Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En wat wij toen hadden gedaan was:

BobbieLover schreef:Werkelijk.. dit had een vriendin van mij ook met een 'Welsh' :
Het paard laat zien.. dat hij de baas is..
Door aantevallen en wanneer jullie dus terug lopen neem ik aan.. heeft hij/zij gewonnen dus de bevesting gekregen van 'Jullie' dit zijn over het algemeen ook wel vaak 'Merrie's'
De eerste paar keren vraag je de eigenaar.. maar een pony is niet gek.. en weet dus bij wie ze het mag en kan doen.
Dit is dus ook een zeer dominante merrieEn wat wij toen hadden gedaan was:
Haar gewoon pakken ... *gewoon je angst opzij leggen*
Ja pakt een halster .. en 1 tasje met wat lekkers etc..
Dit geef je haar natuurlijk niet... dat is belonen voor het verkeerde!
Je loop gewoon in haar wei rond.. gewoon heen en weer lopen, geen oog contact maken.
en je loopt als maar door de merrie zou proberen aan te vallen... maar dan neem je 1touw mee..
En wapper je haar kant op... dan zou ze dus weg lopen .. even gek bokken.
Dit zou ze een aantal x doen... en dan geeft ze uit eindelijk op..
dit is dus 1x niet afgelopen hé! vervolgens herhaal je dit gedoel een paar x....
Op gegeven moment ziet ze zelf ook wel in dat dit geen zin heeft.
en JIJ de baas bent..
dan kan je haar uiteindelijk pakken met geduld.. dan doe je haar het halster om en beloon je haar..
dit doe je een aantal x en dan is het over .. 'aldus mijn eigen verhaal hoe we het gedaan hebben'
en ik zie net dat jullie gestopt zijn..
Maar is dit geen opsie? dat jullie dit meschien een maand gaan aankijken,
Als er dan geen kleine verandering in is gekomen dan stop je echt..
en sowieso .. je kan de pony ook rondjes laten lopen... (doormiddel met zweep of touw...)
dat jij laat zien , dat je de baas bent het helpt echt hoor meiden.
Maar ik snap dat jullie het meschien ook eng vinden
_horse_lover schreef:BobbieLover schreef:Werkelijk.. dit had een vriendin van mij ook met een 'Welsh' :
Het paard laat zien.. dat hij de baas is..
Door aantevallen en wanneer jullie dus terug lopen neem ik aan.. heeft hij/zij gewonnen dus de bevesting gekregen van 'Jullie' dit zijn over het algemeen ook wel vaak 'Merrie's'
De eerste paar keren vraag je de eigenaar.. maar een pony is niet gek.. en weet dus bij wie ze het mag en kan doen.
Dit is dus ook een zeer dominante merrieEn wat wij toen hadden gedaan was:
Haar gewoon pakken ... *gewoon je angst opzij leggen*
Ja pakt een halster .. en 1 tasje met wat lekkers etc..
Dit geef je haar natuurlijk niet... dat is belonen voor het verkeerde!
Je loop gewoon in haar wei rond.. gewoon heen en weer lopen, geen oog contact maken.
en je loopt als maar door de merrie zou proberen aan te vallen... maar dan neem je 1touw mee..
En wapper je haar kant op... dan zou ze dus weg lopen .. even gek bokken.
Dit zou ze een aantal x doen... en dan geeft ze uit eindelijk op..
dit is dus 1x niet afgelopen hé! vervolgens herhaal je dit gedoel een paar x....
Op gegeven moment ziet ze zelf ook wel in dat dit geen zin heeft.
en JIJ de baas bent..
dan kan je haar uiteindelijk pakken met geduld.. dan doe je haar het halster om en beloon je haar..
dit doe je een aantal x en dan is het over .. 'aldus mijn eigen verhaal hoe we het gedaan hebben'
en ik zie net dat jullie gestopt zijn..
Maar is dit geen opsie? dat jullie dit meschien een maand gaan aankijken,
Als er dan geen kleine verandering in is gekomen dan stop je echt..
en sowieso .. je kan de pony ook rondjes laten lopen... (doormiddel met zweep of touw...)
dat jij laat zien , dat je de baas bent het helpt echt hoor meiden.
Maar ik snap dat jullie het meschien ook eng vinden
Eerlijk gezegd hebben we het al een maandje aangekeken. Hellaas geen verandering