Filmpje: How to overuse a rope halster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Filmpje: How to overuse a rope halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:18

belachelijk dit, en vooral degene die nog vrolijk erom staat te lachen ook.
Als ik zoiets had gezien had ze van mij een paar rot schoppen gehad, maf wijf.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:45

Koper schreef:
Aan het eind van het filmpje kun je zien wat haar bedoeling is. Het volgende paard doet het namelijk meteen goed (althans, hij doet wat deze Franse dame bedoelt)

Ja, maar dan nog vraagt ze het absoluut niet vriendelijk! Als iemand zo met een touw loopt te zwaaien dan snapt toch geen enkel paard er wat van. Ik ben absoluut geen NH'er of hoe dat ook heet, maar ik dacht dat je het touw juist zijdelings moest bewegen (in golfjes) om achterwaarts te zeggen. Zij gooit het touw meters de lucht in en dat paard doet het wel, maar wel met tegenzin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:46

Jeetje, snap nu ook waar touwhalsters voor zijn. :n

Tjongejongejonge :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:49

Is dit nou echt iemand die het andere leert?
Verbaas me er best wel over lijkt gewoon iemand te zijn die totaal geen weet heeft van hoe en waarom. Heel erg raar filmpje zeker als je ziet hoe schuw het paard al heel snel is dan moet je toch als persoon zien dat je het totaal verkeerd doet. Paard doet imo eigenlijk niets fout ze maakt zelf erg veel tegenstrijdige gebaren. Paard lijkt gewoon geen idee te hebben wat het mens wil. Best sneu zeker als je ziet hoeveel mensen er omheen staan was toch met paard en al de bak uitgelopen denk ik.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:52

Oh mijn god! wat vreselijk om te zien!
Het zou je paard maar zijn

Ook ik heb tot ongeveer 1 minuut 15 durven kijken
Ik hoop dat zulke mensen gestraft worden, zo zou niemand met dieren om mogen gaan

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:00

Vreselijk, en dat noemen ze dan natural horsemanship.... Kwam deze ook tegen:

Ik snap zelf al niet wat ze nou precies wil, laat staan dat paardje het moet begrijpen.
Ik heb zelf ook veel parelli lessen gehad en dit fanatiek gedaan met mijn pony maar toch zeker niet op deze manier!
Laatst bijgewerkt door Angela op 10-01-13 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd ivm slotje voor overleg.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:19

De fases zijn niet goed/er niet.. Arm paardje snapt en vertrouwd haar niet, en dat wordt ook nog bevestigd ook!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:23

Bah, en zo iemand moet mensen dan ook nog wat leren! Diep respect voor dat paard, ik ken er genoeg die haar een flinke trap verkocht hadden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:34

Ik doe wel eens zo zwiepen met het touw.. maar dat doe ik enkel als het paard écht niet luisterd en geen afstand wil nemen.. dan gebruik ik het om ''weg te jagen''

Dit is toch echt niet normaal..
Dat dier had eens flink moeten uithalen :j

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:40

Gadverdamme, hier word ik flink boos van.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:41

Ik heb gister ook met enorme verbazing naar dit filmpje zitten kijken. De enorme frustratie die dat mens uit jegens dat paard....Echt ik heb er geen woorden voor. Je ziet het paard met de seconde kopschuwer worden.

En dat de eigenaar van dit paard niet onmiddelijk ingrijpt snap ik al helemaal niet!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:43

Cynthiaaapje schreef:
De fases zijn niet goed/er niet.. Arm paardje snapt en vertrouwd haar niet, en dat wordt ook nog bevestigd ook!

Ja precies. Het idee erachter snap ik nog wel, paard moet achteruit op het zwiepen van het touw. Alleen ze doet echt zo ongeveer alles fout wat je fout kunt doen. Te weinig afstand, geen opbouw in de fase waardoor paard geen tijd krijgt om erover na te denken en een poging te ondernemen. Als je in Parelli termen zou spreken (het heeft wat weg van de yo-yo game wat ze wil bereiken) dan begint ze in fase 6 terwijl er eigenlijk maar 4 fases zijn en je begint ALTIJD in fase 1. Fase 4 kan bij Parelli ook redelijk pittig zijn, maar dat is echt nadat het paard ruim de tijd heeft gehad de boodschap te verwerken. Ook neemt ze veel te weinig afstand waardoor het paard ook niet heel veel anders kan dan over haar heenlopen omdat ie gewoon bang is. En m dan daar vervolgens voor op zn sodemieter geven... dan heb je het echt heel erg verkeerd begrepen hoor als instructeur :\

Zonde, vooral omdat je hier ten eerste een paard erger van verpest en op die manier Natural Horsemanship echt de verkeerde naam geeft :n

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:47

He bah. Naar filmpje, wat verteld de dame in kwestie? Mijn frans is niet zo goed.
Wat probeert ze met dat geschop en hegetrek te bereiken? Veel te lief paard trouwens, mijn pony zou dit ook toe laten, vreselijk. Mijn paard daarentegen had haar heel wijs de hoeken van de bak laten zien. Belachelijk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:49

Mijn vriend spreekt vloeiend Frans ik kan m er wel even naar laten kijken? Ik kan het zelf ook niet helemaal volgen. Al zegt haar lichaamstaal en die van het paard ook eigenlijk wel voldoende

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:50

De dame in kwestie is inderdaad een instructrice. Ik heb haar gemaild :o maar verwacht geen antwoord natuurlijk. Maar ik vraag me ook af wat die klanten voor mensen zijn dat ze dit zich allemaal laten welgevallen!!
Ze claimt oa. les te geven in Parelli etc.

Laatst bijgewerkt door Angela op 10-01-13 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: website verwijderd gedurende slotje voor overleg

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:52

Wat heb je gemailt?

Tof dat je dat doet!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:55

ik zou die net zo hard de bak uit hebben getrapt als die mijn paard zo behandelde :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:59

Ja ben ook wel benieuwd wat je hebt gemaild!

Ze is in elk geval geen officiële Parelli instructrice

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:59

Arm dier. Ik heb zelf ook grond werk les gehad en ook ik heb geleerd om je paardjs terug te zetten met je touw. Maar dan zwiep je met het onderste stuk van je touw niet met het stuk dat aan je halster zit. Ze is compleet tegenstrijdig

Ben benieuwd of ze reageerd op de mail

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:01

Dit kan toch niet!!
hoe zielig voor dat paard
dat paard doet hele maal niets

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:02

En hier een gastslotje voor overleg ivm dierenmishandeling.

Gedurende het overleg is de link uit de OP, en uit enkele posts hierboven verwijderd.