Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mika11 schreef:Ik bedoel het niet rot, maar waarom heb je 8 maanden geleden een paard gekocht en al wist dat hij alleen kwam te staan.
Soms gaat het goed, maar meestal is het vragen om problemen.
Je paard heeft het nu al een paar keer gewonnen om zich los te trekken en in volle galop de wei in te gaan.
Maar ik denk dat de oorzaak is dat hij zich niet fijn voelt en jullie ook nog de baas is geworden.
kohtje schreef:Ik zou er een hoofdstel in doen als je naar de wei loopt,heb je wat meer te vertellen en evt een zweepje.
Ondertussen kan ik er alles mee, maar met anderen vertrouw ik ze niet zo. Sizzle schreef:Ofwel, je ouders zijn dus gewoon niet bereid om het probleem op te lossen.
Dan kun je dus niets doen behalve machtsmiddelen gebruiken ben ik bang.
Beetje jammer is het wel want dit gedrag gaat hij niet zo maar weer vergeten.
Ik kan dan nog maar 1 goede oplossing bedenken en dat is om hem voorlopig ergens anders in een groep op het land te zetten tot jullie de situatie thuis op orde hebben.
fjordnina schreef:Sizzle schreef:Ofwel, je ouders zijn dus gewoon niet bereid om het probleem op te lossen.
Dan kun je dus niets doen behalve machtsmiddelen gebruiken ben ik bang.
Beetje jammer is het wel want dit gedrag gaat hij niet zo maar weer vergeten.
Ik kan dan nog maar 1 goede oplossing bedenken en dat is om hem voorlopig ergens anders in een groep op het land te zetten tot jullie de situatie thuis op orde hebben.
Dat idee begin ik ook te krijgen. Er is wel een paard aangeschaft, maar eigenlijk is er onvoldoende kennis aanwezig en zijn ook de faciliteiten nog niet klaar voor een paard. Zonde, want het paard is weer eens de dupe.
annnepannne schreef:En hier was ik nou bang voor, daarom wilde ik dit topic niet aanmaken.
Er worden weer conclusies getrokken zonder dat jij de achtergrond weet, heel jammer.
Voortaan zoek ik het zelf maar weer uit, want als het zo gaat dan hoef ik geen advies meer van bokt.
fjordnina schreef:annnepannne schreef:En hier was ik nou bang voor, daarom wilde ik dit topic niet aanmaken.
Er worden weer conclusies getrokken zonder dat jij de achtergrond weet, heel jammer.
Voortaan zoek ik het zelf maar weer uit, want als het zo gaat dan hoef ik geen advies meer van bokt.
Als jij geen achtergrond verteld, kan ik daarover inderdaad niets concluderen, ik kan wel concluderen dat alle mogelijke oplossingen hier inmiddels aangedragen zijn en dat er geen een tussen zit waar jij/je ouders wat mee willen.
Verder vraag ik me af wat het weten van een bepaalde achtergrond voor verschil maakt voor jouw paard?
Dat dier heeft immers nog hetzelfde gedrag en dat veranderd niet door het vertellen van een achtergrond. Het veranderd wel door er actie op te ondernemen.
Wat ik heel jammer vind is dat er goede adviezen en oplossingen gegeven worden, maar dat die vervolgens allemaal van de hand gewezen worden. Want als het zo gaat hebben de adviezen van bokt toch geen zin.
annnepannne schreef:ja hij heeft zo'n jollybal, en af en toe ga ik weleens in de wei met hem rondjes aan de hand lopen.
dit doet ie wel netjes ( stap als ik loop, draf als ik ren, en gewoon zonder dat ik hem vasthoud blijft hij naast me lopen )
ja, maar ik kan zelf niet rijden met de auto en deze week heb ik ivm school geen tijd om dat te doen en te regelen. ik zal het iniedergeval eens voorstellen aan mijn ouders.
ik ben wel van plan een opknappertrailer te gaan kopen, maar dat doe ik na mn examens want nu heb ik geen tijd er wat aan te doen en mijn opa zou dan helpen en die ligt in het ziekenhuis.