Hoe een binnenvetter leren te ontspannen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:32

Pally schreef:
Hij staat met deken buiten en is los nadat hij behandelt is. Daarna sluipt het er weer heel langzaam in, niet binnen een week ofzo.

Hm, hierdoor denk ik persoonlijk toch aan iets rijtechnisch in combinatie met een niet goed afgestemde voeding. Hoe lang zijn je warming up en cooling down? En wat voor brok voer je en welke hoeveelheden?

0000

Re: Hoe een binnenvetter leren te ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:37

Laat je hem regelmatig eens echt voorwaarts galopperen? Verlichte zit, kop erop (nouja, niet rond houden iig maar juist zijn hals laten gebruiken) en gas? Bij voorkeur in het bos zodat je ruimte hebt...Echt grote galopsprongen maken is de simpelste manier om de rug los te houden doorgaans.

bianca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:05

Hoi
ik heb zelf een frieze merrie die een binnen vetter is en dan de bovenlijn vast zet dit uit zich behoorlijk in een stijf voorbeen.
ik los dit op wanneer ik voel dat ze vast zet ga ik korte wendingen rijden dus op een rechte lijn stelling links dan rechts maar iedere keer wanneer ik voel dat ze die kant op wil in haar lijf dan gelijk de andere stelling pakken.
en dus daar tussen kleine voltes meepakken,dus juist iedere keer de andere kant op gaan dan dat mijn paard wil dan kan ze haar lichaam niet vast zetten en heeft ze geen tijd om te gaan denken dan komt ze uit haar comfort sone.
in stap en draf zodra ik voel dat ze meer ontspant zet ik haar echt aan het werk dus veel variatie zodat ze het niet meer over kan pakken.
dit heb ik bij antoine de bodt gelezen en dit werkt toppie

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 02:00

Kendra schreef:
@Benno08, dit paard is 8 jaar en nu L2....ik denk niet dat John Swaab dat bedoelt met 'roofbouw' , dan zijn er wel andere voorbeelden...

oh ik doelde ook meer op het stukje hoe paarden gefokt worden, dat paarden veel sensibeler worden en de recreatieruiter het ook niet makkelijk heeft om met die overvloed van energie om te gaan..Omdat je dit soort dingen alsmaar vaker hoort, spreek ook uit eigen ervaring :+
Wou daarom ook dit topic volgen.
Bedoelde het dus helemaal niet negatief :) Maar had beter toegelicht dat ik het meer had over dat ééne stuk uit dat artikel :o