappen, bijten en als een gek op te jagen. Ik kon alleen niet onder de draadjes of er over heen want er stond een aardige tests stroom op dus ik moet om lopen. Ik als een gek dat land ingerend en Igor had de paniek en angst in de ogen staan. Ik dat paard een rot schop verkocht en zo had igor een mogelijkheid om het land uit te rennen. Uitgeput en angstig stond hij daarna bij me. Wij hem na gekeken omdat ik elke keer zag dat, dat paard in ze staart beet. Toen ik naar beneden keek zag ik het bloed er werkelijk uit gutsen. Hij had dus met zijn tanden langs een ader in zijn been gebeten. Ik als een gek me NIEUWE shirtje uit getrokken en heel strak om ze been gebonden. Daarna de Dierenarts gebeld. Daar sta je dan in je BH, 2 boeren die op het land er naast aan het werk waren hadden het zien gebeuren en kwamen aangelopen, ik voelde me best ongemakkelijk en de heren vonden het toch leuk om de ene opmerking naar de andere te maken. Achteraf kan ik er wel om lachen, Op dat moment werd ik nogal pissed op die boeren.

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:21

Citaat:
Jep! Ze heeft nog wel even een lolletje gehad.. Heb een paard nog nooit zo hard zien rennen en bokke sprongen zien maken.. Wat was ze blij dat ze vrij was! Helaas werd haar dat wel fataal! Maar goed nu rent ze eeuwig over de groene weides en kan ze zo gek doen als ze zelf wilt!

Ja, nu is ze lekker vrij en voor eeuwig jong! Wel heel naar zo vroeg en hoe...

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:27

@_Naomii_, mijn paardjes staan ook aan huis!<3
o...ja dat is inderdaad een nare ervaring! Wel heldhaftig van je shirt! :p beetje rare boeren :s

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:16

ponyloveee schreef:
Tjaa... Er gebeurd zo te zien toch een hoop!
@AngelTidore auchh, zoiets heb ik ook een keer van iemand gehoord maar dan met een staldeur, pony had heel erg veel gebroken....

Oeei, gelukkig had Angel bijna niks. :(:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:20

Op een vorige stalling zijn 3 paarden net boven de hoef gewond geraakt.
Dat kwam doordat ze gingen rollen in de paddock, beetje tegen de kant aan.
En daar was de omheining net op een bepaalde hoogte, dat ze er met hun voet onder kwamen.
Dan trokken ze zich los, en hadden ze een wond boven de hoef.
Eén paard had zelfs een hele grote wond, dat heeft maanden geduurd voor het over was.

Het derde paard was van de eigenaar van die stalling.
Pas toen hun eigen paard gewond was geraakt, is de omheining veranderd dat het niet meer gebeuren kon.

Dus het is belangrijk dat de omheining veilig is, en paarden zich niet kunnen bezeren.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:30

Op de stal waar ik werkte hadden we een stapmolen met wanden van blokjesgaas. 1 van de paarden had precies de klip van zijn halster om zo'n blokje heen zitten en was omgedraaid ( wand lag op zijn rug ). Dit paard had al problemen met zijn benen en bij hem in stond een merrie van 22 en een drachtige merrie.

Hij raakte in paniek en begon als een dolle rondjes te galopperen. De andere 2 merrie's moesten ook mee blijven rennen. Pas na een paar rondjes kon ik hem stoppen en heb ik het halster doorgesneden. Gevolg was wel dat het paard dat vastzat weer maanden last had van zijn voorbenen ( pezen ) met de anderen was gelukkig alles goed.

Toen ik mijn eerste verzorgpony had knoopte de boer haar aan het hek vast. Ze schrok toen ergens van en trapte met haar been door het ijzeren hek en stormde naar achteren. Het hele hek trok ze mee en ze viel op haar rug met het hek op zich. Doordat het hek vast om haar hoef zat kon ze niet opstaan en klapte het hek tegen haar oogkas. De boer moest met een ijzerzaag het hek openzagen om haar been eruit te krijgen en ze had een flinke snee op haar oog. Vreselijk was dat, was zo bang en ik stond er maar bij te kijken als 8 jarige uk...

Ik heb nog veel meer dingen meegemaakt met paarden maar als ik alles hier niet moet typen dan wordt het een heel boekwerk:P