sjanien schreef:Ik vindt overigens niet dat hij geen genoeg tijd heeft gehad. Dit gedrag hoort gewoon niet maar ik vraag me af of hij dit al niet bij de vorige eigenaar ook heeft gehad. Ik zeg enkel dat hij nu in deze situatie nu hij onhandelbaar is meer tijd nodig zal hebben om weer te worden wt ts wil. Denk dat de pony zijn hele leven heeft kunnen doen wat hij zelf wou. En nu een nieuwe kans heeft en probeert om volledig de baas te worden.
Wij hebben zelf afgelopen jaar ook twee paarden gekocht die mochten wat ze wouden. En in het begin waren we blij als we ze op stal hadden staan. En nu lopen ze aan een los touwtje achter je aan. Maar omdat ze hadden kunnen doen wat ze zelf wouden heeft het even tijd nodig om ze bij te brengen dat ze toch echt moeten gaan doen wat wij willen. En in mijn ogen bereik je dat alleen door ze los in de bak te gooien (zodat ze jouw als hengst van de kudde zien en leider van de kudde). En door altijd slimmer te zijn dan hun. Bijt hij je in je arm dan doe je er een stok aan zodat hij je niet kan bijten op den duur kun je dat allemaal weer afbouwen.
Dank je wel voor je reactie, zitten goede punten in!